משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

אילוף גור כלבים לצרכים: כך תעשו את זה נכון

אילוף גור לצרכים

תוכן הכתבה

עקביות, התמדה, סבלנות וחיזוקים חיוביים – זוהי התורה כולה כשמדובר על אימון וחינוך ביתי לגור כלבים חדש. אם תצליחו ליצור קשר חזק וטוב עם הגור שלכם, תוכלו בהחלט להטמיע אצלו הרגלים טובים. 

חינוך גור לצרכים אורך בדרך כלל בין ארבעה לשישה חודשים, אבל זה בהחלט לא חריג אם זה מתארך גם לכיוון השנה. זה תלוי במידה רבה בגודל של הכלב (שלפוחית קטנה = אתגר גדול), בבית הקודם שלו ובפרמטרים נוספים, אז בכל מקרה חשוב לגלות בעיקר סבלנות. 

לא צריך להתרגש אם יש עיכובים בדרך ואם תקפידו על התמדה עם תכנית ברורה ומסודרת, בסופו של דבר זה חייב לקרות. כאן באתר תמצאו מגוון מוצרים לאילוף שיעזרו בתהליך וכמובן שאתם גם מוזמנים להתייעץ. מכאן נעבור ישר לעקרונות ולדגשים החשובים שאתם צריכים להכיר. בהצלחה!

מתי להתחיל באילוף גורים לצרכים?

לפי מרבית המומחים כדאי להתחיל בין גיל 12 ל-16 שבועות. בשלב הזה יש להם שליטה מספקת בשלפוחית השתן ובמעיים כדי להחזיק את הצרכים שלהם. 

אילוף הגור לצרכים – צעד אחר צעד

גם כאן ישנה הסכמה בין מרבית המומחים שחשוב להגדיר אזור מתוחם ומוגבל עבור הגור, בין אם מדובר על ארגז, כלוב גורים או רצועה, ועם הזמן כשהגור מבינים שהוא צריך לעשות את הצרכים בחוץ, אפשר לתת לו יותר ספייס וחופש. כשאתם יוצאים לדרך עקבו אחר הצעדים הבאים:

  • לו״ז האכלה מסודר כאשר בין הארוחות חשוב להרחיק את המזון מהגור. 
  • טיול בחוץ עם הגור זו הפעולה הראשונה שאתם חייבים לבצע כשאתם קמים בבוקר ולאחר מכן חשוב להוציא אותו החוצה בכל חצי שעה עד שעה. כמו כן חשוב להוציא אותו אחרי כל ארוחה או נמנום וכן חשוב להוציא רגע לפני שאתם הולכים לישון ומשאירים אותו לבד. 
  • קחו את הגור בכל פעם לאותה הנקודה. הריח יעודד אותו לעשות את הצרכים שוב. 
  • חשוב להישאר עם הגור בחוץ, לפחות עד לנקודה שבו אתם מצליחים לחנך אותו לצרכים. 
  • כשהכלב מתפנה בחוץ חשוב לצ׳פר אותו בחטיף לכלבים, ליטוף או טיול מסביב לבית.

שימוש בארגז/כלוב לאילוף גור לצרכים

כלוב אילוף
כלוב אילוף לגורים

ארגז או כלוב אילוף לגורים זה רעיון מצוין שיעזור בתהליך לפחות בטווח הקצר. זה יעזור לכם לשים לב לסימנים שמעידים שהם צריכים להתפנות וילמד אותם להתאפק עד שתאפשרו להם לצאת. הנה כמה קווי מנחים שכדאי לאמץ:

  • חשוב לוודא שהחלל גדול מספיק ושהגור יכול לעמוד, להסתובב ולשכב, אך לא גדול מדי כך שיוכל להפוך את אחת הפינות בו לשירותים שלו. 
  • אם אתם מתכוונים להשאיר את הגור מעל לשעתיים רצוף בכל פעם חשוב לדאוג לו למים טריים שם. 
  • אם אתם לא יכולים להיות בבית במהלך היום חשוב לדאוג שמישהו ייתן לו הפסקה באמצע היום בשמונה החודשים הראשונים לכל הפחות. 
  • אל תשתמשו בארגז או בכלוב אם הגור עושה שם את הצרכים שלו. 

סימנים שהגור צריך להתפנות

יללות, הסתובבות במעגלים, רחרוח, נביחות, שריטות של הדלת או היצמדות בלתי מוסברת אליכם: כל אלו הם סימנים שהכלב צריך להתפנות וזה מצוין אם תצליחו לזהות אותם מוקדם. 

עשו ואל תעשו

  • אל תענישו את הגור אם קרתה לו תאונה, זה רק ילמד אותו לפחד מכם. 
  • אם תפסתם את הגור בשעת מעשה, מחיאת כף חזקה אחת מספיקה כדי להראות לו שהוא עשה משהו אסור. מכאן אפשר לקחת אותו לטיול בחוץ וכשהוא מתפנה אז חשוב לשבח ולצ׳פר אותו. 
  • אם מצאתם את הצרכים לאחר מעשה אל תצעקו עליו או תקרבו את האף שלו לצרכים. כלבים פשוט לא מסוגלים לעשות את ההקשר בין המעשה לבין הענישה בדיעבד. 
  • השקיעו בטיולים ארוכים, הגור שלכם צריך זמן לחקור את הסביבה וזה בהחלט יפחית פספוסים מיותרים ולא מעט תסכול. 
  • חשוב לנקות את הפספוסים עם אקונומיקה ולנטרל את הריח שיעודד את הגור לעשות את הצרכים באותו המקום. 

    פדים לכלבים
    פדים לכלבים

נסו שלא לחוש תסכול אם זה לוקח קצת יותר זמן מהצפוי. זכרו שהקשר החיובי שלכם עם הגור הוא זה שיעזור לכם במשימה ואם אתם מחפשים מוצרים שיעזרו כגון כלובים, חטיפים ופדים – מוזמנים ליצור קשר ואנו נשמח להציע לכם ממגוון המוצרים שלנו כאן באתר.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

גרייהאונד

גרייהאונד (Greyhound)

התעמקו בעולמו המרתק של הגרייהאונד, גזע הידוע במהירותו, זריזותו ותכונותיו הפיזיות הייחודיות. בלוג זה מספק מבט מעמיק על מאפייני הגזע, הטיפול, האימון והבעיות הבריאותיות של הגזע.

קראו עוד »
אקיטה אמריקאי

אקיטה אמריקאי | American Akita

במאמר זה אנו מתעמקים בעולמו של האקיטה האמריקאית, זן ייחודי ונאמן האהוב על רבים. נחקור את המאפיינים הפיזיים המייחדים את הגזע הזה, נדון בהבדלים בין

קראו עוד »
דילוג לתוכן