משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

עובדות על כלבים שבטוח לא ידעתם ויעניינו אתכם

תוכן הכתבה

ככאלה שרואים את עצמם כאוהבי חיות ללא תנאים, החלטנו להכין עבורכם מאמר מיוחד על עובדות סופר מעניינות על כלבים שככל הנראה לא ידעתם. אז נכון שכולנו בטוחים שאין אדם בעולם שמכיר את החבר הטוב ביותר שלנו יותר טוב מאיתנו, אך חכו עד שתשמעו את מה שיש לנו להגיד, או יותר נכון לכתוב…

כלבים ניחנים בחוש זמן

כתוצאה ממחקרים שנערכו בארה"ב, הוסק כי כלבים ניחנים ביכולת להבחין ולהבדיל בין חלקי זמן שונים ואף לחזות אירועים קבועים שקורים בזמנים זהים. אחת הדרכים היותר יעילות להוכיח שמדובר בעובדה ולא בהשערה היא לצפות מן הצד בהתנהגותו של חברכם ההולך על ארבע דקות ספורות לפני זמני הטיול, האוכל או המשחק שלו. מה שלמעשה תגלו יהיה דפוס התנהגות זהה אשר חוזר על עצמו בכל פעם ללא אף שוני או הבדל של ממש.

כלבים 'קוראים' הבעות פנים

מחקרים שנערכו הוכיחו שכלבים הם היצורים החיים היחידים (מלבד בני האדם כמובן) שניחנים ביכולת לקרוא את הבעות הפנים השונות שלנו, או במילים אחרות – לדעת בדיוק איך אנחנו באמת מרגישים. בין אם מצב רוחנו יהיה מרומם ובין אם זועף על סף הכועס, כלבים פשוט מבחינים בכל הבדל ושינוי קטן. זהו גם למעשה הבסיס הסופר חזק שהצליח לחבר כל כך בין בני אדם לבין כלבים, הרי תמיד נרגיש קשורים יותר, בין אם נרצה ובין אם לא, ליצורים חיים אחרים אשר מבינים אותנו וקשובים אלינו.

כלבים סובלים מעישון פאסיבי

כתוצאה ישירה מחוש הריח המפותח שלהם, כלבים רגישים בצורה יוצאת דופן לזיהומי האוויר השונים, קל וחומר לעשן שנוצר כתוצאה מעישון. אותה רגישות לרוב תבואי לידי ביטוי בצורת עיטושים חוזרים ומשנים שכאלה שמעידים על חוסר נעימות מצדם של אותם כלבים לנוכח העשן המזיק. במידה ואתם מעשנים, עשו לעצמכם ולחברכם ההולך על ארבע טובה בכך שתתרחקו או שתרחיקו אותו מאותו אזור 'מזוהם'. נחדד ונאמר שעישון פאסיבי שכזה, בדיוק כמו אצלנו בני האדם, עלול להתפתח ולהפוך לנזק בריאותי בלתי הפיך – שימו לב לכך!

אסר ושוב אסור  לתת שוקולד לכלבים, נזקים בלתי הפיכים עד כדי מוות

לא מעט בעלי כלבים מתעלמים מההזהרות הקשורות במתן שוקולד לחברם הטוב ביותר בטענה ש'זה לא מזיק'. אלא שלא מעט מחקרים שנערכו בנושא בשנים האחרונות, הוכיחו כי שוקולד הוא חומר מסוכן מאין כמוהו בעיקר בשל העובדה שמרכיבו העיקרי הינו רעיל ('תיאוברומין') לכלבים. כל זאת קורה כתוצאה ממערכת העיכול של אותם כלבים מסכנים שמטבעה עובדת בצורה איטית יותר מזאת שלנו, מה שלמעשה עלול להוביל לנזקים בלתי הפיכים ולעיתים אף למוות.

כלבים יכולים לקרר את עצמם באופן טבעי

כפי שניתן לקרוא במאגר השאלות והתשובות שפרסמנו בנושא הזעה בקרב כלבים, אותם יצורים הולכים על ארבע מתאפיינים במספר דרכים מיוחדות לקירור גופם באופן טבעי ועצמאי – הזעה, הרחבת כלי דם והתנשפות.

 

הזעה – בדומה לבני האדם, גם לכלבים יש מנגנון קירור טבעי שבא לידי ביטוי באמצעות פליטת זיעה מכפות רגליהם של האחרונים. במידה ואתם מפקפקים בכך, דרך פשוטה ונחמדה לאבחן זאת היא פשוט לעקוב אחר כלבכם דקות ספורות לאחר מאמץ פיזי כזה או אחר. מה שתגלו יהיו עכבות קטנות וחמודות כתוצאה מאותה הזעה שתיארנו קודם לכן.

הרחבת כלי דם – אחד התהליכים היותר מעניינים שמתחוללים בגופם של חברינו הכלבים הוא תהליך הרחבת כלי הדם. מה שלמעשה קורה בתהליך הנ"ל הוא צינון כלי הדם כתוצאה מהבאתם לפני השטח של העור, לאזורים החשופים יותר לאוויר הקר והצונן שמחוץ לגופם של אותם הכלבים. כתוצאה מכך, כלי הדם מתקררים כך שהם חוזרים צוננים ונעימים הרבה יותר לחלל גופו של הכלב.

התנשפות – אולי הדרך המוכרת והשכיחה ביותר שניתן לאבחן, בטח לאחר מאמץ פיזי של ממש בקרב חברינו הכלבים. אותה פעולה אשר נחשבת כפשוטה למדיי, בטח אם נתחשב בתהליך הרחבת כלי הדם, למעשה מוציאה אוויר חם מחלל גופו של הכלב תוך שהיא מכניסה אוויר קריר ונעים בחזרה.

תוחלת חיים של כלב,  זה הקטן, גדול יהיה

בכל מה שקשור לתוחלת חיים של כלבים – הגודל משחק תפקיד של ממש. מחקרים שעסקו בנושא במטרה להבין ממה מושפעת תוחלת החיים של הכלבים, גילו שכלבים קטנים יותר (מבחינה פיזית כמובן) חיים ארוכים יותר מכלבים שמתאפיינים בגודל פיזי גדול יותר.

כל אף והאופי שלו

אף של כלב כטביעת האצבע שלנו , כפי שלבני האדם יש טביעת אצבע ייחודית משלהם המאפשרת להבדיל אותם האחד מן השני ללא עוררין, כך גם לכלבים יש טביעת אף מיוחדת ופרטית משלהם שלא תהיה זהה לאף טביעת אף אחרת. עובדה מדהימה שרק עוזרת לנו להבין עד כמה אנחנו ברי מזל שזכינו ב'אושר הפרטי' שלנו.

כלבים מורידים את לחץ הדם

על פי מחקרים שנערכו בנושא, התגלה כי כאשר בני אדם מלטפים כלבים הם משחררים הורמוני הרפיה בתוך גופם, הורמונים שמפחיתים באופן משמעותי כל סיכוי לעלייה בלחץ הדם ולמעשה אף להורדתו. משתלם לאהוב ולפנק את הכלבים שלכם – כבר אמרנו?

כלבים חיים בלהקות

מאז ומעולם כלבים היו ידועים כיצורים חברתיים שמסתובבים בלהקות גדולות יחסית ובכך למעשה הם מתניידים לכל מקום. אולם הדבר המעניין יותר שלשמו הכנסנו את הסעיף הנ"ל הוא דפוסי ההתנהגות השונים שניתן לזהות בעת צפייה באותן להקות – ההיררכיה אשר באה לידי ביטוי בתוך הלהקה מצביעה על אופיו של כל אחד מן הכלבים שמרכיבים אותה.

כלבים מקנאים

בין הרגשות הרבים שיש לכלב הקנאה היא רגש חזק שעלול להתפתח, כלבים אשר מרגישים מעידה, ולו הקלה ביותר, בביטחונם האישי ובמעמדם החברתי בעיקר מול הבעלים שלהם, סביר להניח יפתחו רגשות קנאה שעלולות להוביל להתנהגות נוקשה ועצבנית למדיי מצדם. כל זאת קורה כתוצאה מההורמון אוקסיטוצין שנמצא בגופם של הכלבים – הורמון הידוע ככזה המשפיע על תחושות האהבה והקנאה שאנחנו חשים. 

אלה היו 10 עובדות על כלבים שלפי דעתנו כל בעל כלב ישמח לדעת ולהכיר. נשמח לשמוע ממכם על עובדות נוספות שלא הכנסנו או על ניסיונכם האישי עם חברכם ההולך על ארבע. ניפגש בפעם הבאה!

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן