משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

דברים לכלבים שצריך לקחת בחשבון לפני שמצרפים כלב למשפחה

תוכן הכתבה

כולנו צריכים דברים ביום יום גם ההולכים על הארבע, חושבים להכניס לבית חבר משפחה חדש הולך על ארבע צריך לקחת בחשבון איזה דברים לכלב   דרושים לנו אחרי שקבלנו את ההחלטה להכניס כלב לחיינו.  נרצה להעניק את התנאים הטובים ביותר לחברו ההולך על ארבע. כמו כן, אתם מומלץ  גם לקרוא  במאמר אינפורמטיבי ויעיל במיוחד בנושא 'גורי כלבים – 10 טיפים לגידול גורים 

המרחב הפרטי מיטה לכלב או/ו מלונה לכלב

דבר ראשון  כלב זקוק מקום לנוח ולישון במזרן או  מיטה לכלב

כל כלב זקוק למקום משלו בו הוא יוכל בעיקר לנוח. חשוב לשים לב לגודלו ולמשקלו של הכלב ולהיערך בהתאם לכך. כמו כן, מומלץ לבחור במקום אסטרטגי שלא יפריע לסביבה אך באותה מידה יהיה חלק ממנה. למידע נוסף על איך בוחרים מיטת כלב, לחצו על הקישור.

הכלב שלכם מבלה בחוץ הוא יצטרך גם מלונה לכלב

במידה וכלבכם שוהה רוב שעות היום מחוץ לבית (אם לא במהלך כולו), חובה עליכם לספק לו בית (מלונה) שתספק לו את כלל הצרכים השונים.

לפחות בתחילת הדרך תצטרכו כלוב אילוף

אחד הדברים והאמצעים היותר יעילים לאילוף גורים בשלבים המוקדמים לחייהם. פנו לחנות לחיות שלכם או אפילו לאיש מקצוע במטרה להבין מהו הכלוב האידיאלי לכלבכם ובכך תוסיפו אלמנט נהדר נוסף שיעזור בהקניית דפוס התנהגות ראוי לחברכם ההולך על ארבע. למידע נוסף על חשיבותם של כלובים ומלונות לכלבים ניתן לקרוא במאמר שהכנו בנושא 'חרדת נטישה אצל כלבים'.

סקירה על סוגי אוכל לכלבים

מזון יבש לכלבים

מזון יבש לכלבים קיים כבר מאה שנה כיום המזון הכי נפוץ בעולם, קיימים עשרות חברות איכותיות שיודעות לספק אוכל איכותי לכלבים שיש בו את האנרגיה והערכים התזונתיים לכל שלב בחיי הכלב וסוג הכלב. רק צריך להקפיד ולהתאים את המזון לכלב שלכם אם מבחינת הגיל הגזע גודל הכלב ומצבו הרפואי. נציין שיש מגוון רחב מאוד של סוגי אוכל לכלבים כמו אוכל צמחוני/טבעוני לכלבים אוכל ללא דגנים

שימורים לכלבים ואוכל טבעי לכלבים

ישנם גם סוגים שונים למזון כלבים  שאינם יבשים כמו שימורים לכלבים או אוכל טבעי שמבוססים על בשר בעיקר שהראשון מבושל והשני חי

מזון רפואי לכלבים

כלבים גם מפתחים בעיה בריאותית זה יכול להיות עקב התבגרות למשל בעיות דלקות חוזרות במפרקים או אלרגיות ואז נצטרך להאכיל את הכלב במזון היפואלרגני מיוחד או מזון שאין בו את המרכיב שבגינו הכלב אלרגי.  חברות ממזון מובילות בעולם מייצרות מזונות רפואיים למגוון רחב מאוד של בעיות רפואיות שמקלות מאוד על הכלבים שלנו משפרות את איכות חייהם ומאריכה אותם.

לסיכום האוכל לכלבים בו תבחרו ישפיע באופן ישיר על תפקודו של הכלב, החל מהמערכת החיסונית ועד לרגישויות השונות בהן מתאפיין חברכם ההולך על ארבע. בנוסף ישנה טבלת האכלה על כל שק מזון שאמור לעזור לנו, לבעלי הכלבים, לבחור במינונים ובכמויות הנכונות.

למאמרים נוספים בנושא מזון לכלבים מומלץ להיכנס לפורטל בעלי החיים פטנט

עצמות וחטיפים לכלבים

מלבד העובדה שאנחנו באופן אישי ממליצים להחזיק חטיפים על בסיס קבוע על מנת לצ'פר את היצור המקסים שתמיד נמצא שם בשבילכם, לחטיפים יש תועלת נוספת בדמות חטיפים דנטליים עצמות לכלבים ללעיסה ומוצרי לעיסה שונים.

כלי אוכל ושתייה לכלבים

אחד הדברים הכי החשובים  שיהיה  מתקן שתיה לכלב נגיש לאורך כל היום עם מים טריים ונקיים ובמיוחד בזמן האוכל בעיקר אם האוכל יבש. נצטרך גם להתאים קערת אוכל לכלב, היא צריכה להיות מספיק גדולה למנה היומית ותשימו לב שהקערה מעוצבת בצורה כזו שהיא לא יכולה להתהפך.

מוצרי אילוף

יש חשיבות רבה הכרוכה באילוף נכון של חיית המחמד שלכם. קיימים לא מעט כלים כמו קולרים, משרוקיות, כלובי אילוף, קליקרים  ועוד, שמטרתם להפוך את תהליך האילוף לפשוט ונוח הרבה יותר. בדקו, לפחות בהתחלה, לאילו דברים כלבכם מגיב טוב יותר וכך תדעו איך להתכונן לבאות. כלב מאולף שווה סביבה אוהבת ורגועה. למידע נוסף על כך, בקרו במאגר התשובות והשאלות שלנו בנושא 'אילוף גורים – מתי ואיך עושים זאת.

רצועה, קולר או רתמה

הרצועה והקולר הראשונים שתחליטו לקנות לגור שלכם צריכים להיות עשויים מניילון או עור שיקלו משמעותית את תהליך ההתרגלות אליהם באופן משמעותי. בנוסף חשוב לשים לב לאיכות הסגירה, שתהיה פשוטה וחזקה תוך שאתם בודקים את מרחב הפעולה של כלבכם בתוכה באמצעות שתי אצבעות בינה לבין צווארו של האחרון.

שבב אלקטרוני ותג מזהה

כחלק מהחוק, על כלל הכלבים, ללא יוצא מן הכלל, לקבל שבב אלקטרוני בגיל שלושה חודשים. בנוסף לשבב, אנחנו באופן אישי ממליצים על תג שם לכלב  שבו יהיו רשומים כל הפרטים האישיים שלכם. במידה והכלב הצליח לברוח  אנשים טובים אוהבי כלבים ייצרו אתכם קשר ויכול להיות שיחסכו לכלב הסגר בכלבייה העירונית  ולכם דאגה, קנס כספי ובזבוז זמן.

מחסום פה לכלב

מטרת מחסום לפי הכלב היא בעיקרה לרסן את הכלב שלכם מנשיכות ומנביחות מיותרות. כמו כן, החוק במדינת ישראל נכון לשנת 2019 אוסר על כלבים לנסוע עם הבעלים שלהם בתחבורה ציבורית ללא מחסום; כך שבמידה ואתם מתניידים בתחבורה ציבורית על בסיס קבוע – מחסום לפי הכלב הוא מוצר חובה אצלכם.

כמו כן, מחסום לכלב עלול לשמש אתכם גם לצורך בקרה בעת הטיולים עם כלבכם ואף למיגור מספר תופעות שכיחות ומעצבנות. לדוגמא, כלב שנוטה להכניס לפיו כמעט כל דבר אותו הוא מוצא במהלך ההליכה, ייגמל מההרגל המגונה לאחר מספר טיולים עם המחסום על פיו. דאגו שהמחסום יתאים באופן מושלם לכלבכם – אחד כזה שקל לתפעל תוך שהוא מבטיח ביטחון לסובבים אותו.

אמא לה פרעושים(או קרציות) שמפו לכלבים ועוד מוצרי טיפוח לכלב

תרחיצים וכלי טיפוח – כפי שחשוב לכם הטיפוח האישי שלכם עצמכם, כך אתם גם אמורים לדאוג לטיפוחו ולמראהו הכללי של כלבכם. לשם כך יש באמתחתכם מגוון רחב של כלים ואמצעים לשם השגת המטרה כמו: שמפו לכלב, בושם לכלב, מסרק וגוזז ציפורניים .  פרעושים וקרציות יכולים הם מטרד בריאותי רציני מאוד לכלב וגם לנו . לכן להשתמש במוצרים שמונעים הידבקות  בפרעושים וקרציות כמו קולרים נגד פרעושים וקרציות מוצרי טיפול כמו תרסיסים ואמפולות, ואף ישנם גם שמפו לטיפול בבעיה. כפי שהרחבנו במאמר בנושא הדברת פרעושים אצל כלבים, ישנן לא מעט דרכים להבטיח חיה נקייה ונטולת מזיקים. וודאו שאתם עושים זאת בהתייעצות ושיתוף פעולה מלא עם רופא החיות שלכם ולמעשה תעניקו לכלבכם חיים מאושרים ובריאים וגם לעצמכם.

צעצועים ומשחקים

מלבד הסיבה שכלבים זקוקים לצעצועים ולמשחקים על מנת להפיג את השעמום שלהם כשאתם לא נמצאים בסביבה ובכלל, הצעצועים של היום מתאפיינים במספר תועלות רפואיות כמו צעצועים דנטליים שנועדים בעיקרם להבטיח את היגיינת ובריאות חלל הפה. בנוסף, אנחנו לא רוצים שחברינו 'המשועממים' יחריבו לנו את הבית וילעסו כל דבר אפשרי ולכן נעדיף להגדיר להם מספר חפצים שבהם הם יכולים לעשות ככל העולה עם רוחם.

בגדים לכלבים, האם כלבים צריכים סוודר או מעיל?

במידה וכלבכם סובל מבעיות קור בתקופות הקרות יותר של השנה, יש מספר פרטי לבוש שיכולים לעזור   למשל  מעיל, סוודר או נעליים לכלבים. כל הבגדים לכלבים יעזור לכלב לשמור על חום גופו  בטיולים השונים בחורף ובכלל על תפקודו הכללי. כמובן שלא כל הכלבים זקוקים לבגד כזה או אחר ולכן מומלץ להתייעץ עם הווטרינר שלכם  לרוב מדובר בכלבים קטנים בעלי פרווה קצרה.

אולי שכחנו משהו ויש עוד הרבה אפשרויות בגג לחיות במחלקת חנות הכלבים תמצאו את כל הציוד לכלב שאתם צריכים. 

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

חתול קורניש רקס

חתול קורניש רקס (Cornish Rex)

צלילה עמוקה לתוך עולמו של חתול קורניש רקס, גזע חתולים הידוע באופיו השובב, החברותי ובמראהו הייחודי. נחקור את ההיסטוריה שלו, את מאפייניו ואת הקשר החזק

קראו עוד »
כלב רועים שטלנד

כלב רועים שטלנד (Shetland Sheepdog)

כלב רועים שטלנד, המכונה גם "שלטי", הוא כלב קטן וחכם שמקורו באיי שטלנד הסקוטיים. למרות גודלו הצנוע, הוא ידוע בכוחו הרב, באינטליגנציה הגבוהה ובנאמנותו הבלתי-מתפשרת

קראו עוד »
דילוג לתוכן