משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

אודות כלובי אילוף לכלבים ומתי ואיך נשתמש בהם?

כלוב אילוף

תוכן הכתבה

כלוב אילוף לכלב הם אחד הדברים הראשונים שנצטרך לקחת בחשבון ברגע שצרפנו כלב למשפחה במיוחד אם מדובר בגור. תפקידו של הכלוב הוא להיות מקום שהכלב שלנו מרגיש בטוח, במקרה של גור כלבים תפקידו להגן על הגור בזמן שאנחנו לא יכולים להשגיח עליו והוא יכול להזיק לעצמו, נאמר שעל הדרך גם שמרנו על חפצים בבית, אבל חשוב לזכור זה לא המטרה כי אסור בשום פנים באופן שהכלוב ייתפס כעונש .  

הכלוב לכלב נקרא לרוב כלוב אילוף מאחר והוא עוזר לנו לאמן את הכלב בעשיית צרכים. הכלוב לפעמים נחוץ להגן על כלב במצב שהוא מתאושש מפציעה ובמקרים אלה הווטרינר ייתכן וימליץ לנו להיעזר בכלוב. ויש כלובים שנועדו לשינוע הם נקראים בדרך כלל כלובי הטסה מאחר והם בנויים לפי סטנדרטים המאושרות ע"י חברות התעופה אלו יהיו כלובים עמידים יותר ולפעמים נשתמש בהם  כשיש לנו כלב מגזע גדול שייתכן ויוכל לפרוץ ולגורם נזק לעצמו.

סרקנו על קצה המזלג את הסיבות וסוגי הכלובים הקיימים. עכשיו נפרט קצת יותר לעמק על כל אחד מהסיבות והכלובים הקיימים בשוק הנותנים מענה לכלב שלנו.

כלוב לגור כלבים

הבאנו גור כלבים הביתה והשמחה רבה אבל עבודה רבה יש לפנינו והא לחנך את הגור שלנו על מנת שיוכל להתאים את עצמו לחיים איתנו בבית, זה לא שונה הרבה מתינוק שבשלבים הראשונים לחייו הבית הוא אוסף אחד גדול של סכנות אפשריות ומאחר שבדרך כלל לא נוכל להיות כל הזמן עם הגור שלנו בבית נצטרך להיעזר בכלוב אילוף כלבים או בגדר גורים. בבחירה נכונה באחת מהכלובים ושימוש נכון בהם נוכל להיעזר בכלוב בחינוך לצרכים ובשמירה על בטיחות הגור בזמן שאנחנו לא בבית וגם יצרנו מקום פרטי לגור שלנו שבו הוא מרגיש בטוח ונוח בו.

מה עוד צריך מלבד כלוב אילוף כדי להתחיל להרגיל את הגור לכלוב?

אנחנו רוצים שיהיה לכלב שלנו לנוח, לכן נוסיף מזרן, שמיכות ואולי נכסה את הכלוב מלמעלה לתת וכל זה לכלב שלנו תחושה שהוא במקום מוגן. נדאג שיהיה לכלב צעצועי לעיסה בתוך הכלוב .וכמובן צריך לקבע מתקן למים שלא יהיה ניתן להפוך או לשפוך את המים. מקום הכלוב צריך להיות במקום נעים שאין עליו שמש ישירה אך גם לא חשוך.

לבחור את כלוב לכלב הנכון

גודל הכלוב

הגדול הפיזי של הכלוב יקבע לפי הגדול של הכלב בכל אחד מהמצבים שכיבה ישיבה ועמידה והיכול שלו להסתובב בתוך הכלוב ולשנות תנוחה. דאי לקחת בחשבון לאיזה גודל גור הכלבים התפתח, במקרה ומדובר בכלב מעורב מומלץ להתייעץ עם הווטרינר.

החומרים ומבנה הכלוב

הכלוב צריך להיות בטוח שלא ניתן להיפצע וגם שיש מספיק פתחים לזרימת אוויר. הכלוב צריך להיות חזק במידה כזאת שהכלב שלנו לא יכול לפרק אותו ואז להיפצע כתוצאה מכך. למה הכוונה? הכלוב אילוף הנפוץ  הוא כלוב רשת שמגיע בגדלים שונים תלוי בגודל הכלב שלנו

כלוב אילוף
כלוב אילוף לכלב מרשת ברזל

 

יש סוגי כלבים חזקים שיכולים לפרק את הכלוב וכתוצאה מכך להיפצע לכן מומלץ לבחור בכלוב הטסה.

כלובי הטסה

כפי שהזכרנו חזקים יותר כי הם צריכים להיות עמידים במצבי שינוע ובתקנות של חברות התעופה   ולכן הם מהווים פתרון טוב לכלבים חזקים או כלבים עם חרדת  נטישה שעלולים לנסות לברוח

כלוב הטסה
כלוב הטסה לכלב מפלסטיק בצבע כחול ולבן דלת מתכת

גדר גורים או כלוב אילוף

במידה והכלוב צריך לעזור לנו בשלב החינוך לצרכים ואנחנו מספיקים לסיים את התהליך לפני שהכלב גדל ויכול לקפוץ מעל הגדר או לפרק את הגדר זה פתרון טוב במיוחד אם הנטייה של הכלב היא לניקיון. כפי שאתם רואים בתמונה גדר גורים מורכת מ 8 צלעות שניתן לקפל צלע על צלע ולצמצם באופן הדרגתי ולפי הצורך את השטח של הכלב על מנת שהתאפק ולא יעשה את צרכיו בשטח שלו. אבל כלבכם מגזע גדול מומלץ יותר  כלוב אילוף מרשת שסגור גם מלמעלה ושניתן להשתמש במחיצה לצמצם לו את השטח כד למנוע עשיית צרכים בתוך הכלוב, לאחר מכן ניתן להסיר את המחיצה.

גדר גורים
גדר תחום לגור מרשת ברזל 8 צלעות

 

מה הם ארבעת השלבים בהם מרגילים את הכלב לכלוב אילוף

כללי יסוד שצריך תמיד לזכור בתהליך הרגלת הכלב לכלוב

חיוביות-הכלוב צריך להיות כל הזמן קשור למשהו חיובי נעים ובטוח בסוף התהליך הכלוב הופך להיות המקום הנעים והבטוח שהכלב אוהב להיות בו והולך להירגע בו.

סבלנות-תהליך האמון דורש סבלנות ומתקדם בצעדים קטנים שלב אחרי שלב.

שלב ראשון- הכרות עם הכלוב

שבוע ראשון ממקמים את הכלוב במקום מרכזי בבית ומשאירים אותו פתוח חשוב להסיר את הדלת או לקבע אותה שלא תיסגר בטעות. נותנים לכלב לאכול בכלוב ניתן גם לתת חטיפים וגם לקבע את מתקן המים. ניתן גם לקשור עצם או כל דבר אחר שהכלב אוהב ללעוס. המטרה בשלב ההכרות שהכלב ישקר את הכלוב כמקום חיובי.

שלב שני- מעלים בהדרגה את השהות בכלוב

לאחר שהכלב יתרגל לכלבו והוא נוהג להיכנס לאכול שוב ליד הכלוב וסגרו את הדלת עד שהכלב מסיים לאכול ופתחו אותה מיד לאחר שהוא מסיים. במידה והכלב מגיב בעצבנות או חרדה תניחו את קערת המזון ליד הכלוב ולאט לאט הכניסו אותה לתוך הכלוב. לאחר מספר פעמים שהכלב אוכל באופן רגוע שהדלת סגורה תפתחו את הדלת לאחר שהות של כמה דקות. המטרה להגיע שהכלב נשאר במשך 10 דקות לאחר האוכל בכלוב

שלב שלישי-לצאת מטווח הראיה של הכלב

אחרי שהכלב שלנו התרגל להיות בכלוב סגור צאו מטווח הראייה למשך 5 דקות ולאט לאט האריכו את הזמן עד לחצי שעה שלמה בה הכלב לא מגלה סמני מצוקה לפני המעבר לשלב הבא.

שלב רביעי-להגדיל את הזמן שהכלב נשאר בכלוב שאנחנו לא נמצאים.

לאחר שהכלב נשאר לפחות חצי שעה בכלוב סגור ללא סמני מצוקה שאנחנו לא נמצאים בטווח ראייה נגדיל את זמן ההיעדרות בהדרגה.  אם בכל אחד מהשלבים הכלב מגיב בעצבנות או חרדה כנראה שהתקדמנו מהר מדי אז נלך צעד אחורה ונתקדם משם לאט יותר. מומלץ לקורא מדרכים נוספים  ולהתייעץ עם מאלף כלבים להכוונה במיוחד אם אתם נתקלים בקשיים.

סוגי כלובים לכלבים שתוכלו למצוא אצלנו בחנות:

גדר תיחום \ אילוף לכלב – מדובר בכלוב מתכתי שניחן רק בדפנות (ללא תקרה ו\או רצפה) שנועד בעיקר לתחום ולהגדיר בפני הכלב המקסים שלכם מקום לשהות בו ולאילוף שלו.

מידות הכלוב: 8 צלעות ברוחב 60 ס"מ כשגולת הכותרת של הכלוב הנ"ל הוא היכולת לשחק עם הגבהים של דפנות הכלוב לפי מידת הצורך ובכך לעשות בו שימוש מירבי ומגוון יותר.

 

כלוב העברה לרכב בראקו 80 – כלוב שנועד במהותו למטרות נשיאה, בעל מבנה מיוחד במינו המתאפיין בפתח צידי על הדופן האנכית שלו. כמו כן הכלוב משמש להכנסה ולהוצאה פשוטה למדיי של ההכלב בזמן שהכלוב עצמו ממוקם בתא המטען של הרכב.  מידות הכלוב: 77 ס"מ אורך, 43 ס"מ רוחב ו51 ס"מ גובה.

 

כלוב טיסה בראקו – כלוב זה מוגדר ומאושר ככלוב לשהייה של חיית המחמד שלכם בזמן טיסה. כמו כן, הכלוב ברובו עשוי מפלסטיק קשיח חזק ומרשת ממתכת שנסגרת באמצעות פין מתכתי בטיחותי. בנוסף, הכלוב יכול לשמש גם למטרות אילוף.   מידותיו משתנות בהתאמה למשקל החיה (עד 40 ק"ג ועד 100 ק"ג).

 

כלוב רשת לחצר – מכלאה גדולה לכלב העשויה מברזל אמין ומגולוון כשהיא מתאפיינת בפינות עגולות אשר שומרות את הכלב מכל סיכוי לפציעה או פגיעה. כמו כן, המכלאה כוללת גג המבטיח הגנה מפני השמש כשגם היא מתאימה לאילוף כלבים (גדולים וקטנים).   הכלוב מגיע בשני גדלים – לארג' (Large) וסמול (Small) שכפי שיכולתם להבין משמם, מושפעים מגודל הכלב וממשקלו.

 

כלוב רשת \ אילוף לכלב – כלוב מתכת עם תחתית מפלסטיק אשר נועד בעיקר לאילוף הכלב ולהרגלתו למחייה בסביבה ביתית. לאחר ששלב האילוף יסתיים, הכלוב יכול לשמש כמקום לינה קבוע עבור הכלב ובכך לספק לכלב מקום מבטחים בלעדי משלו.  הכלוב מגיע בחמישה גדלים לבחירה (זעיר עד ענק) כשאת רובם אפשר לאחסן בתוך הבית ללא כל הפרעה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן