משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

איך לקלח ולטפח את הכלב שלכם – המדריך השלם

טיפוח הכלב

תוכן הכתבה

כלבים מטבעם הם בעלי חיים שובבים ופעלתנים, מה שגורם לכך שהפרווה שלהם מתלכלכת די מהר. עם הזמן זה גם יכול להיות מאוד לא נעים ולגרום להם לריח רע. התפקיד שלנו בתור הבעלים של הכלבים הוא לדאוג לניקיון שלהם על בסיס קבוע. חשוב להבין שגם מי שלוקח את הכלב שלו לניקיון וטיפוח מקצועי אחת לכמה זמן, עדיין צריך להשקיע בניקיונות וטיפולים לתחזוקה גם בבית בין לבין. במדריך זה נסביר על מקלחת לכלבים ואיך לטפח את הכלב שלכם, צעד אחר צעד.

מקלחת לכלבים- במינון הנכון ובזמן הנכון 

באותה נשימה חשוב גם לומר כי בעוד זנים אחדים זקוקים למקלחות ואמבטיות תכופות יותר מזנים אחרים, צריך לזכור תמיד שיותר מדי מקלחות זה לא טוב בכלל. אלו עלולות להרחיק את השמנים הטבעיים שמפיק העור ולגרום ליובש, גרד ואלרגיה אצל הכלבים. שימו לב כי מלבד המקרים של כלבים שהפרווה שלהם מסתבכת במיוחד או כאלו שמדיפים ריח רע בצורה מוגזמת כשהם לא נקיים, כלב ממוצע לא זקוק ליותר מארבע אמבטיות פחות או יותר בשנה. 

מקלחת לגורים 

שימו לב שאסור בשום אופן לקלח גורים לפחות עד גיל ארבעה שבועות. עדיף גם להמתין לגיל שישה או שמונה שבועות לרחצה הראשונה. זאת מכיוון שקשה להם הרבה יותר לווסת את חום הגוף שלהם ומקלחת עשויה להביא למצב של היפותרמיה. הרחצה עשויה להיות טראומטית עבורם, מה שעשוי להרחיק אותם ממקלחות למשך כל חייהם. 

זמני מקלחת לכלבים על פי סוג הפרווה

כלבים עם פרווה בסגנון של פודל הם הכלבים שזקוקים להכי הרבה מקלחות. אם יש לכם כלבים כאלו, מומלץ לתזמן את זמני האמבטיה לתקופה שבה אתם קוצצים להם את הפרווה, מה שקורה לרוב אחת לחודשיים פחות או יותר. כלבים בעלי פרווה קצרה יותר וחלקה יסתפקו בהחלט בארבע אמבטיות בשנה. 

ישנם זנים של כלבים בעלי פרווה כפולה כגון רועה גרמני. הכלבים הללו זקוקים לכמה מקלחות טובות בשנה ורצוי לתזמן אותן לתקופה האביב או הסתיו. 

באשר לכלבים בעלי הפרווה החלקה והקצרה ביותר (למשל רוטווליירים, פינצ'רים וכדומה), אמבטיה אחת בשנה בהחלט תספיק, אלא אם כן מדובר בכלבים שנוטים להסריח עם הזמן כמו כלבי התחש למשל, ואז בהחלט רצוי לקלח לפי מידת הצורך. שימו לב ששטיפה קצרה ובסיסית של כלבים כאלו בהחלט מספיקה והם יוצאים נקיים ורעננים. 

מקלחת לכלבים – טיפים לטיפוח מושלם 

כעת, בואו נעבור לחלק העיקרי ונדבר על האופן הרצוי לרחצה של כלבים. ככלל לא מדובר במשימה מורכבת מדי, אך חשוב לזכור תמיד שחלק ניכר מהכלבים יביעו התנגדות ולא יאפשרו לנו לרחוץ אותם בנחת ובקלות. כדי להקל על עצמכם את המלאכה, כדאי בהחלט להיעזר בטיפים הבאים:

1. ניקוי יבש לפני הרחצה:

מומלץ להוציא חתיכות לכלוך ושיער שהסתבך לפני שמרטיבים את הכלב. לאחר מכן החתיכות האלה עשויות להתקשות ויהיה הרבה יותר קשה להסיר אותן. 

2. מארגנים את כל הציוד לפני:

אם יש לכם כלב נוח ורגוע במקלחות הרווחתם, אבל במידה. הדבר האחרון שאתם רוצים לעשות זה לקום באמצע המקלחת כדי להביא ציוד ששכחתם.

הכינו מראש :

  • שמפו
  • שמן לעור
  • מברשת אם אתם משתמשים באחת
  • כמות נכבדת של מגבות. 

3. מוצרי טיפוח והיגיינה לכלבים 

הקפידו להשתמש עם מוצרי טיפוח והיגיינה לכלב : השתמשו אך ורק בסוגי שמפו וסבון המיועדים לכלבים. תכשירי רחצה לבני אדם ובפרט תכשירים לילדים ותינוקות מותאמים במיוחד לעור שמנוני ועשויים לייבש את העור של הכלבים ואפילו לעורר תגובה אלרגית. 
חשוב להשתמש עם קוצץ ציפורניים לכלב מקצועי. פעולה זו מונעת מהכלב לשרוט את עצמו ואת מי שבא איתו במגע. 
קוצץ ציפורניים לכלב

4. התאימו את המיקום לגודל הכלבים:

כלבים בינוניים עד גדולים מומלץ לקלח באמבטיה בתוך הבית. בימי קיץ חמים הצינור בגינה זו בהחלט אופציה לא רעה. כשמדובר על זני כלבים קטנים יותר, אפשר בהחלט להשתמש בגיגיות ומיכלים קטנים ומותאמים למידותיהם. את הזנים הקטנים ביותר כמו שיצו או צ'יוואווה אפשר לקלח אפילו בכיור המקלחת. 

5. שתי ידיים חופשיות בזמן מקלחת לכלב

ניתן למצוא מוצרים ייעודיים לאמבטיות שנועדו לקבע את הכלב. זאת על מנת שנוכל להשתמש בשתי הידיים בצורה חופשית בשביל המקלחת. 

6. הגנו על האוזניים:

האוזניים של כלבים הן גדולות הרבה יותר מאלו של בני האדם והמגע של המים עם החלק הפנימי הוא מסוכן. לפני שאתם מתחילים תחבו לתוך האוזניים חתיכות צמר גפן כדי למנוע מהמים לחדור פנימה. 

7. מקמו את הכלב במים עומדים

לא צריך את כל הגוף, מספיק לגמרי עד הברכיים. כך הכלב יוכל להרגיש בטוח במים כשהוא יכול לעמוד וזה יעזור להרגיע את הסטרס שהוא עשוי לחוות. 

8. שטיפה

הקפידו תמיד על שטיפה עדינה ונעימה של הכלב. אפשר להשתמש במיכל פלסטיק כדי לשטוף את הפרווה בעדינות או להשתמש בשפופרת של המקלחת. אך חשוב להקפיד תמיד על זרם חלש שלא יפחיד את הכלב. לעולם אל תשפריצו מים על הפנים של הכלב כי זה יהיה מפחיד ביותר ואפילו טראומתי עבורו. במקום אפשר לשטוף את הפנים בעדינות עם מגבת ספוגה במים ושמפו. 

9. חפיפה

לאחר שהפרווה רטובה יש לחפוף עם השמפו. אפשר לשים אותו ישירות על הגב של הכלב ולחפוף את כל הגוף וניתן לשים כמות רצויה ביד שלנו ולהתחיל באופן הזה. אם אתם משתמשים בשמפו מיוחד נגד מזיקים מומלץ להתחיל קודם כל מאיזור הצוואר. את התכשירים מהסוג הזה מומלץ להשאיר על הפרווה כרבע שעה למיקסום התוצאות. 

מוצרי ים המלח שמפו נגד פרעושים וקרציות פטקס
מוצרי ים המלח שמפו נגד פרעושים וקרציות פטקס
שמפו שיבולת שועל ורימון
שמפו שיבולת שועל ורימון

 

 

 

 

 

 

 

 

10. שטיפה מלאה

חלק קריטי וחשוב ביותר של האמבטיה הוא שטיפה כוללת של כל הפרווה. שאריות סבון עשויות לגרום לאלרגיה ולכן לאחר השטיפה הראשונה מומלץ לעשות שטיפה נוספת על מנת לוודא שלא נשאר שום סבון מיותר. 

11. ניגוב וייבוש בסיום המקלחת לכלב

בשלב הראשון חשוב לתת לכלב לעשות את הדבר שהוא הכי משתוקק אליו – להתנער ולסלק את המים מהגוף. זהו בעצם החלק הראשון בתהליך הייבוש. כלבים בעלי פרווה קצרה וזיפית מתייבשים הכי מהיר ואפשר להסתפק גם במגבת אחת. אך ככל שמדובר על כלב פרוותי יותר רצוי לדאוג מראש למספיק מגבות ויש סיכוי שאחת ממש לא תספיק למשימה. אם מדובר על תקופת הקיץ כדאי לצאת עם הכלב החוצה ולתת לו להתייבש בשמש, אם זה חורף חשוב לדאוג לחימום ומקום נעים לייבוש. לזכור תמיד שאחרי המקלחת הטמפרטורה הנמוכה עשויה להיות מסוכנת.
מומלץ להשתמש עם מסרק לכלב , המסיייע להפחתה משמעותית בכמות הנשירה. 
להשלמת הפינוק ניתן להשתמש בבושם לכלבים  לתחושה רעננה וניחוח נעים. 

בושם לכלבים מועשר

בושם לכלבים בניחוח פרשי

בושם לכלבים מועשר במינרלים                         בושם לכלבים בניחוח רענן מן פור סאן נוטרי ווט 
מים המלח בניחוח אוקיינוס

לסיכום

אמבטיות וטיפוח של הכלבים זה משהו שחשוב להקפיד עליו תמיד בהתאם לסוג הפרווה של הכלב שלכם ולמצב הריח והניקיון שלו עם הזמן. הכינו מראש את המקלחת לנוחיות הכלב, הקפידו להשתמש בתכשירים המיועדים לכלבים בלבד ונסו להפוך את החוויה לכמה שפחות טראומתית עבורו. עם הזמן גם הכלבים מסתגלים למקלחות ולאמבטיות וכמובן שהם מרגישים טוב הרבה יותר כשהם נקיים ונעימים גם אם זה קצת קשה בהתחלה, חשוב להתמיד ולא לוותר. בהצלחה!

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

גרייהאונד

גרייהאונד (Greyhound)

התעמקו בעולמו המרתק של הגרייהאונד, גזע הידוע במהירותו, זריזותו ותכונותיו הפיזיות הייחודיות. בלוג זה מספק מבט מעמיק על מאפייני הגזע, הטיפול, האימון והבעיות הבריאותיות של הגזע.

קראו עוד »
אקיטה אמריקאי

אקיטה אמריקאי | American Akita

במאמר זה אנו מתעמקים בעולמו של האקיטה האמריקאית, זן ייחודי ונאמן האהוב על רבים. נחקור את המאפיינים הפיזיים המייחדים את הגזע הזה, נדון בהבדלים בין

קראו עוד »
דילוג לתוכן