משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

שישים וחמישה ימים-הריון של כלב

תוכן הכתבה

הריון של כלבים ובכלל הריון ולידה של כל יצור חי באשר הוא, הוא ללא ספק תהליך מרגש ומספק שמצליח להמיס את ליבנו בכל פעם מחדש; אלא שלא מעט פעמים, אותם יצורים הריוניים ומקסימים לא זוכים למלוא התנאים והאמצעים להם הם זקוקים בכדי להביא לעולם את הצאצאים המתוקים שלהם. לעיתים זה נובע מחוסר ידע ובמקרים נוראים יותר – מחוסר תשומת לב ואנושיות מוחלטת כלפי חברינו הכלבים. כך או כך, במאמר שהכנו במיוחד עבורכם, נספר לכם את כל המידע הדרוש בכדי לקחת חלק בתהליך הכה מדהים – הריון של כלבים. כפי שתוכלו לראות, המדריך הנ"ל נכתב כשהוא מתייחס לכל שבוע לחוד מהרגע של ההפריה ועד ללידה עצמה. קריאה מהנה ומחכימה!

כמה זמן נמשך הריון של כלב

זמן ההריון של כלב  נמשך כ 9 שבועות או ליתר דיוק כ 65 ימים מיום ההזדווגות  לאחר כחודש בדיקה או 25 יום לדיוק אצל יכול  לוודא שהכלבה בהיריון.

שינוי תזונה במהלך הריון

יש צורך בשינוי תזונה בשליש האחרון של ההריון, מומלץ לעבור לאוכל לגורי כלבים וגם בשלב ההנקה או לעבור לאוכל של כלבות מניקות

הריון של כלבים – שבוע ראשון (0-7 ימים)

בשבועות הראשונים שלאחר ההזדווגות עצמה (בערך עד לאמצע השבוע הרביעי), קשה לומר באופן וודאי שהריון אכן התחיל מאחר ותהליך ההפריה עלול להתפרס על מספר ימים מוגדרים;

אולם למרות שאין באפשרותכם לדעת במאת האחוזים, ניתן לזהות לא מעט סימפטומים שמזוהים גם איתנו, בני האדם, כמו הקאות ובחילות (בעיקר בשעות הבוקר המוקדמות). כל שעליכם לעשות הוא להמשיך ולספק לכלבה המתוקה שלכם את אותם ערכים תזונתיים ומרכיבי מזון אותם היא צרכה עד עכשיו מבלי לשנות דבר מהסיבה הפשוטה שאין בידכם עדיין אבחנה של ממש על כל המתרחש.

הריון של כלבים – שבוע שני (8-14 ימים)

עם תחילתו של השבוע השני להריון, בהנחה שהוא התחיל כמובן, תאי הזרע שנקלטו בגופה של הכלבה, עושים את דרכם לרחם ולמעשה מתחילים בתהליך ההיווצרות וההתפתחות של העוברים עצמם. גם בשלב זה אין צורך לבצע כל שינוי של ממש בתזונה שהכלבה שלכם צורכת מאחר וטרם התחילה השפעתם של הגורים על האמא ועל מאזני הכוחות בגופה.

הריון של כלבים – שבוע שלישי (15-21 ימים)

בשלב השלישי להריון, העוברים שהחלו לבסס את נוכחותם ברחם של אימם, ייצמדו באופן טבעי לחלוטין לדפנות של חלל הרחם על מנת להשיג את מלוא החומרים שלמעשה כה חיוניים להתפתחותם התקנית. כמו כן, סביר להניח שתחול עלייה קטנה בכמויות המזון שהאמא תידרש ותדרוש לצורך – חשוב לשים לב לכך בכדי להעירך לשלבים המאוחרים יותר בהתאם.

בנוסף, ייתכן ויחולו שינויים קיצוניים למדיי בכל הקשור למצב רוחה של האמא כתוצאה מההורמונים המשתוללים בגופה, כשכל שעלינו לעשות הוא להתאים את סביבתנו ולהפיכתה לסביבה מתאימה וראויה לכלבה הריונית. 

הריון של כלבים – שבוע רביעי (22-28 ימים)

כפי שציינו קודם לכן, השבוע הרביעי הוא השבוע אולי הכי חשוב ומשמעותי בכל הקשור להריון של כלבים. מלבד העובדה שנוכל לאשר באופן סופי שהכלבה המקסימה שלנו אכן הרה, זהו גם השלב הקריטי ביותר בהתפתחות העוברים ברחם של אימם, כשקיים סיכוי ממשי יותר להתפתחות בעיות ונזקים בגופם של העוברים – דבר שישפיע רבות על מהלך ואיכות חייהם של הגורים העתידיים. לכן מומלץ לגשת ביחד עם האמא המיועדת אל רופא החיות שלכם על מנת שהאחרון יוכל לספק לכם את כל המידע הנדרש על רמת הפעילות הגופנית המומלצת שהאמא תידרש לעשות ועל התאנים שעליכם לספק עבורה בתקופה הכה חשובה.

כמו כן, בשבוע הרביעי יהיה באפשרותכם ובאפשרות הווטרינר שלכם לאבחן את מספר הגורים, את מצבם הבריאותי ואולי החשוב ביותר – את השפעתם על אימם ההרה בהווה ובעתיד.

הריון של כלבים – שבוע חמישי (29-35 ימים)

עם הכניסה לשבוע החמישי להריון, גופה של האמא מתחיל בהפרשת נוזל המוכר לכולנו בתור 'מי שפיר', אשר למעשה מבטיח ומספק לעוברים הצעירים הגנה חזקה, אמינה ואיכותית להמשך שהותם בחלל הרחם של האמא. כתוצאה מכך וממספר שינויים נוספים שחלים בגופה של האמא, משקלה של האחרונה עלול לגדול באופן משמעותי של ממש כשעלינו לספק עבורה מרכיבי מזון וסוגים מותאמים שנועדו למטרות גדילה ורבייה (מזון אקטיב ומזון גורים).

חשוב לשים לב שאנחנו עושים את המעבר בין סוגי המזון באופן רגוע ומתון יחסית בשלבים מוגדרים אותם נקבע מראש, כשבנוסף האחריות הבלעדית לאבחן כל שינוי במצבה הבריאותי עם השינוי בסוג המזון הוא שלנו ובאמתחתנו בלבד! הקפידו לשים לב לכך במטרה להימנע מקשיים ומאסונות לא רצויים כמובן.

הריון של כלבים – שבוע שישי (36-42 ימים)

בהגיעכם לשלב השישי להריון, שזהו גם תחילת החלק האחרון של ההיריון למעשה, תדרשו בעיקר לשים לב לשינויים במצבה הבריאותי של האמא תוך שאתם מספקים לה כמויות מזון שסביר להניח, רק ילכו ויגדלו עם הזמן. חשוב להבין שמתן כמויות גדולות באופן יחסי לכלבתכם בנוסף לעוברים שתופסים את מלוא חלל הרחם, עלול להוביל לתופעות לוואי שונות בדמות דקירות ולחיצות מכאיבות באזור הרחם (בעיקר בדפנות). לכן, עלינו לתת את מלוא חופש הפעולה והתנאים הנדרשים על מנת להקל ככל הניתן על בריאותה של האמא המיוסרת.

כמו כן, ייתכן שתזהו הפרשה נוזלית מאזור החלציים של כלבתכם כשאין כל סיבה להילחץ או לנקוט באמצעים שונים כאלה ואחרים. מדובר בדבר טבעי ונורמלי לחלוטין שמתלווה לתהליך הריון של כלבים ללא יוצא מן הכלל.

הריון של כלבים – שבוע שביעי (43-49 ימים)

השלב השביעי להריון, השלב בו האמא מגיעה לשיאה מבחינת התפתחותה וגדילתה, הוא השלב בו למעשה האמא נכנסת לתקופת 'שמירת ההיריון' שלה כשניתן לשים לב לכך באמצעות התנהגות מותשת ועייפה של האחרונה כתוצאה מכך. בנוסף, ייתכן שהגוף של כלבתכם יחל לייצר חלב המוכר בשם 'קולסטרום', כשסביר להניח תפגשו בו בצורת פליטות חלב שכאלה שיתנוססו ברחבי הבית.

עם הכניסה לשלב הנ"ל, חשוב לספק ולאפשר לחברתנו הכלבה ההרה את כל התנאים הנחוצים והנדרשים שנלווים לתהליך ההיריון הכה קשה ומייגע. מומלץ להגדיר לה מקום שקט ורגוע משלה (עדיפות שיהיה קרוב ללב הבית), שיתאפיין במיטה גדולה המצופה בבד נעים ונוח אשר למעשה יאפשרו לה להכין את גופה להמלטה עצמה.

הריון של כלבים – שבוע שמיני (50-56 ימים)

בהמשך ישיר לשבוע השביעי, גם בשלב זה הכלבה שלכם תהיה באפיסת כוחות מוחלטת כשכל הנראה תוכלו להבחין בתנועת העוברים בתוך הרחם שלה. חשוב מאוד שלא להטריד את מנוחתה כלל תוך שאנחנו דואגים לספק לה את כל הצרכים והמענים הדרושים.

הריון של כלבים – שבוע תשיעי (57-63 ימים)

השבוע התשיעי והאחרון יש לציין, יכלול בעיקר קינונים חוזרים ומשנים של האמא שתעשה כל שביכולתה על מנת להכין את סביבתה לבואם של הגורים המתוקים שכה משתוקקים להגיח אל אוויר העולם. בהמשך ישיר לשבוע השמיני, גם כאן כל שעלינו לעשות הוא לדאוג למלא את סביבתה של האמא במיטות ובמזרנים נוחים שייצרו אווירה נעימה ומזמינה להמשך.

בנוסף ייתכן שגודל התיאבון של האמא עלול לרדת במעט כשאין כל צורך של ממש להילחץ – מדובר בדבר לגיטימי וטבעי לחלוטין. בנוסף, ירידה קלה בטמפרטורת הגוף שלה עלולה לרמז על זמן המלטה משוער של בין 24 עד 48 שעות כשלאחר מכן כל הסבל והקשיים יהפכו לשמחה והנאה צרופה מאין כמוה!

הריון של כלבים – הלידה עצמה

לתהליך ההיריון עצמו אין זמן מוגדר של ממש; הוא עלול להימשך כמה דקות בודדות ומנגד, גם מספר שעות בלתי מבוטל – כשלכל כלבה, הזמן והקצב שלה. כמו כן, חשוב להקפיד לבדוק את הכלבה ההרה כל רבע שעה כשכל שינוי במצבה עלול לרמז על צעד נוסף שנעשה בתהליך הלידה. במידה ואתם אינכם מבחינים בשינויים, התקשרו לרופא החיות שלכם לקבל הכוונה ממוקדת יותר.

הגור הבכור שייוולד, יכוסה כולו במן שק מי שפיר שכזה, כשהוא עצמו מחובר בחבל הטבור לאימו כמובן. במידה והאמא טרם חצתה את החבל, תוכלו לעשות זאת בעצמכם תוך שאתם דואגים לקשור חוט סביב כל אחד מחבלי הטבור של השניים.

לאחר שתהליך ההמלטה ייגמר כולו במלואו בצורה טובה כמצופה, האמא תחל בניקיון הגורים על ידי ליקוק האזורים המלוכלכים כשעלינו לשים לב שהיא אכן נמצאת במצב נפשי ובריאותי תקין לשם כך. במידה ולא, ניתן לעשות זאת במקומה בצורה עדינה ומקצועית שלא תפגע כלל בבריאות הגורים.

לאחר זמן מה מסיום ההמלטה, כשהאמא והגורים יירגעו מן התהליך הסופר קשה ומתיש, עליכם לקחת אותם אל רופא החיות שלכם על מנת שיוודא ויאבחן שאכן התהליך הסתיים בהצלחה ללא כל תקלה שנעלמה מעינינו. כמו כן, מומלץ לנצל את הביקור אצל הווטרינר על מנת לקבל מידע נוסף על סוגי המזון המומלצים שעליכם לספק לחבריכם הקטנטנים והצעירים במיוחד.

לסיכום

תהליך ההיריון עלול להיות מתיש וקשה לפרקים, אך אין ספק שהתוצאה שווה ה-כ-ל! תתנו לכלבתכם ולסביבה שלה את הזמן ואת האמצעים הראויים כיאה למצב שכזה, בדיוק כפי שהייתם רוצים שידאגו לכם עצמכם או לבת הזוג שלכם בעת התהליך. הכלבים שלנו סומכים עלינו שנהיה שם בשבילם – אל תאכזבו אותם!

עוד מדריך מבית היוצר של 'גג לחיות' הגיע לסיומו, מקווים כהרגלנו שנהניתם והחכמתם – זו ללא ספק הייתה המטרה. עד אז אתם מוזמנים לשאול אותנו כל דבר שמטריד אתכם ואנחנו כבר נדאג לחזור אליכם.

ניפגש בפעם הבאה!

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן