משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

כלבים וילדים- לגדול נכון עם כלב

תוכן הכתבה

לא מעט פעמים יצא לנו להיתקל בהורים טריים אשר שוקלים לצרף לחיקם גור כלבים על מנת לספק לילדם הצעיר חברה נוספת בדמות כלב חמוד, כשמנגד קיימים לא מעט הורים שחוששים מהצעד הנ"ל בטענה שכל תהליך הגידול של הכלב 'ייפול' אך ורק עליהם.

אז נכון שגידול כלב על ידי הורים צעירים יכול להפוך לנטל של ממש אך שלא תטעו – אתם הם אלו שקובעים איך יראו החיים המשותפים של כולכם כיחידה אחת. כלבים וילדים באופן טבעי נתפסים כשילוב חזק וטוב שהתועלת של שילוב שכזה אמורה וצריכה לעלות על כל חיסרון פוטנציאלי עתידי אם רק תפעלו נכון כבר מן הרגע הראשון.

כלבים וילדים מחויבות הדרכה והנחיה

כפי שכולנו ודאי מבינים, גידול כלב הוא תהליך בלתי נגמר שמצריך התערבות ונכונות מוחלטת מצדו של הדמות המגדלת. בין אם מדובר במתן אוכל בשעות קבועות ובין אם במתן אהבה ותשומת לב ללא תנאים – גידול כלב היא משימה מחייבת של ממש.

כתוצאה מכך, ילדים אשר גדלו כבר מגיל צעיר עם כלב בסביבתם, הופכים באופן טבעי להיות אנשים מחויבים יותר אשר יעשו הכול על מנת לדבוק במשימות השונות שיגיעו בעתיד. כלבים וילדים לא רק תורמים האחד לשני מבחינה חברתית – הם מפתחים, בונים ואף מעצבים את אופיו של כל אחד מהנוכחים בקשר.

אבחון וזיהוי אינטראקציות שליליות וחיוביות בין ילדים לכלבים

לפני שנפרט את  היתרונות כפי שכול האתרים נוהגים כל האתרים העוסקים בתחום בארץ, חשוב להדגיש שאנחנו כהורים צריכים להיות ערים לפערים שיש בין ילדים וכלבים. בחוסר היכולת של ילדים לתפוס את הכלבים כשונים מהם ולא כשווים להם  . ילדים, ופעוטות בעיקר  לרוב לא יזהו מצבים רגשיים  אצל כלבים. ילדים נוטים לחבק ולנשק פעוטות יכולים בלי להשים לב להכאיב לכלב לדרוך לו על הזנב למשוך להם באוזניים ועוד. מכאן שהכלב שלנו יכול להרגיש לא בנוח או אף לחוש מאוים הכלב יביע חוסר נחות שהילדים לא ידעו לפרש מצב זה יכול להוביל למצב של נשיכה ע"י הכלב.

אבל כל זה לא אומר שהחיבור בין ילדים וכלבים הוא אינו חיובי ההפך היתרונות הם רבים רק צריך להקפיד על מספר כללים ולעבוד עם הילדים ולהדריך אותם אילו התנהגויות רצויות ואילו לא. בתהליך הזה אנחנו נזכה בכלב מאושר שלא מרגיש מאוים או שמציקים לו וילד רגיש שפיתח כבוד ומפתיה לכלב תחושה זו של כבוד ואמפתיה משליכה הרבה מעבר למקרה הפרטי אלה לרוב לכל בעל חי.  ד"ר סופיה ין וטרינרית בריטית ומומחית להתנהגות בעלי חיים  עיצבה סדרת מצבים שבאה לעזור להורים לאבחן ולזהות התנהגויות של כלבים על מנת לשמור על ביטחונם של הילדים ועל כלבים שמחים יותר.

סדרת האנימציה המתארת אינטראקציות חיוביות שיש לעודד בין ילדים לכלבים.

סדרת האנימציה המתארת אינטראקציות שצריך להימנע מהם בין ילדים לכלבים

הערך המוסף לגדול ביחד עם כלב

כלבים וילדים – אחריות

בדיוק כפי שאחים בכורים נוטים לדאוג לאחיהם הקטנים יותר באופן טבעי כתוצאה מהיותם בוגרים יותר, כך גם כלבים וילדים. עצם העובדה שאותו ילד צעיר ניחן ביכולת לדאוג ולטפל ביצור חי אחר, אוטומטית יתפתחו אצלו תחושות אמפתיה ואכפתיות לזולת ובכלל – לסובבים אותו. יתרון משמעותי ואיכותי למדיי אם אתם שואלים אותנו.

כלבים וילדים – מנגנון ביטחון עצמי חזק

מלבד הפאן האחראי שיוענק לילדכם כחלק מתהליך גידול כלב, גידול חיית מחמד על ידי ילדים הוכח כמפתח חשוב מאין כמוהו בכל הקשור לבניית ביטחון עצמי בקרב ילדכם. רק לצורך הבנה, כאשר ילדכם נוכח לגלות שחברו הכלב, שסומך ובטוח בו, מגלה כלפיו אמפתיה ללא תנאים הבאה לידי ביטוי בצורת פידבקים מרגשים שכאלה, באופן בלתי נמנע יתפתחו אצלו כל מנגנוני הביטחון העצמי השונים שכה חשובים להמשך חייו.

כלבים וילדים – ערכים, כבוד ומשמעת

כאשר אדם כלשהו מלמד אדם אחר דבר מה (בהנחה שהוא עושה זאת במקצועיות וביסודיות), אוטומטית הוא יתמקצע בנושאים השונים אותם הוא מעביר לתלמידו. באופן זהה למדיי, כך גם מתנהלים היחסים שבין כלבים וילדים – עצם העובדה שילדכם יחנך את חברו ההולך על ארבע לערכים בריאים וטובים, באופן ישיר ישפיע על תפיסתו שלו עצמו כלפי העולם והחיים עצמם. גם כאן מדובר בעובדה שהוכחה לא מעט פעמים במספר מחקרים שונים.

כלבים וילדים – עמידה בזמנים

באופן ישיר לסעיפים הקודמים אשר עסקו באחריות ובמחויבות, גידול כלב ככל הנראה יפתח אצל ילדכם מחויבות לעמידה בזמנים כדפוס התנהגותי של ממש. הרי אותו הילד מבין ומודע להשלכות השונות שיתלוו לאי עמידה בזמנים מבחינתו בכל הקשור ליצור המקסים ההולך על ארבע שלכם. כמו כן, ילדכם ילמד לדחות סיפוקים כשעומדות בפניו משימות קודמות וחשובות יותר – דבר אשר קשה למצוא בקרב ילדים צעירים נכון להיום.

כלבים וילדים – פעילות ספורטיבית

כשילדים מגדלים כלבים מגיל צעיר, הם למעשה נדרשים לבלות זמן בלתי מבוטל במהלך היום מחוץ לבית, בו הם משתוללים ומשתובבים עם חברם הכלב. כתוצאה מכך, ילדכם ילמד ויכיר את ה'עולם שבחוץ' ואף יפתח לעצמו הרגלים בריאים שקשורים בספורט ובפעילות ספורטיבית שבאופן וודאי ישפיעו על איכות חייו של האחרון. ילדים שגידלו והתפתחו ביחד עם כלבים, לרוב יהיו אנשים בריאים וספורטיביים יותר.

כלבים וילדים – התמודדות עם חרדות ומצבי לחץ

לא מעט מחקרים הוכיחו במהלך השנים שכלבים הם מקור מופלא לתחושת רוגע, בטח בקרב ילדים צעירים יותר. כל זאת קורה כתוצאה מאותה אהבה אינסופית שהכלב מרעיף על בעליו ללא תנאים וללא כל שיפוט, מה שלמעשה גורם לילד להבין שהוא אף פעם לא לבד. ילדים אשר גדלו עם כלב בסביבתם, כמעט באופן וודאי יהיו אנשים בעלי חוסן מנטלי חזק שיקל עליהם באופן משמעותי את הקשיים שככל הנראה יגיעו בהמשך חייהם.

כלבים וילדים – שיפור משמעותי ביכולות הריכוז והלמידה

אחת הטכניקות היותר יעילות ומעניינות שקשורות ליכולות למידה עצמאיות, עוסקת בכך שתרגול חוזר בקולם רם נחקק עמוק וטוב הרבה יותר מלימוד על ידי קריאה שקטה. לכן, כלבים אשר מטבעם מסוגלים להכיל את הבעלים שלהם ולהיות מרוכזים וקשובים אליהם ללא תנאים, יקלו על ילדכם בפיתוח טכניקות לימוד עצמאיות להמשך חייו. בנוסף חשוב לזכור שכלבים לעולם לא מותחים ביקורת על בעליהם, דבר אשר מחזק לא רק את כל נושא הלמידה, אלא גם את הביטחון העצמי באתגרים חדשים. 

כלבים וילדים – מערכת חיסונית חזקה הרבה יותר

 ממחקרים שונים וחוזרים שבוצעו ברחבי העולם, הוסק פה אחד שילדים אשר גדלים עם בעל חיים כזה או אחר בסביבתם, נוטים שלא לחלות במחלות ובאלרגיות בהמשך חייהם. לשם כך, ילדים זקוקים לנוכחות של אותם יצורים מקסימים על מנת שלא לפתח אלרגיה כזו או אחרת.

עוד מאמר מבית היוצר של גג לחיות הגיע לסיומו וכמו בכל מאמר – נשמח לקבל פידבקים, טיפים ואפילו סתם שיתופים על חוויותיכם האישיות עם כלבים ובכלל.  כפי שוודאי יכולתם להבין – אנחנו מעודדים באופן חד משמעי חיבור בין כלבים לילדים, במיוחד בגילאים הצעירים יותר. אם לא בשבילכם – אז לפחות בשביל ילדיכם!

 

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

חתול קורניש רקס

חתול קורניש רקס (Cornish Rex)

צלילה עמוקה לתוך עולמו של חתול קורניש רקס, גזע חתולים הידוע באופיו השובב, החברותי ובמראהו הייחודי. נחקור את ההיסטוריה שלו, את מאפייניו ואת הקשר החזק

קראו עוד »
כלב רועים שטלנד

כלב רועים שטלנד (Shetland Sheepdog)

כלב רועים שטלנד, המכונה גם "שלטי", הוא כלב קטן וחכם שמקורו באיי שטלנד הסקוטיים. למרות גודלו הצנוע, הוא ידוע בכוחו הרב, באינטליגנציה הגבוהה ובנאמנותו הבלתי-מתפשרת

קראו עוד »
דילוג לתוכן