משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

כלב נובח ללא הפסקה: למה זה קורה ואיך תתייחסו?

כלב נובח ללא הפסקה

תוכן הכתבה

אם אתם מצפים שהכלב או הכלבה שלכם אף לא ינבחו, אתם לגמרי עתידים להתאכזב. נביחה היא צורת התקשורת הבסיסית של הכלב וזה לא משהו שפשוט יעלם. עם זאת, ישנם בהחלט כלבים שנובחים בצורה אובססיבית ומוגזמת. מה שבהחלט עשוי להשפיע על החיים שלנו הבעלים. אז מה עושים? ובכן, ברגע שמבינים מה מקור הבעיה ניתן לטפל. מיד נעבור על סיבות לנבחנות יתר אצל כלבים ואיך צריך להתייחס אליה. רגע לפני נזכיר שכאן באתר תוכלו למצוא מגוון מוצרים, חטיפים לכלבים  ומזון לכלבים וכמה דברים שיעזרו להתגבר על הבעיה, תרגישו חופשי לפנות אלינו למידע נוסף.

כלב נובח: סיבות נפוצות ואיך יש להתייחס אליהן

כמו שהקול שלנו בני האדם משמש אותנו לבטא דברים שונים, כך גם נביחות אצל כלבים שיגיעו בסיטואציות שונות. אם הנביחות הן ארוכות ובלתי פוסקות, חשוב להבין מה מעורר אותן ולנסות לנטרל את הגורם הזה בדיוק. 

  • סיבה: טריטוריאליות והגנה

כשאדם זר או בעל חיים פולשים לאזור שהכלב מסווג מבחינתו בתור הטריטריה שלו, זה כמעט תמיד טריגר לנביחות רמות. ככל שאותו אדם/בעל חיים מתקרב, כך גם יהפכו הנביחות לחזקות יותר והכלב ייראה דרוך ותוקפני. 

 פתרון: הגבלת גירויים

בעיה נפוצה אצל כלבים שיכולים לראות אנשים מחוץ לבית או לחצר. הרבה פעמים הגבלה של שדה הראייה שלהם (למשל סגירת חלונות או איטום של הגדר) תפתור את הבעיה. 

  • סיבה: פחד ודריכות

כשכלבים נבהלים ממשהו או כאשר משהו מבהיל אותם הם לרוב יתחילו לנבוח לעברו. זה יכול לקרות בכל מקום ולא רק בטריטוריה שלהם. שימו לב לאוזניים שהולכות אחורה המעידות על תחושת פחד אצל כלבים. 

פתרון: הגבלת גירויים והרגעה

זהו מצב דומה במהותו למצב של חדירה לטריטוריה. חשוב להרגיע את הכלב ולהרחיק את מקור הפחד. במידה וזה קורה בבית אז בהחלט כדאי לנטרל גירויים ויזואליים ושמיעתיים שמעוררים את התחושה אצל הכלב. 

  • סיבה: שעמום ובדידות

כלב הוא בעל חיים חברתי, אנחנו כנראה לא צריכים לספר לכם את זה. כלבים שצריכים להישאר לבד לזמן ארוך, בין אם בחצר או בין כותלי הבית יפתחו הרבה פעמים הרגל של נביחה מוגזמת מתוך הצורך להעביר את המסר שהם לא שמחים. 

פתרון: גירויים ופעילויות

אם הנביחות מתרחשות בזמן שאתם לא בבית יהיה עליכם לספק לכלב גירויים ופעילויות לזמן ההיעדרות. צעצועים לכלבים , משחקי חשיבה, אפילו ערוצי טלוויזיה מותאמים לכלבים – כל דבר שיעזור לו להעביר את הזמן עד שתחזרו.

 

משחק אסטרטגיה לכלבים
משחק אסטרטגיה לכלבים
  • סיבה: שמחה או משחק

הרבה מאד כלבים נובחים מתוך שמחה כשהם רואים את הבעלים שלהם אחרי זמן ארוך או בזמן משחק עם כלבים אחרים ובני אדם. הנביחות הללו לרוב ילווי בכשכוש זנב והבעת שמחה מצד הכלב. 

פתרון: אילוף וחינוך

ככלל, נבחנות כזו היא הרבה פעמים לא בעיה חמורה מדי, אבל יש כלבים שלוקחים את זה לקיצון ולא מפסיקים לנבוח במשך זמן ארוך. הפתרון כאן הוא התנייתי ויהיה עליכם להראות לכלב שלכם אפשרויות אחרות. למשל, אם תלמדו אותו לשבת בנקודה מסוימת בשקט בכל פעם שאתם מגיעים הביתה בתמורה לחטיף לכלבים, עם הזמן הוא יעשה את זה באופן אוטומטי למדי במקום לנבוח באופן מוגזם. 

דגשים חשובים במצב שהכלב נובח ללא הפסקה 

לסיום – שלושה דגשים חשובים ששווה בהחלט להכיר אם אתם מתמודדים עם הבעיה:

  1. כלב עייף זה כלב שקט: אם הכלב שלכם נובח הרבה בזמן ההיעדרות שלכם, נסו לעייף אותו כמה שיותר לפני שאתם הולכים. צאו להליכה ארוכה בפארק ואפילו ריצה, שחקו בכדור או בקרו בגינת הכלבים. 
  2. אל תתעלמו: ככל שכלב מתרגל להתנהגות מסוימת, כך יהיה קשה יותר להרגיל אותו להתנהגות אחרת. מעבר לכך, נבחנות יתר שהיא ביטוי לתוקפנות בהחלט עשויה להסלים לכדי תקיפה פיזית של ממש וזה כמובן לא משהו שאנחנו רוצים להגיע אליו. 
  3. שימו לב לשינויים נוספים: אם הנבחנות זו תופעה חדשה כדאי לשים לב היא היא מתלווה לשינויים אחרים כמו עייפות או שינויים פיזיים בגוף. הרבה פעמים זוהי תגובה למחלות או בעיות גופניות שונות. 

זכרו – אם תשכילו לאתר את מקור הבעיה, יהיה לכם הרבה יותר קל למגר את הנביחות. בהצלחה!

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

חתול קורניש רקס

חתול קורניש רקס (Cornish Rex)

צלילה עמוקה לתוך עולמו של חתול קורניש רקס, גזע חתולים הידוע באופיו השובב, החברותי ובמראהו הייחודי. נחקור את ההיסטוריה שלו, את מאפייניו ואת הקשר החזק

קראו עוד »
כלב רועים שטלנד

כלב רועים שטלנד (Shetland Sheepdog)

כלב רועים שטלנד, המכונה גם "שלטי", הוא כלב קטן וחכם שמקורו באיי שטלנד הסקוטיים. למרות גודלו הצנוע, הוא ידוע בכוחו הרב, באינטליגנציה הגבוהה ובנאמנותו הבלתי-מתפשרת

קראו עוד »
דילוג לתוכן