משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

תולעים אצל כלבים- איך מזהים ומטפלים?

תולעים אצל כלבים

תוכן הכתבה

הכלבים שלנו רגישים למגוון תולעים, שרבות מהן עלולות לגרום לבעיות בריאות קשות אם אינן מטופלות. מאמר זה יחקור את סוגי התולעים הנפוצים ביותר בכלבים, הסימפטומים שלהם, שיעורי השכיחות והצעדים החשובים לזיהוי. אנו גם נעמיק באסטרטגיות טיפול יעילות ובטיפים למניעה כדי לשמור על חברך הפרוותי נקי מתולעים.

תולעים בכלבים- מהם הסוגים הנפוצים ושיעורי השכיחות שלהם?

כשמדובר בתולעים בכלבים, ישנם מספר סוגים נפוצים שבעלי חיות מחמד צריכים להיות מודעים אליהם. הסוגים הנפוצים ביותר כוללים תולעים עגולות, תולעי קרס, תולעי שוט ותולעי סרט. תולעים טפיליות אלו עלולות לגרום למגוון בעיות בריאותיות עבור כלבים אם אינן מטופלות.

תולעים עגולות– הידועות גם בשם אסקרידים, הן תולעים ארוכות דמויות ספגטי שיכולות לחיות במעיים של הכלב. הם יכולים להיות מועברים באמצעות בליעה של צואה נגועה או מאם נגועה לגורים שלה. ההערכה היא שעד 30% מהכלבים עלולים להיות נגועים בתולעים עגולות, מה שהופך אותו לאחד מסוגי נגיעות התולעים הנפוצים ביותר בכלבים

תולעי קרס– תולעים קטנות שמתחברות לדופן המעי וניזונות מדם הכלב. הכלבים יכולים להידבק באמצעות בליעה, מגע עם העור, או אפילו דרך חלב האם. הן נפוצות למדי, כאשר כ-7-10% מהכלבים נפגעים.

תולעי שוט– תולעים דקות השוכנות במעי הגס ועלולות לגרום לשלשולים כרוניים ולירידה במשקל.

תולעי סרט – תולעים שטוחות ומפולחות שיכולות להיות מועברות באמצעות בליעה של פרעושים או מכרסמים נגועים.

כיצד התולעים הללו משפיעות על הכלב שלך ומהן הסימפטומים?

נגיעות תולעים יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על הבריאות והרווחה הכללית של הכלב שלך. התסמינים הספציפיים עשויים להשתנות בהתאם לסוג התולעת וחומרת ההדבקה.

סימנים נפוצים שיכולים להצביע על נוכחות של תולעים בכלב שלך.

שינוי בתיאבון – אחד התסמינים הבולטים ביותר הוא שינוי בתיאבון. כלבים נגועים עלולים לחוות ירידה בתיאבון או אפילו אובדן מוחלט של עניין באוכל. ירידה במשקל יכולה להתרחש גם, שכן תולעים סופגות חומרים מזינים חיוניים ממעי הכלב, ומשאירות אותם במצב של תת תזונה.

בעיות עיכול– הן עוד סימפטום נפוץ של נגיעות תולעים. כלבים עלולים לחוות שלשול, שיכול להיות כרוני ולהכיל דם או ריר. לעומת זאת, חלק מהכלבים עלולים לפתח עצירות או להתקשות במתן צואה.

שיעול ובעיות נשימה– יכולים להיות גם סימנים לסוגים מסוימים של תולעים. לדוגמה, תולעי לב עלולות לגרום לשיעול, צפצופים וקשיי נשימה כשהן פולשות ללב ולריאות של הכלב.

מראה הכלב– לתולעים יכולות להיות גם השפעה על מראה הכלב. לכלבים נגועים יש פרווה עמומה, פרווה מחוספסת או יבשה, או אפילו נשירת שיער. הם עשויים גם לפתח מראה נפוח או בטן, במיוחד במקרים של זיהום חמור.

אצל גורים, נגיעות תולעים יכולות להיות מסוכנות במיוחד. הם יכולים לגרום לעצירת גדילה, חולשה ומערכת חיסונית מוחלשת, מה שהופך אותם לרגישים יותר לזיהומים אחרים.

איך תוכל לזהות תולעים בכלב שלך?

זיהוי תולעים אצל הכלב שלך אולי לא תמיד משימה פשוטה. אבל יש כמה סימנים ושיטות שיכולים לעזור לך לקבוע אם בן לוויה הפרוותי שלך נגוע.

  • אינדיקציה נפוצה אחת היא התבוננות בצואה או בהקאות של הכלב שלך. טפילים אלו נראים לרוב לעין ויכולים להשתנות בגודל, צורה וצבע בהתאם לסוג התולעת.
  • התנהגות הכלב – דרך נוספת לזהות תולעים היא על ידי התבוננות מקרוב בהתנהגות הכלב שלך ובמראהו הפיזי. שימו לב לכל גירוד או גירוי חריג סביב אזור פי הטבעת. שכן תולעים עלולות לגרום לאי נוחות ולהוביל לשריטות מוגזמות. בנוסף, ייתכן שתבחין שהכלב שלך גורר או משליך את קצהו האחורי על פני הקרקע, מה שיכול להיות סימן להדבקה בתולעים.
  • שינויים בתיאבון, במשקל או ברמות האנרגיה הכלליות של הכלב שלך יכולים גם להצביע על נוכחות של תולעים. אם הכלב שלך יורד לפתע או עולה במשקל באופן בלתי מוסבר, ייתכן שנגוע תולעים. יתר על כן, מעיל עמום, נשירת שיער או בטן נפוחה יכולים להיות גם סימנים לתולעים אצל הכלב שלך.
  • בדיקות צואה סדירות הנערכות על ידי הווטרינר שלך הן חלק חיוני בזיהוי ואבחון נגיעות תולעים. בחינות אלו כוללות ניתוח של דגימה קטנה מהצואה של הכלב שלך לאיתור נוכחות של ביצי תולעים או זחלים. על ידי זיהוי סוג התולעים הספציפי, הווטרינר שלך יכול להמליץ על תוכנית הטיפול המתאימה ביותר לצרכיו הספציפיים של הכלב שלך.

טיפול ומניעה- איך תוכל להגן על הכלב שלך?

כשמדובר בטיפול בתולעים בכלבים, קיימות מספר אפשרויות.

טיפול תרופתי– הווטרינר שלך עשוי לרשום תרופות שתוכננו במיוחד כדי למקד ולחסל את סוג התולעים המשפיעות על הכלב שלך. תרופות אלו ניתנות בדרך כלל דרך הפה והן יעילות ביותר בהריגת הטפילים. חשוב לעקוב אחר המינון שנקבע ומשך הטיפול כדי להבטיח הכחדה מלאה של התולעים.

שמירה על היגיינה – בנוסף לטיפול, למניעה יש תפקיד מכריע בהגנה על הכלב שלך מפני נגיעות תולעים. אחד מאמצעי המניעה החשובים ביותר הוא שמירה על נוהלי היגיינה טובים. נקה באופן קבוע את צואת הכלב שלך מהחצר והשליך אותה כראוי כדי למזער את הסיכון להדבקה חוזרת. הימנע מאזורים שבהם כלבים אחרים עשויים לעשות את צרכיהם, מכיוון שמקומות אלה יכולים להיות נקודות חמות להעברת תולעים.

תילוע קבוע – אמצעי מניעה נוסף הוא להבטיח שהכלב שלך נמצא בלוח זמנים קבוע של תילוע. יש להקפיד על תילוע גורים החל מגיל שבועיים, עם טיפולים הבאים כל שבועיים עד שלושה עד גיל שלושה חודשים. כלבים בוגרים צריכים לעבור תילוע לפחות פעם בשלושה חודשים, או לפי המלצת הווטרינר שלך. תילוע קבוע עוזר להרוג את כל התולעים שעלולות להיות נוכחות ומונע נגיעות חדשות.

ניקיון סביבתי– שמירה על סביבת מגורים נקייה עבור הכלב שלך חיונית גם במניעת נגיעות תולעים. נקה ושאב את הבית באופן קבוע. תוך שימת לב מיוחדת לאזורים שבהם הכלב שלך מבלה את רוב זמנם. שטפו את מצעי הכלב בקביעות כדי לחסל כל ביצי תולעים או זחלים פוטנציאליים.

בדיקות שגרתיות– חשוב לעבור בדיקות סדירות עם הווטרינר שלך. הם יבצעו בדיקות צואה כדי לזהות כל התקף תולעים פוטנציאלי בשלב מוקדם ויספקו טיפול מתאים. הווטרינר שלך יכול גם לספק ייעוץ בנושא מניעה. וכן להמליץ על מוצרי התילוע המתאימים ביותר עבור הכלב שלך.

לסיכום

נגיעות תולעים בכלבים יכולה להיות בעיה מרתיעה עבור כל בעל חיית מחמד. על ידי הבנת סוגי התולעים הנפוצים, הסימפטומים שלהם וכיצד לזהות אותם, תוכל לנקוט בפעולה מיידית. אפשרויות הטיפול זמינות בקלות, ועם אמצעי מניעה יזומים, אתה יכול להפחית משמעותית את הסיכון של הכלב שלך להידבק. זכרו, בריאות הכלב שלכם בידיים שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן