משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

אילוף הארנב שלי לצרכים- ממה מתחילים?

אילוף ארנב לצרכים

תוכן הכתבה

אם אימצתם ארנב חמוד לאחרונה או שאתם מתכוונים לאמץ אחד ממש בקרוב. שווה לדעת שארנב היא חיה שמגיבה די טוב לחינוך לצרכים במקום הנכון. כן, זה עשוי להצריך לא מעט גמישות וסבלנות מאיתנו הבעלים. אך הנטייה הטבעית של ארנבים לעשות את הצרכים שלהם במקום אחד זה משהו שאנחנו בהחלט יכולים לנצל לטובתנו. 

אז כדי להפוך את החיים המשותפים שלכם לנעימים יותר, זה הזמן ללמוד את כל מה שחשוב בנושא. כמובן שאצלנו באתר תוכלו למצוא את מגוון המוצרים שיעזרו לכם במשימה החשובה. לפני שנצא לדרך נזכיר שאתם מוזמנים לפנות אלינו להתייעצות בכל שלב!

באיזה מצע וארגז עליי להשתמש?

אז לפני שבכלל נדבר על תהליך האילוף חשוב להבין שאין מנוס מלדאוג מראש למצע מתאים. שימו לב שארנבים עשויים בהחלט לנשנש קצת מהחול שלהם. חשוב לדאוג להם למצע מתאים ויש לבחור במצע ייעודי לארנבים בלבד שהוא בטוח לשימוש. צריך לזכור שריח השתן של ארנבים הוא חזק ולא נעים בכלל, אז אם אפשר למצוא מצע עם ספיגה איכותית זה בכלל נהדר. אוכל לארנבים יכול לשמש הרבה פעמים מצע נהדר והוא בטוח לשימוש. חשוב לשים שהארנב שלכם לא אוכל ממנו ומבדיל בין קערת המזון שלו למקום שבו הוא עושה צרכים. 

באשר לארגז, במקרה הזה ניתן בהחלט להשתמש בארגז צרכים של חתולים קטנים. אם יש לכם ארנב ממש קטן אז כל קערה שטוחה יחסית שהיא תעשה את העבודה. 

איך לחנך ארנב/ת לצרכים? כל הדגשים החשובים

  • בשלב הראשון כמה שיותר זמן בכלוב: בתחילת הדרך המפתח להצלחה הוא סגירה בכלוב ללא הרבה זמן בחוץ ופיקוח מתמיד שלכם. אם תרשו לארנב שלכם לעשות את הצרכים שלו איפה שהוא רק רוצה בהתחלה, יהיה הרבה יותר קשה להרגיל אותו למשהו אחר בהמשך. בהתחלה השאירו את הארנב בכלוב בלבד עם ארגז הצרכים שלו. נסו לשים לב היכן הוא עושה את הצרכים שלו בכלוב בדרך כלל. יכול להיות שהוא יתחיל ישר עם הארגז וזה מצוין, אבל גם יכול להיות שהוא יבחר לעשות במקום אחר. במצב הזה זהו הזמן להזיז את הארגז לאותו המקום. הגמישות בבחירת המיקום של הארגז היא משהו שכדאי לסגל מהשלב הראשון, גם בתוך גבולות הכלוב וגם מחוצה לו. 
  • זמן מחוץ לכלוב בהשגחה: ברגע שהרגלתם את הארנב לצרכים בארגז בתוך הכלוב לארנב, זה הזמן לאפשר לו לצאת ממנו אך חשוב לתחום אותו בשטח מוגבל. בשטח הזה מקמו בנקודה כלשהי את הארגז ואפשר בהחלט לעודד אותו להתקרב לשם ולהניח בפנים צעצועים לארנבים או חטיף. אם אתם רואים שהוא מתחיל לעשות את הצרכים מחוץ לארגז הרימו אותו בעדינות ואם הוא משתף פעולה אפשר להניח אותו ישר בתוך הארגז. אם זה מצליח אז זהו הרגע לשבח אותו ולצ׳פר אותו בליטוף, חטיף או משחק עם צעצוע אהוב. שוב, אם אתם רואים שהוא נוטה ללכת לאיזור מסוים ולעשות בו צרכים, שווה להעביר את הארגז בדיוק לשם. 

הימנעו מענישה: תאונות ופספוסים יקרו בוודאות במהלך הדרך וענישה היא הדבר שאתם רוצים להימנע ממנו יותר מכל. ארנבים פשוט לא מסוגלים לקשר בין המעשה לבין העונש. ככה שזה רק יגרום להם לסטרס וירחיק אתכם מהמטרה. אם אתם קולטים את הארנב בשעת מעשה אפשר להרים אותו בעדינות ולהעביר לארגז. אך אם הוא כבר פספס פשוט צריך לנקות ולהיות עירניים יותר בפעם הבאה. 

מאפשרים יותר חופש: עם הזמן תראו בעצמכם שהארנב שלכם יתרגל לעשות את הצרכים רק במקום הנכון. בנקודה הזו ניתן בהחלט לאפשר לו יותר חופש ולהרחיב את התחום שלו בבית. יכול להיות שתזדקקו לעוד ארגז או השניים במצב הזה כי ארנבים נוטים להיות קצת עצלנים ואם אין ארגז קרוב הם פשוט יבחרו נקודה אחרת. 

התמדה – המפתח להצלחה

זה אולי נשמע כמו איזה תהליך מורכב וקשה, אבל האמת היא שהוא טבעי ופשוט אצל מרבית הארנבים ועל כך יעידו בלי ספק לא מעט בעלי ארנבים. אם תקפידו על התהליך בצורה מסודרת אין שום סיבה שגם הארנב שלכם לא יתרגל לעשות את הצרכים שלו במקום הנכון. כשזה קורה, החיים שלכם הבעלים הופכים לנעימים ונוחים יותר וגם הארנב מרגיש בטוח ויציב הרבה יותר. 

אצלנו באתר תוכלו למצוא מגוון מוצרים נהדרים וציוד שיעזור לכם במשימה. אם אתם לא ממש בטוחים מה יעזור אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שלב. זכרו שאת כל המוצרים תוכלו להזמין במשלוח מהיר עד הבית ואנו מציעים משלוחים בפריסה רחבה בכל רחבי הארץ.

אז קדימה, צאו לדרך ושיהיה הרבה בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

חתול קורניש רקס

חתול קורניש רקס (Cornish Rex)

צלילה עמוקה לתוך עולמו של חתול קורניש רקס, גזע חתולים הידוע באופיו השובב, החברותי ובמראהו הייחודי. נחקור את ההיסטוריה שלו, את מאפייניו ואת הקשר החזק

קראו עוד »
כלב רועים שטלנד

כלב רועים שטלנד (Shetland Sheepdog)

כלב רועים שטלנד, המכונה גם "שלטי", הוא כלב קטן וחכם שמקורו באיי שטלנד הסקוטיים. למרות גודלו הצנוע, הוא ידוע בכוחו הרב, באינטליגנציה הגבוהה ובנאמנותו הבלתי-מתפשרת

קראו עוד »
דילוג לתוכן