משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

למה הכלב שלי לא אוכל? 11 סיבות אפשריות

הכלב לא אוכל

תוכן הכתבה

הריטואל של האכלת הכלב שלנו הוא כזה שמחבר לרוב בין בעלים אוהבים לבין כלב רעב ואסיר תודה. לרוב נראה את הכלב שלנו זולל בתיאבון ובלי הרבה מעצורים בדרך. אם הכלב שלכם מגלה חוסר תאבון ובררנות כלפי האוכל שאתם מגישים לו. זה לא תמיד חייב להיות דבר רציני ומסוכן. זה כן צריך להדליק אצלכם נורה אדומה. בואו נדבר על 11 סיבות נפוצות שעשויות להסביר את העניין. נזכיר שאתם מוזמנים להתייעץ איתנו בכל שלב לגבי מזון מתאים לכלבים שעשוי לפתור את הבעיה.

סיבות למה הכלב לא אוכל

1. לא תמיד צריך סיבה שהכלב יהיה בררן באוכל 

אם הכלב שלכם לא רעב ומתלהב לקראת אוכל בכל פעם מחדש. זה לא אומר שיש בהכרח בעיה או סיבה מיוחדת לכך. הדבר שחשוב לבדוק הוא שהמשקל שלו תקין. אם הוא יציב ואי אפשר לראות את הצלעות של הכלב בולטות אז אין שום סיבה מיוחדת לדאגה. 

2. הוא פשוט לא כלב מהסוג הזה

אנו רגילים לתפוס את הכלבים באופן כללי כבעלי חיים רבעתנים וגרגרנים. אבל צריך לדעת שלא כל כלב בעולם הוא כזה. יש כלבים שעבורם מזון הוא הפרס האולטימטיבי. אחרים מעדיפים פריקת אנרגיה או יחס מהבעלים ולא כל כלב הוא אכלן נלהב מטבעו. 

3. מזון מסויים מעלה אצל הכלב זכרונות רעים

 כשאנו בני האדם אוכלים משהו שעשה לנו רע, בין אם מבחינת הטעם ובין אם מבחינת מערכת העיכול. כנראה שנתרחק ממנו באופן טבעי לזמן מה וכך גם אצל הכלבים. אם מזון מסוים גרם להם להרגשה רעה הם יעדיפו להימנע ממנו.במקרה הזה פשוט צריך להחליף מזון. 

4. הכלב סובל מחרדה

 חרדה ומתח אצל כלבים עלולים בהחלט לפגוע בתאבון שלהם. הדבר הזה נכון אגב גם לגבינו בני האדם. ישנן סיבות שונות להלך הרוח הזה אצל כלבים לרבות שעמום, בדידות, רעשים חזקים ועוד. אם אתם חושדים שזו הסיבה נסו לבלות יותר זמן עם הכלב שלכם ולהפגין חמימות ואהבה. 

5. גיל או מצב בריאותי של הכלב

אם חוסר תיאבון ובררנות מגיעים בהפתעה (במיוחד התופעה חוזרת על עצמה לפתע). אם הכלב שלכם מבוגר, בקשו להגיע לבדיקה אצל הוטרינר שלכם. הגיל בהחלט עשוי להיות גורם משמעותי וכמובן שזה יכול להיות תסמין של בעיות בריאותיות שונות. 

6. ״האוכל לא טעים לי״

לפעמים זה כל כך פשוט ויכול להיות שהכלב לא אוהב את האוכל שאתם מביאים לו. שימו לב שזה יכול לקרות גם בהפתעה אחרי תקופה ארוכה שהכלב שלכם אכל מזון מסוים בלי בעיה מיוחדת. אם החלטתם להחליף את המזון לכלב עשו זאת בהדרגה. הוסיפו בכל פעם מעט מזון חדש לזה הישן כדי לא לגרום לשוק למערכת העיכול. 

7. הכלב אוכל יותר מדי חטיפים 

אם אתם מביאים לכלב שלכם יותר מדי חטיפים לכלבים זה עשוי להוריד לו את התיאבון. אם הוא התרגל שאתם מביאים לו יותר מדי חטיפים הוא יסרב למזון שלו כדי שתמשיכו להביא לו עוד. חשוב מאד למנן את כמות החטיפים. לזכור שהם לא יכולים להוות את החלק הארי בצריכת המזון היומית של הכלב. 

8. האוכל פשוט משעמם

נכון, אנחנו לא צריכים להגישלכלב שלנו מנה ממסעדה עם שלושה כוכבי מישלן בכל יום. אבל בהחלט אפשר לשדרג את המזון שלו בדרכים שונות. שמן מקופסת טונה יעשה עבודה מעולה, אולי קצת לבן או גבינה לבנה. אפשר גם להוסיף חטיפים ומזון רטוב או שימורים לכלבים בכמות קטנה מפעם לפעם. 

9. אתם חולקים את המזון שלכם עם הכלב יותר מדי

רוב הבעלים אוהבים לפנק את הכלבים שלהם בשאריות המזון שלהם מדי פעם. אנחנו לא אומרים שצריך להימנע מזה בתכלית. אלא רק אומרים שכדאי להפחית את זה למינימום וחשוב שזה יהיה מזון בריא לכלבים בלבד. אם אתם מגזימים אל תתפלאו אחר כך שהכלב כבר לא רוצה את האוכל שלו יותר. 

10. הכלב שלכם צריך לו״ז מסודר 

כלבים אוהבים הרגלים ושגרה אפילו יותר מאיתנו בני האדם. מומלץ להגיש להם את האוכל בחלונות זמן קבועים. אם הם לא אוכלים בתוך חצי שעה פחות או יותר אפשר לקחת את האוכל ולהעביר למשבצת הזמן הבאה. אם הכלב יתרגל לאכול בזמנים קבועים זה פחות סביר שהוא יגלה בררנות כלפי המזון שלו. 

11.הם לא באווירה המתאימה

תארו לכם שהיינו מגישים לכם את ארוחת החלומות שלכם. אבל נותנים לכם לאכול אותה ביום קיץ באמצע שוק הומה אדם? זאת ממש לא האווירה המתאימה וקשה להאמין שהיה לכם תאבון. זה לא שונה אצל כלבים וחשוב לדאוג להם לפינה שקטה, נוחה ומסודרת לאכילה. 

לסיכום ,

כמובן שאם מדובר בתופעה שחוזרת על עצמה ואף מחמירה חשוב לגשת לוטרינר לייעוץ מקצועי. אם אתם מחפשים סוגי מזון וחטיפים כדי לרענן את התפריט של הכלב שלכם. אתם יותר ממוזמנים לפנות אלינו, להתייעץ ולהזמין עד הבית את סוגי המזון והחטיפים האיכותיים והטעימים ביותר לכלבים. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

חתול קורניש רקס

חתול קורניש רקס (Cornish Rex)

צלילה עמוקה לתוך עולמו של חתול קורניש רקס, גזע חתולים הידוע באופיו השובב, החברותי ובמראהו הייחודי. נחקור את ההיסטוריה שלו, את מאפייניו ואת הקשר החזק

קראו עוד »
כלב רועים שטלנד

כלב רועים שטלנד (Shetland Sheepdog)

כלב רועים שטלנד, המכונה גם "שלטי", הוא כלב קטן וחכם שמקורו באיי שטלנד הסקוטיים. למרות גודלו הצנוע, הוא ידוע בכוחו הרב, באינטליגנציה הגבוהה ובנאמנותו הבלתי-מתפשרת

קראו עוד »
דילוג לתוכן