משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

דלקת חניכיים אצל חתולים: תסמינים, טיפול ומניעה

דלקת חניכיים אצל חתולים

תוכן הכתבה

כידוע, ממש כמונו בני האדם, גם חתולים סובלים לא מעט מבעיות דנטליות. אחת התופעות הנפוצות בקרב כדורי הפרווה היא דלקת חניכיים. לתופעה הזו יש לא מעט סיבות, וכפי שמיד תבינו גם לא מעט גורמי סיכון. היא נפוצה למדי וכמעט כל חתול יסבול בשלב כזה או אחר בחייו מדלקת חניכיים. 

אין צורך להילחץ – לרוב זה לא מסוכן ובדרך כלל גם ניתן לטפל בבעיה בצורה יעילה למדי. עם זאת ללא טיפול הולם זה בהחלט עשוי להיות מסוכן, ככה שצריך להתייחס לזה די ברצינות. 

כפי שתבינו בהמשך הדברים, אחת הדרכים הטובות להתמודדות היא מניעה של התופעה מראש. מה שנוכל לעשות עם ציוד דנטלי מקצועי ותכשירים דנטלים ייעודיים לחתולים. את כל אלו תוכלו למצוא כאן באתר ואם יש לכם שאלות בנושא אנחנו זמינים בכל שלב ונשמח לעזור. ועכשיו, בואו נצלול קצת יותר לעומק אל דלקות החניכיים של החתולים. 

מהי דלקת חניכיים אצל חתולים?

דלקת חניכיים היא מצב דלקתי של רקמת החניכיים בפה המתבטאת בהצטברות דלקתית, נפיחות ואדמומיות של החניכיים, דימום מהחך (במיוחד בעת צחצוח שיניים), כאבים ואי נוחות. זוהי נחשבת לאחת הבעיות הרפואיות הנפוצות ביותר בקרב בני האדם. כאשר 90 אחוז מהאוכלוסיה ילקה בה בשלב כזה או אחר בחיים. אצל החתולים התמונה לא שונה בתכלית וכמעט כל מי שמגדל חתול מכיר את זה ברמות שונות. 

סיבות וגורמים לדלקת שיניים אצל חתולים

  • עששת: זוהי הסיבה הנפוצה והעיקרית לדלקות חניכיים. היגיינה דנטלית ירודה תביא להצטברות של חיידקים סביב השן ורקמת החניכיים. עם הזמן מתפתח באופן הזה מצב דלקתי. 
  • פציעה: פציעה בשן ובחניכיים בעת משחק או אכילה עשויה להזדהם ולגרום למעשה לדלקת. 
  • בעיות במערכת החיסונית: דלקות השיניים נפוצות מאד אצל חתולים עם מערכת חיסונית חלשה. בעיקר חתולים עם מחלות כרוניות, גורים צעירים מאד וחתולים קשישים. לעיתים דלקת חניכיים היא זו שמרמזת על מחלת רקע חמורה יותר. 

תסמינים 

קשת התסמינים היא רחבה למדי ונעה מתסמינים קלים כמו אי נוחות קלה באיזור הפה. עד לתסמינים חמורים של דימום מסיבי, חום ואף סכנת מוות, אובדן שיניים וכן הלאה. בין לבין אפשר לראות תסמינים נפוצים כמו נפיחות בחניכיים, ירידה קלה בתיאבון בעקבות הכאב, דימום בעת צחצוח שיניים ותסמינים דומים.   

אז איך בדיוק מטפלים בזה?

הטיפול בדלקת חניכיים תלוי במקור הבעיה. אם מדובר על פציעה יש צורך בטיפול במקום. בדרך כלל גם מתן אנטיביוטיקה למיגור הזיהום. אם ישנה בעיה במערכת החיסונית או בעיות רקע, חשוב לטפל בה ובמקביל להתמודד עם דלקת החניכיים שהיא אך תסמין של בעיה חמורה יותר. 

ומה אם מדובר על עששת? ובכן, זוהי הסיבה הנפוצה ביותר לדלקת חניכיים בקרב חתולים. במקרים של דלקת חמורה בעקבות עששת יהיה צורך באנטיביוטיקה ובדרך כלל גם בניקוי עמוק של השן תחת הרדמה. במקרים הנפוצים והקלים עד בינוניים, חשוב לנקות את השיניים (גם בהרדמה אצל הוטרינר וגם בבית). יש לעקוב אחר הנחיות הוטרינר המטפל. 

ואחרי כל זה, הדבר החשוב ביותר לזכור הוא שהטיפול הטוב ביותר בבעיה הוא מניעה מראש. הקפדה על שגרת צחצוח קבועה (עדיף כל יום, אבל גם פעם בשבוע זה נהדר). חטיפים דנטליים לניקוי השיניים, צעצועים דנטליים שעוזרים להסיר פלאק וטרטר מהשיניים – כל אלו יעזרו לשמור על השיניים של חתולים לפני שבכלל יתקרבו למצב של דלקת חניכיים קלה או חמורה. 

 

טרולי חטיף דנטלי בטעם ברווז לחתול

 

תנו לנו לעזור לכם במשימה

את כל הציוד שדיברנו עליו אתם צריכים שיהיה לכם בבית וכאן באתר תוכלו למצוא מבחר עצום של מוצרים לחתולים שונים ומגוונים. מחיר הוגן והמשתלם ביותר בשוק. אתם מוזמנים לדפדף ולהזמין אליכם במשלוח מהיר את כל מה שאתם צריכים. אנחנו מגיעים כמעט לכל נקודה בארץ מהר מאד. כמובן שאם יש לכם שאלות נוספות בנושא או בכל עניין אחר, תרגישו חופשי לפנות אל נבחרת המומחים של גג לחיות שישמחו לענות על כל שאלה!

  

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן