משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

למה כדאי לאמץ דווקא כלבים מבוגרים?

אימוץ כלב מבוגר

תוכן הכתבה

אימוץ של כלב זה דבר נפלא, אך גם כשמדובר על הנושא הזה נראה שיש צעדים שהם פופולריים יותר (שלא נאמר פופוליסטיים). כמו למשל קנייה של כלב גזעי על חשבון כלבים מעורבים שנמצאים בשפע במכלאות ובעמותות ברחבי הארץ, או אימוץ של גור צעיר ולא של כלבים בוגרים. 

יותר מכך, נראה כי בעוד כלבים בוגרים (2-5) כן מצליחים למצוא בתים חמים לפעמים. כלבים מבוגרים וקשישים (גיל 10 ומעלה) כמעט ולא מאומצים על ידי אנשים וזה בהחלט חבל מאד. לא, לא רק בגלל שלאמץ אותם זה מעשה יפה. אלא גם בגלל שאימוץ כלב מבוגר זה משהו שיש לו לא מעט יתרונות. 

אז, אם גם אתם שוקלים לאמץ כלב בקרוב אנו רוצים לחלוק אתכם כמה סיבות לבחור דווקא בכלב מבוגר. שנייה לפני שנתחיל נזכיר שאצלנו תוכלו למצוא את כל הציוד לכלבים וכן אוכל לכלבים מבוגרים במחירים מעולים ונשמח לעזור לקראת השלב המרגש!

היתרונות באימוץ כלב מבוגר

כלבים מבוגרים הם בני לוויה נפלאים

גידול כלב צעיר ובטח גור זו בדרך כלל משימה מאתגרת למדי. הם צריכים המון תשומת לב, נוטים לכרסם כל דבר שבסביבה ובהרבה מקרים לא ממש נותנים שקט לבעלים שלהם. זה בסדר גמור כמובן, כל עוד יש את האנרגיה והנכונות לכך, אבל זה לא מתאים לכולם. מי שמחפש חוויה קצת רגועה יותר ימצא אותה בקלות עם כלבים מבוגרים. 

צרכים פיזיים מתונים יותר

גורים וכלבים צעירים הם רועשים, מלוכלכים, צריכים חינוך ואילוף בשנים הראשונות. הם דורשים המון תשומת לב באופן כללי. כלבים מבוגרים זקוקים בעיקר לשקט, פינה חמה, אוכל טוב וליטוף נעים מפעם לפעם. 

קלים יותר לאילוף וחינוך

כמעט כל כלב צריך לאלף ולחנך כדי להתאים אותו אל אורח החיים שלנו. כשמדובר על גורים זוהי עשויה להיות משימה מורכבת שתיקח כמה שבועות ומעלה. מנגד עם כלבים מבוגרים זה בדרך כלל הרבה יותר פשוט ויעשה הרבה יותר מהר. 

בדרך כלל אין צורך באילוף לצרכים בחוץ

אילוף לצרכים מחוץ לבית זה לרוב עניין של גורים וכלבים צעירים. ברוב המכריע של המקרים, אם אין בעיות של טראומות עבר או בעיות התנהגות אחרות, כלבים מבוגרים יהיו מחונכים לצרכים וילמדו מהר מאד איפה מותר ואיפה אסור לעשות פיפי וקקי. 

כלב מבוגר יעודד אותנו להיות פעילים יותר

כלבים מבוגרים זקוקים לפעילות גופנית מדודה יחסית. עבור מי שלא מקפיד על חילוץ עצמות ופעילות גופנית בסיסית זה יכול להיות בהחלט נפלא. טיול או שניים ביום הם מצוינים לכלבים ומצוינים גם לנו. בגלל שאלו הם כלבים מבוגרים זה לא צריך להיות טיול ארוך או קשה מדי. אגב, האופי הרגוע שלהם יאפשר לבעלים שלהם להכיר אנשים חדשים על הדרך בטיולים מחוץ לבית. 

כלבים מבוגרים מלמדים אותנו על התבגרות

הזקנה היא חלק מהחיים ועובדה קיימת. תקופה שגם אנחנו וגם היקרים לליבנו יגיעו אליה בשלב מסוים. גיל הזהב הוא גיל קסום שיש בו הרבה חן וחדווה. אבל לא כל אחד מקבל אותו באופן הזה. לגדל כלב מבוגר זה לקבל הצצה נדירה לחן ולקסם של הגיל השלישי. חלק בלתי נפרד ממנו הוא גם האתגרים שבאים עם הגיל. 

אימוץ כלב מבוגר זה פשוט מעשה אצילי

כן, מדובר על מעשה אצילי ומכובד בלי ספק. כלבים מבוגרים רבים כלל לא זוכים למזל הזה ולמרבה הצער רבים מהם מסיימים את חייהם בודדים בכלובי המכלאות ברחבי הארץ. לבחור לאמץ כלב מבוגר זה דבר נפלא וזה פשוט מעשה יפה שמעיד על רוחב לב (אפילו אם לרגע שמים בצד את היתרונות הרבים של המהלך הזה). 

מה כלבים מבוגרים צריכים?

בגדול – חום ואהבה מכם, קצת זמן בחוץ לפרוק אנרגיה וליהנות מהשמש, מיטה לכלב חמה ונוחה וכמובן מזון  לכלבים מותאם לגיל השלישי לפי זן וגודל. 

אצלנו באתר תוכלו למצוא את כל הציוד שאתם צריכים לגידול של כלבים מבוגרים וכלבים באופן כללי. כמו כן תוכלו למצוא אצלנו מגוון מותגי מזון המותאמים לכלבים מבוגרים מסוגים שונים. אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שלב להתייעצות מקצועית בנושא. 

מאחלים לכם חיבור מהיר עם הכלב החדש ובטוחים שזאת הולכת להיות אהבה מכשכוש זנב ראשון!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן