משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

חושבים לקנות אקווריום חדש לדגים ? שישה טיפים מנצחים למתחילים

אקווריום לדגים

תוכן הכתבה

מתכננים בקרוב רכישה של אקווריום חדש ודגים כמובן? אין ספק שגידול וטיפול בדגים זו חוויה נפלאה ותחביב מצוין, רק חשוב לזכור לעשות את זה נכון – קודם כל בשביל לשמור על בריאות הדגים ושנית בשביל לחסוך מעצמנו עוגמת נפש מיותרת. בדיוק בגלל זה, ברגע שקונים אקווריום קטן או גדול יש כמה דברים חשובים שחייבים לדאוג להם. אנו רוצים לעבור כעת על ששת הדגשים החשובים ביותר שיהפכו את החוויה של מתחילים עם אקווריום חדש להרבה יותר נעימה ונכונה. בהצלחה!

 איזון המים במיכל האקווריום 

אם קניתם אקווריום חדש, אנחנו בטוחים שאתם כבר להוטים ורוצים להכניס אליו דגים חדשים ויפים שבהם תטפלו. עליכם לדעת שאם תכניסו אותם מהר מדי כשהמים לא מאוזנים, זה יגרום להם לסוג של טראומה וחלקם עלולים לא לשרוד את המעבר. חשוב מאד לגלות סבלנות ולעשות זאת לאט לאט. זכרו כי אקווריום זו מערכת אקולוגית מיניאטורית ולוקח זמן להשיג את האיזון הנדרש ולאפשר לדיירים לשגשג בסביבתם החדשה. בהתחלה מומלץ להתחיל עם כמה דגים בודדים שנחשבים לחזקים יותר ולחכות שבוע או שבועיים כדי לתת לאיזון הבקטריאלי להתייצב ולפילטר לאקווריום לעבוד בצורה יעילה יותר, ורק אז להוסיף את יתר הדגים. בכל פעם שאתם רוצים להוסיף דגים בדקו את רמות האמוניה והניטריט במים ואם הן תקינות אפשר להוסיף עוד דגים. 

אקווריום

לא לשכוח לקשט בדקורציה לאקווריום לפני שאתם ממלאים אותו

העיצוב והקישוט בדקורציה לאקווריום הם חלק חשוב כי זוהי בעצם הסביבה שבה יחיו הדגים שתגדלו וחשוב שהיא תהיה נעימה עבורם. מעבר לזה זה גם משהו שכיף לעשות וזה גם מאפשר לקשט בצורה טובה יותר את החלל בו נמצא האקווריום. שימו לב שיש דגים שאוהבים ומעדיפים מרחבים פתוחים יותר ואחרים מחפשים מקומות מסתור להתחבא בהם. עשו מחקר מקיף לפני שאתם מכינים את הדיירים החדשים ועצבו את האקווריום בהתאם. אם אתם מביאים דגים משני הסוגים תצטרכו למצוא רעיונות שמשלבים את הדברים הללו. זכרו שהדגים הראשונים שיכנסו למיכל הם אלו שיתפסו את המקומות הכי טובים, אז מומלץ להוסיף קישוטים ומקומות מסתור בכל פעם שאתם מכניסים דגים חדשים. כמו כן חשוב לזכור שעיצוב וקישוט של האקווריום הוא פשוט יותר לפני המילוי הראשון, כך שאת החלקים העיקריים כדאי לעשות בהתחלה. 

אל תיבהלו אם הדגים שלכם מתחבאים ולא יוצאים בהתחלה

בימים הראשונים הדגים שלכם עשויים להתחבא הרבה ולא לצאת החוצה. אל תדאגו, זה נורמלי לחלוטין. המעבר מהחנות דרך רשת ובילוי של כמה שעות בשקית ניילון עשוי להיות מפחיד עבור הדגים ולוקח להם זמן להתרגל לבית החדש שלהם וחשוב לוודא דווקא שיש להם מספיק מקומות מסתור שירגישו בהם בנוח בתקופה הזו. סיבה נוספת שגורמת לדגים להתחבא היא אם האקווריום ריק מדי. הם חושבים שהדגים לא בסביבה כי יש טורף בקרבת מקום ולכן רצוי להוסיף עם הזמן דגים נוספים וקישוטים והם כבר יצאו לטייל לאט לאט. 

תאורת אקווריום מיועדת ליצור מחזורי יום ולילה

כן כן, גם הדגים שאתם עומדים לגדל צריכים לנוח מפעם לפעם. מומלץ לתכנת את התאורה לאקווריום באופן מחזורי כדי לתת לדגים קצת זמן מנוחה ולמנוע גדילה מוגזמת של אצות. אם השעון של התאורה שלכם לא מגיע עם טיימר מובנה (למרות שרוב השעונים, אפילו הפשוטים ביותר כן מגיעים האופציה הזאת), טיימר פשוט מחנות חומרי בניין יעשה עבודה מצוינת. אקווריומים עם צמחייה מרובה צריכים בין 10 ל-12 שעות תאורה בעוד אקווריומים עם צמחיה מועטה יסתפקו ב-6 עד 8 שעות אור ביממה. 

ניקוי האקווריום שלכם באופן קבוע חשוב, רק לא לאחר ההתקנה הראשונית שלו

בשגרה האקווריום שלכם יידרש לניקיון וטיפוח על בסיס קבוע, אך חשוב לא לעשות זאת ישר בהתחלה. מומלץ לתת לו פשוט לעמוד ולהגיע לאיזון תקין במשך השבועות הראשונים לאחר הקנייה. מומלץ להימנע מניקיון על מנת לתת לבקטריות החיוביות שאחראיות על חלק משמעותי מניקיון האקווריום להתבסס. זה נכון אגב גם לגבי הניקיון של האקווריום בשבועות הראשונים וגם באופן ספציפי לגבי ניקיון הפילטר לאקווריום. תנו לו להתבסס במשך כמה שבועות ולהגיע לתפקוד מירבי ולאחר מכן חשוב להקפיד על שגרת ניקיון קבועה בהתאם להוראות היצרן. 

לפני שמוסיפים עוד דגים לאקווריום עורכים מחקר מקיף

ככל שנוסיף דגים כך יהיה לנו קשה יותר לבצע מעקב ולזכור אילו דגים אנו מגדלים. בגלל זה מומלץ לערוך רשימה מסודרת במחשב ולקחת אותה אתכם כשאתם רוצים לקנות דגים חדשים. בחנות החיות תוכלו להיעזר במוכרים ואנשי המקצוע שישמחו להמליץ לכם על זנים מתאימים לדגים שכבר יש ברשותכם. זכרו תמיד כי דגים מרגישים תמיד הכי בנוח בקבוצות גדולות יחסית ולכן מומלץ לקנות לפחות חמישה דגים חדשים בכל רכישה. עם זאת יש זנים ספציפיים שיעדיפו להיות בזוגות, שלשות וגם כאלו שיעדיפו להיות תמיד לבד, אל תשכחו לשאול את המוכר לגבי הנקודה החשובה הזו. בנוסף חשוב תמיד לשאול לגבי הגודל הפוטנציאלי שהם עשויים להגיע אליו ולראות אם הם אכן מתאימים לגודל האקווריום שלכם וכמובן לברר לגבי תזונה מתאימה עבורם ומערכות יחסים עם דגים אחרים. 

לסיכום – תחזוקה של אקווריום וטיפול בדגים כחיות מחמד זה תחביב נהדר ומתגמל. כמו כן התקנה של אקווריום חדש היא לא מסובכת, אך כדי להצליח לגדל בהצלחה לטווח הרחוק חשוב לקחת את הדברים לאט ולתת לדיירים החדשים הזדמנות רגועה ובטוחה להתאקלם. ערכו מחקר מקיף לגבי סוגי האקווריומים, דגים שיתאימו לכם וציוד שצריך לקנות ותוכלו בהחלט ליהנות מחווית גידול טובה. בהצלחה!   

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

חתול קורניש רקס

חתול קורניש רקס (Cornish Rex)

צלילה עמוקה לתוך עולמו של חתול קורניש רקס, גזע חתולים הידוע באופיו השובב, החברותי ובמראהו הייחודי. נחקור את ההיסטוריה שלו, את מאפייניו ואת הקשר החזק

קראו עוד »
כלב רועים שטלנד

כלב רועים שטלנד (Shetland Sheepdog)

כלב רועים שטלנד, המכונה גם "שלטי", הוא כלב קטן וחכם שמקורו באיי שטלנד הסקוטיים. למרות גודלו הצנוע, הוא ידוע בכוחו הרב, באינטליגנציה הגבוהה ובנאמנותו הבלתי-מתפשרת

קראו עוד »
דילוג לתוכן