משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

פומרניין

פומרניין

תוכן הכתבה

צאצא של גזעי כלבי מזחלות גדולים, לפומרניין (Pomeranian) הזעיר כיום יש היסטוריה ארוכה ומעניינת. הכלב בעל פני השועל, המכונה "הכלב הקטן שחושב שהוא כל יכול". הוא קומפקטי, פעיל ומסוגל להתחרות בזריזות וצייתנות או פשוט להיות חבר משפחה.

 

פומרניין
כלב פומרניין (Pomeranian)

 

למרות שמדובר בכלבים גזעיים, ייתכן שתמצאו אותם בטיפול של מקלטים או קבוצות הצלה. זכרו לאמץ! אל תקנה כלב ותתן יד לסחר בכלבים.

הפומרניאן הזעיר, שהיה אהוב זה מכבר על בני המלוכה ופשוטי העם כאחד, כונה בן לוויה האידיאלי. המעיל המפואר, החיוך, פני השועל והאישיות התוססת סייעו להפוך את הפום לאחד מגזעי הצעצועים הפופולריים בעולם. הפומרניין משלב גוף זעיר (לא יותר משלושה ק"ג) והתנהגות של כלב גדול. הפרווה הכפולה השופעת, עם הצמרמורת שלו על פני החזה והכתפיים, מגיעה בכמעט שני תריסר צבעים, ודוגמאות וסימנים שונים, אך לרוב נראה בכתום או אדום. ערניים ואינטליגנטים, פומרנים מאומנים בקלות ומהווים כלבי שמירה משובחים וחיות מחמד עליזות למשפחות עם ילדים מבוגרים מספיק כדי לדעת את ההבדל בין כלב צעצוע לצעצוע. פומים פעילים אך ניתן להתאמן עם משחק בתוך הבית והליכות קצרות, כך שהם מרוצים גם בעיר וגם בפרברים.

בעיות בריאות של פומרניין

פומרניאנים הם בדרך כלל כלבים קטנים בריאים, מגדלים אחראיים מאבחנים מראש בעיות בריאות. 
בעיות בריאות אפשריות :

  • פיקת הברך הלוקסטית (כפיות הברך שמחליקות ממקומן)
  • תת פעילות של בלוטת התריס
  • קריסת קנה הנשימה
  • אי ספיקת לב
  • התקפים
  • התקרחות X (מחלת עור שחור)

טיפוח פומרניין

המעיל הכפול השופע של הפומרניאן הוא אחד המאפיינים המובהקים שלו. יש צורך בהברשה תכופה כדי לשמור על הפרווה היפה שאנו מתלהבים ממנה. צחצחו עם מברשת סיכות ומברשת חלקה יותר עד לעור פעם בשבוע כדי שהשיער לא ינשור. פומרניאן הם כלבים פעילים, ולכן חשוב שהציפורניים שלהם יהיו קצרות. מומלץ מאוד למצוא מספרה שתטפח, כולל אמבטיה, צחצוח, אוזניים, ציפורניים ובלוטות אנאליות. עדיף כל ארבעה עד שישה שבועות, אם לא נוח לך לעשות זאת בבית. כדאי לשים לב היטב גם לשיני הכלב שלך. מומלץ לצחצח את השיניים במהלך הטיפוח השבועי.

פעילות ספורטיבית

ככל שהפומרנים נהנים להיות כלבי ברכיים וחברים למשפחה, הם נהנים מפעילות גופנית כלשהי ונהנים מההזדמנות לרוץ, לשחק ולצאת לטיולים. הקפד לפקוח עין מקרוב על הפום שלך כשהוא או היא בחוץ. הם ידועים לשמצה בכך שהם בורחים דרך חריצים קטנים או רווחים בגידור, או מטפסים על גידור קצר. גזעים קטנים כמו פומרניאן יכולים להיחשב בטעות לארנבים או סנאים על ידי ציפורים גדולות וטורפות כמו נצים וינשופים. ולכן חיוני לשמור על פומרני במסווה או להישאר איתם כל הזמן. כשאתה לוקח את הפום שלך לטיול, היזהר מהסביבה שלך. כלבים אחרים שאינם נשלטים יכולים בקלות לפגוע בפומרניאן שלך. פומרניין

אילוף 

יש לאמן את הפום ללכת עם רצועה לכלב בשלב מוקדם וללמד אותו לבוא כשקוראים לו. פריצת בית יכולה להיות אתגר, ולכן עקביות וסבלנות הם המפתח. חשוב לשמור על הפומרני שלך שלא  לקפוץ על ספות או מיטות. מכיוון שהם עלולים לפצוע מפרקים או אפילו לשבור עצם. פומים ערניים ואינטליגנטים מאוד. והם נהנים ויכולים להצטיין בפעילויות כלבים. כמו זריזות, ראלי וצייתנות, או עבודה ככלבי טיפול.

תזונה של פומרניין

הפומרניאן אמור להסתדר טוב עם מזון לכלבים באיכות גבוהה. בין אם מיוצר באופן מסחרי ובין אם מוכן ביתי עם פיקוח ואישור של הוטרינר שלך. כל דיאטה צריכה להתאים לגיל הכלב (גור, מבוגר או קשיש). חלק מהכלבים נוטים לעודף משקל, אז עקבו אחר צריכת הקלוריות והמשקל של הכלב שלכם. חטיפים לכלבים מפנקים יכולים להיות כלי עזר חשוב באימון, אבל מתן יותר מדי עלול לגרום להשמנה. למד אילו מזונות אנושיים בטוחים לכלבים, ואילו לא. בדוק עם הווטרינר שלך אם יש לך חששות לגבי המשקל או התזונה של הכלב שלך. מים נקיים וטריים צריכים להיות זמינים בכל עת.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן