משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

רוטווילר

רוטווילר

תוכן הכתבה

רוטווילר הוא כלב נאמן, מגן באופן טבעי ויכול להשתלב בחיי המשפחה אם הוא מאולף ועסוק.

רוטווילרים הם כלבים אינטליגנטים, גדולים וחזקים. הם משגשגים בבית עם מישהו שמבין את הגזע ומכיר בצורך בסוציאליזציה מוקדמת ובאימון עקבי מבוסס תגמול.

בעיות בריאות נפוצות ברוטווילר

רוטווילרים יכולים להיות כלבים מתוקים ולהשתלב במשקי הבית הנכונים. אך למרבה הצער הם ידועים כנוטים יותר לבעיות בריאות מסוימות. זה נובע מגידול אילן היוחסין שלהם. לעתים קרובות, מועדוני גזע יוכלו גם לספק עצות לגבי הבדיקות שהגזע שלך עשוי להזדקק לו והיכן לעשות זאת. אם אתה קונה ממגדל, שני ההורים היו צריכים לעבור בדיקה לתנאים מסוימים. ודא שהורי הגור שלך עברו את הבדיקות הבריאותיות כדי להפחית את הסיכוי שהגור שלך יושפע מתנאים מטרידים אלה.

 

כלב רוטווילר
כלב רוטווילר

חלק מבעיות הבריאות שרוב רוטווילרים מפתחים כוללים:

  • בעיות לב– כולל היצרות תת-אבי העורקים (SAS), היצרות של המעבר המוביל אל מחוץ ללב. עלול לגרום לאוושה בלב, עילפון ומוות פתאומי. יש לבדוק כלבים לפני הרבייה.
  • נזק לרצועה צולבת– רצועה קרע בברך.
  • דיספלזיה של מפרק הירך– כאשר מפרק הירך אינו מתאים זה לזה בצורה מושלמת, מה שיוביל בסופו של דבר לדלקת פרקים. לפני הרבייה, יש לסנן כלבים באמצעות צילומי רנטגן.
  • שיתוק גרון ופולינוירופתיה – כשל מתקדם של העצבים השולטים על תיבת הקול והרגליים האחוריות.
  • מחלות עיניים תורשתיות- כולל פגם רב עיני, דיספלזיה מולטיפוקל ברשתית וקרום אישונים מתמשך. יש בדיקות סקר לאלו.
  • Osteochondrosis dissecans (OCD) של השוק (הקרסול), הכתף או החנק (הברך)– בעיה בסחוס הגורמת לכאבי מפרקים ולצליעה.
  • סוגי סרטן מסוימים- במיוחד סרטן עצמות אגרסיבי (אוסטאוסרקומה) או לימפומה.
  • נקודות חמות (דלקת עור לחה חריפה). כתמים של עור מגרד, כואב, נגוע.

טיפול ברוטוויילר שלך

רוטווילרים הם כלבים אינטליגנטים ופעילים שדורשים הרבה דברים כדי לשמור אותם פעילים בגוף ובנפש. עקביות היא המפתח באילוף. הם חזקים להפליא אז אסור להשאיר אותם ללא השגחה עם ילדים. תצטרך להקדיש זמן רב לבלות עם הכלב שלך אם אתה שוקל גזע זה.

אם הם מפוקחים ומחוברים היטב, הם יכולים להיות בסדר עם בני נוער. אבל הם עשויים שלא להתאים לבתים עם ילדים קטנים.

רוטווילר ונביחות

כמו בכל כלב, אתה יכול לצפות מרוטוויילר לעשות קצת רעש מדי פעם. הם מגנים ויתריעו על יציאות, אם אתה מתקשה עם נביחות מוגזמות, אנו ממליצים לפנות לייעוץ של מומחה התנהגותי מוסמך .

אימון וסוציאליזציה

בגלל שהם כל כך חזקים, רוטוויילרים זקוקים לבעלים מנוסה. בעלים שמבין אותם ויודע איך לאמן אותם באמצעות אילוף חיובי מבוסס תגמול.

רוטווילרים יזדקקו ליצירת קשרים חברתיים מגיל צעיר כדי שיגדלו להיות בטוחים ורגועים. הם זקוקים לחיזוק חיובי כאשר הם מאומנים. רוטוויילרים הם אינטליגנטים ותגלו שהם קולטים דברים חדשים במהירות. עם ההכשרה הנכונה הם יהיו כלבים נאמנים, בעלי התנהגות טובה.

רוטווילרים אינם נוטים יותר לנבוח או להיות הרסניים מכל כלב אחר אם הם נשארים לבד. כלבים מעדיפים חברה כמה שיותר זמן במהלך היום. אנו ממליצים לעולם לא להשאיר כל כלב לבד במשך יותר מארבע שעות. מכיוון שהדבר עלול לגרום לו להיות במצוקה, משועמם או בודד.

טיפ

רוטווילרים פעילים מאוד ויזדקקו להרבה פעילות גופנית ואימונים כדי לשמור אותם מאושרים ועסוקים.

אתה צריך לתת לרוטוויילר שלך לפחות שעתיים של פעילות גופנית בכל יום. זה צריך לכלול יציאה לטיולים מעניינים עם זמן משחק נוסף. זמן בגינה מאובטחת והרבה משחקי חשיבה למעלה. אתה יכול לגלות כמה פעילות גופנית הכלב שלך צריך, או אפילו למצוא תרגילים שאתה יכול לעשות ביחד.

אם יש להם זיכרון טוב, רוטוויילרים יכולים לצאת מהקולר בסביבות בטוחות.

טיפוח

לרוטווילרים יש מעילים קצרים שדי בתחזוקה נמוכה. הברשה שבועית אמורה להספיק כדי להשאיר את הפרווה שלהם מבריקה. הם לא משירים יותר מדי שיער, אבל ישירו יותר באביב ובסתיו. אז אולי כדאי להבריש אותם לעתים קרובות יותר בזמנים אלה.

רוטווילר וילדים

רוטווילרים מתחברים חזק עם משפחתם, אבל צריך להתייחס אליהם בכבוד. בהינתן מספיק פעילות גופנית ואימונים יומיומיים, הם יכולים להיות חיות מחמד נהדרות עבור משפחות עם ילדים גדולים יותר ויתמסרו לכולכם.

לא היינו ממליצים על רוטוויילרים למשפחות עם ילדים צעירים יותר ותינוקות. שכן ילדים צעירים לפעמים לא מבינים איך להתנהג ליד כלבים. 

השגח תמיד על ילדים ומבוגרים פגיעים עם הרוטוויילר שלך. וודא שאתה יכול לזהות את הסימנים של אומללות או חרדה אצל הכלב שלך. כך תוכל לעזור למנוע כל קונפליקטים. תמיד כדאי ללמד ילדים איך לגשת ולשחק עם כלבים בזהירות ובאדיבות, כדי למנוע בעיות.

רוטווילר וחיות מחמד אחרות

כל עוד הם מאושרים היטב מגיל צעיר, רוטווילרים צריכים להסתדר מצוין עם כלבים אחרים. עם זאת יש להם אינסטינקטים חזקים של רעייה והגנה, כך שהקדמה תמיד צריכה להיעשות בזהירות.

תצטרך להיות זהיר מאוד עם חיות מחמד משפחתיות אחרות שאינן כלבים. גם אם הם נמצאים איתם בבית מגיל צעיר. לא כדאי להשאיר רוטווילר ללא השגחה עם חיית מחמד אחרת, במיוחד עם חיות מחמד קטנות.

מזון

התזונה של הרוטווילר שלך תשתנה בהתאם לגילם. תצטרך להאכיל אותם במזון לכלבים מלא ומסחרי כדי לשמור אותם רזים ובריאים.

הווטרינר שלך יוכל לומר לך כמה הכלב שלך צריך לאכול. בדרך כלל מומלץ לפצל את הקצבה היומית לשתי ארוחות. אם אתם נותנים לכלב מדי פעם פינוק או משתמשים בפינוקים לאילוף, זכרו לקחת זאת בחשבון ולהפחית את קצבת המזון היומית שלו. חטיפים לכלבים לא אמורים להוות יותר מ-10% מצריכת הקלוריות היומית שלהם. 

כדאי לנסות להאכיל את הכלב שלך באותה שעה בכל יום כדי להכניס אותו לשגרה. זכרו להשאיר פער לאחר האכילה ולפני הפעילות הגופנית.

לרוטווילרים יש אינסטינקט שמירה טבעי, ולכן עלולים לפעמים להיות רכושניים על דברים כמו האוכל שלהם. וודא שהמקום שבו אתה מאכיל את הכלב שלך הוא סביבה שקטה. ודא שהוא לא מרגיש שהם צריכים לשמור על האוכל שלו.

 

 
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן