משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

אוכל היפואלרגני לכלבים – למה, כמה ובאילו מקרים?

אוכל היפואלרגני לכלבים

תוכן הכתבה

אלרגיה אצל כלבים היא דבר נפוץ למדי. לא מעט בעלי כלבים זקוקים באופן קבוע למזון היפואלרגני מתאים וייחודי. בגלל הרכיבים הייחודיים אלו לרוב מוצרים יקרים יותר. בעלי כלבים עם אלרגיות מתקשים לא אחת לעשות את הבחירה הנכונה. 

כאן באתר תוכלו למצוא מבחר של אוכל רפואי לכלבים וכן אוכל היפואלרגני לכלבים של המותגים המובילים בלבד ואנו מקפידים להחזיק ולשווק אך ורק את המוצרים הטובים ביותר בשוק. אתם מוזמנים ליצור קשר ולהתייעץ בנושא בכל זמן. כעת זה הזמן ללמוד קצת יותר לעומק על הנושא. מהו אוכל היפואלרגני לכלבים? מהן האלרגיות הנפוצות ביותר מהן סובלים כלבים? כיצד נאבחן אלרגיה אצל הכלבים שלנו? כל זאת ועוד במאמר הבא. 

אוכל היפואלרגני לכלבים – מה זה?

סוג מזון ייחודי לכלבים שעשוי מהרכב רכיבים בסיסי למדי ומכיל חלבון טרי. כאלו שאינם קיימים ברוב סוגי המזון הרגיל. בדרך כלל מדובר על רכיבים פחות נפוצים (ועל כן פחות מועדים לעורר אלרגיה) עם פחמימות וירקות כמו תפוחי אדמה ובשר אווז, צבי ואפילו קנגורו. כאמור, מדובר על רכיבים עם סבירות נמוכה לעורר התקף אלרגיה. זה לא אומר שאפשר לבחור סתם שקית מזון היפואלרגני באקראי. כדי לבחור את הסוג המתאים ביותר עבור הכלב שלנו עלינו להבין קודם כל במדויק ממה הוא סובל. נרחיב בכמה מילים על אלרגיות אצל כלבים ואיך נאבחן כאלו. 

אדוונס מזון רפואי יבש היפואלרגני לכלב 10 ק"ג

 

מונג' לכלב מזון רפואי דרמטוזיס

אלרגיה למזון אצל כלבים – מהם הסוגים הנפוצים?

כשכלב כלשהו אלרגי לרכיב מזון זה עשוי להתבטא בדרכים שונות כמו גרד בעור, עיטוש, נזלת וקשיי נשימה וקיבה רגישה על כל המשתמע מכך. אם אנחנו חושדים שהכלב שלנו סובל מאלרגיה ופסלנו סיבות אפשריות אחרות לתסמינים, בדיקה אצל הוטרינר היא בהחלט צעד ראשון רצוי. 

אלרגיה למזון אצל כלבים עוברת בדרך כלל בתורשה. ברוב המכריע של המקרים זוהי רגישות לחלבון מסוים. בגדול – אם מצליחים להבין מהו החלבון המסוים הזה אפשר לרכוב מזון היפואלרגני שלא מכיל אותו. 

האלרגיות הנפוצות ביותר אצל כלבים הן אלרגיה לבשר בקר, מוצרי חלב, חיטה, תירס, ביצים, עוף, טלה, סויה, חזיר, ארנב ודגים.

איך בודקים את האלרגיה בפועל?

  • אצל הוטרינר: בתבחין אלרגיות חושפים את הכלב לאלרגניים פוטנציאליים כשמתמקדים כמובן באלו שהוא צורך. זוהי בדיקה קצת יקרה ולא תמיד מכוסה בביטוחים השונים למיניהם אבל זו הדרך היעילה והמקצועית לברר מאיזה אלרגיה הכלב סובל. 
  • בדיקות ביתיות: כיום ישנן חנויות שמספקות תבחינים ביתיים לבדיקת אלרגיות. זוהי האופציה הזולה יותר מן הסתם, אבל חשוב לדעת שלא כל הבדיקות בשוק מיהמנות ואיכותיות. 
  • ניסוי וטעייה: דרך בטוחה ונכונה להתמודדות עם הבעיה. מתחילים בייעוץ עם הוטרינר ומעבר על התזונה האחרונה של הכלב ומנסים להבין איזה רכיב עשוי להיות בעייתי. מנסים סוגי מזון ללא הרכיב הזה ובודקים אם הבעיה נפתרה. זה עשוי לקחת קצת זמן, אבל זה בדרך כלל עובד. 

אפשר בהחלט לשלב בין הגישות. בכל מקרה הצעד הראשון בלי ספק הוא ייעוץ מקצועי במרפאה הוטרינרית. כך או כך חשוב לקחת בחשבון שזה לא תמיד כזה פשוט. אבחון אלרגיות הוא מורכב גם אצלנו בני האדם ועל אחת כמה וכמה כשמדובר על כלבים. עם קצת מזל נצליח לבודד את האלרגן במהירות אבל צריך להיערך לכך שזה עשוי לקחת זמן. לעיתים מדובר על רכיב מאד מפתיע ולא צפוי. לפעמים גם מגלים שהבעיה היא בכלל משהו אחר. חשוב מאד להתאזר בסבלנות. 

באיזה מותג מזון היפואלרגני לכלבים מומלץ לבחור?

למרבה הנוחות שוק המזון ההיפואלרגני וכן מזון לכלבים באופן כללי הוא שוק רחב עם הרבה תחרות ועל כן לא מעט אופציות מעולות. כאן באתר למשל תוכלו למצוא מזון היפואלרגני איכותי של המותגים המובילים בשוק כמו נטוריאה, בלקנדו (מזון איכותי עם מוצרים טריים ולא מעובדים מן החי והצומח), נייצ׳רס פרוטקשן ועוד. 

לאחר ייעוץ עם המרפאה הוטרינרית שלכם, אתם מוזמנים לפנות אל צוות המומחים שלנו כאן בגג לחיות. אנו נשמח לייעץ ולהמליץ על סוג מזון ספציפי שיתאים לכלב שלכם בהתאם להמלצות שקיבלתם. זכרו שגם אם הכלב שלכם סובל עכשיו מאלרגיות ותופעות לא נעימות, תוך זמן קצר תוכלו להקל עליו. אנחנו בהחלט נשמח לעזור שזה יקרה.  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן