משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

השמנת יתר – איך לעזור לחתול שמן לרדת במשקל?

חתול עם עודף משקל

תוכן הכתבה

משקל עודף אצל חתולים הוא אחד הגורמים העיקריים לבעיות רפואיות והפרעות מסוגים שנים. למעשה, אפילו חריגה קלה מעבר למשקל הגוף התקין תגביר את הסיכון לסוכרת, מחלות לב ועורקים, לחץ דם גבוה, בעיות מפרקים ועוד שאר דברים לא נעימים שכאלו. 

החדשות הטובות הן שיש מה לעשות ועם הצעדים הנכונים אפשר להחזיר את החתול שלנו לתלם. אנחנו רוצים לדבר כעת על שלושה עקרונות חשובים. באמצעותם נעזור לחתול שלנו לחזור למשקל גוף תקין: התאמת תפריט, הקפדה על כושר גופני ושמירה על משקל גוף תקין. בשלב בו אתם מחפשים מזון איכותי לחתולים ואביזרים שיעזרו. תרגישו חופשי ליצור איתנו קשר ואנו נשמח לעזור!

שינוי דיאטטי והתאמת תזונה לחתול שמן בעל עודף משקל 

השלב הראשון והחשוב ביותר הוא בחינה והתאמה של תזונת החתול שלכם. כך תעשו זאת בצורה נכונה:

  • גשו עם החתול לוטרינר: החלפה מיידית של מזון היא לא רק לא טובה מבחינה בריאותית, אלא מסוכנת למדי. חשוב לבחון את מצב השמנת היתר ועד כמה הוא חמור. יש לברר אם ישנן מחלות רקע הגורמות למצב הזה. רק לאחר ביקור אצל הוטרינרית נוכל להבין מהי הגישה הנכונה לטיפול ואיזה סוג מזון רפואי לחתולים יש להתאים לו. 
  • הגדירו את משקל היעד הרצוי של החתול: חייבים להבין בדיוק לאן אנחנו רוצים וצריכים להגיע. גם כאן שווה לגמרי להתייעץ עם הוטרינר וצריך לזכור שהירידה במשקל חייבת להיות הדרגתית ומתונה. 
  • חשבו את הצריכה הקלורית המומלצת של החתול: יש אינספור טבלאות ונוסחאות טובות ברחבי הרשת. עם הנתון הזה והנתון הקודם תוכלו להגיע לכמות המזון הרצויה מדי יום. 
  • בחרו מזון איכותי רטוב מקופסת שימורים: חתול שמן חייב מזון איכותי. מזון רטוב לחתולים מאפשר לנו לשלוט בכמות שהחתול זקוק לה בצורה טובה יותר. מדובר גם על כמות מוגבלת כך שהחתול לא יכול לנשנש ללא הכרה. מעבר לכך מדובר על מזון שמכיל יותר מים וזה טוב לתהליכי מטבוליזם משופרים. 
  • עברו למזון חדש בהדרגה: במרבית המקרים כדי שחתול ירד במשקל חייבים לבחור עבורו אוכל לחתולים טוב יותר. חשוב לעשות זאת בהדרגה, להתחיל ביחס של 10 אחוז בלבד של מזון חדש. בכל יום להעלות את הכמות בעשרה אחוזים נוספים. אם החתול לא שש לאכול את המזון החדש אפשר לעודד אותו עם קצת שמן מקופסת טונה. 
  • חטיפים דלי קלוריות: להשלמת התהליך כדאי להתחיל לתת חטיפים לחתולים שלנו בריאים ודלי קלוריות במקום אלו שהם רגילים אליהם. 

כושר גופני לחתול שמן בעל עודף משקל

השלב הבא והלא פחות חשוב הוא הכושר הגופני. הנה כמה דברים שאפשר לעשות:

  • זמן משחק עם החתול: לפחות פעמיים ביום, חצי שעה בכל פעם. אפשר לשחק עם צעצועים לחתולים ומשחקים בתוך הבית וניתן לשלב את המשחקים עם חטיפים דלי קלוריות. 
משחק האכלה לחתול מבוך המזון
קט איט משחק ותחנת האכלה לחתול 
  • צאו לטיולים עם רצועה: תתפלאו – חלק מהחתולים אוהבים את זה מאד, ממש כמו כלבים ולא תדעו עד שתנסו. התחילו עם סיבוב קטן מסביב לבית ואם זה עובד אפשר להאריך את הטיולים בהדרגה. 
  • מתקני טיפוס וגירוד: דרך פסיבית נפלאה להוצאת אנרגיה. יש לא מעט  מתקני גירוד לחתולים  גם באתר וזוהי השלמה מעולה לכושר גופני, אבל חשוב לשים לב שזה לא מחליף את הדרכים האחרות. 
מתקן גירוד מפנק לחתול
מתקן גירוד מפנק לחתול Petex 

שמירה על משקל של החתול

אם נקפיד על הצעדים הקודמים נגיע בתוך כמה זמן למשקל הרצוי. אך העבודה לא נגמרת כאן וזוהי אחריות שלנו לשמור על משקל תקין. הנה שלושה דברים שכדאי להקפיד עליהם:

  • שקילות קבועות לחתול: אפשר לעשות את זה בבית מדי שבוע. פעם בכמה זמן כדאי גם ללכת לוטרינר לשקילה יותר מדויקת. 
  • ניהול יומן דיאטה: הכניסו את המשקלים לפי תאריכים ביומן. חשוב בנוסף להכניס נתונים נוספים כמו הרגלי אכילה/שתייה וכדומה. 
  • הכינו תכניות ארוכות טווח: בהתאם למצב בכל רגע נתון, הכינו תכנית מפורטת לשמירה על המשקל בסיוע של הוטרינר שלכם. זכרו כי חלק מהעניין הוא התאמה של תזונה טובה יותר ושימוש באביזרים כמו משחקים וצעצועים עבור הכושר הגופני. 

צריכים עזרה? תרגישו חופשי לדבר איתנו

כדי לעזור לחתול שמן לרדת במשקל חייבים להתמיד עם תכנית מסודרת ומדויקת. אם אתם צריכים עזרה או שיש לכם שאלות נוספות, צרו קשר בכל שלב ונשמח לעזור תמיד!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

חתול קורניש רקס

חתול קורניש רקס (Cornish Rex)

צלילה עמוקה לתוך עולמו של חתול קורניש רקס, גזע חתולים הידוע באופיו השובב, החברותי ובמראהו הייחודי. נחקור את ההיסטוריה שלו, את מאפייניו ואת הקשר החזק

קראו עוד »
כלב רועים שטלנד

כלב רועים שטלנד (Shetland Sheepdog)

כלב רועים שטלנד, המכונה גם "שלטי", הוא כלב קטן וחכם שמקורו באיי שטלנד הסקוטיים. למרות גודלו הצנוע, הוא ידוע בכוחו הרב, באינטליגנציה הגבוהה ובנאמנותו הבלתי-מתפשרת

קראו עוד »
דילוג לתוכן