משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

אלרגיות אצל כלבים: טיפולי רפואה משלימה לכלבים עובדים?

דיקור סיני לכלבים

תוכן הכתבה

ממש כמונו בני האדם גם חברינו הכלבים עלולים לסבול מאלרגיות לדברים שונים במהלך החיים. במקרים הקלים כמעט וזה לא מורגש והתסמינים הם קלים בלבד, אך זה יכול להגיע כמובן גם למצב מסכן חיים. בדיוק בגלל זה חשוב להכיר את התופעה ובעיקר לטפל בה בזמן ובכלים הנכונים. 

כפי שתראו בהמשך, בעוד הטיפול הקונבנציונלי באלרגיות בהחלט יכול לעזור והוא לעיתים אף חשוב ביותר. יש לו גם כמה חסרונות והוא בעיקר לא תמיד הכרחי כשניתן לטפל בבעיה בדרכים אחרות. אחת האפשרויות היא פתרונות טבעיים ותחומים שונים של רפואה משלימה, אך האם אלו הם דברים שבאמת עובדים? 

אז ממש עכשיו ננסה לענות על השאלה הזו. נזכיר שכאן באתר תוכלו למצוא לא מעט מוצרים שיעזרו – החל מסוגים שונים של מזון היפואלרגני לכלבים ועד מוצרי טיפוח ותכשירים. מוזמנים להתייעץ בכל שלב!

מהן אלרגיות אצל כלבים?

ממש כמו בני אדם, גם כלבים יכולים לפתח אלרגיות לחומרים שונים בסביבתם. כמה אלרגנים נפוצים לכלבים כוללים אבקנים, עובש, קרדית אבק הבית, מזונות מסוימים ורוק של פרעושים וטפילים.

כלבים עם אלרגיות עלולים לחוות את התסמינים הבאים:

  • גירוד בעור ובאוזניים
  • אדמומיות ודלקת בעור 
  • נשירת שיער עד למצב של קרחות במקומות שונים בגוף
  • דלקות אוזניים כרוניות
  • התעטשות, שיעול או צפצופים בריאות
  • הקאות ושלשולים

אם אתם חושדים שלכלב שלך יש אלרגיות, חשוב לקחת אותו לוטרינר לאבחון וטיפול נכון. הווטרינר עשוי להמליץ ​​על בדיקות שונות כדי לנסות ולבודד את האלרגנים הספציפיים הגורמים לאלרגיה. הוא יוכל להציע את הטיפול המתאים ביותר. 

הטיפול הקונבנציונלי באלרגיות

הטיפול המסורתי בכלבים עם אלרגיות כולל זיהוי האלרגן והימנעות מחשיפה אליו ככל האפשר. במקרים בהם הימנעות אינה אפשרית או מעשית, ניתן לרשום תרופות שיסייעו בניהול התסמינים.

התרופות הנפוצות לטיפול בתסמיני אלרגיה כוללות:

  • אנטיהיסטמינים: תרופות אלו חוסמות את פעולת ההיסטמין, אשר משתחרר במהלך תגובה אלרגית וגורם לגירוד, נפיחות ותסמינים נוספים.
  • קורטיקוסטרואידים: תרופות אלו משמשות להפחתת דלקת וגרד.
  • אימונותרפיה: טיפול הכולל הזרקת כמויות קטנות של האלרגן לאורך זמן כדי לבטל את הרגישות של המערכת החיסונית אליו.

יחד עם זאת, במרבית המקרים לא חייבים את הטיפול התרופתי. כאן בדיוק נכנסת האפשרות של רפואה משלימה לכלבים והתאמת אורח החיים. 

מהי רפואה משלימה לכלבים ואילו טיפולים יכולים לעזור במקרים של אלרגיה?

ההגדרה של רפואה משלימה היא כל טיפול שהוא שלא ניתן במסגרת הטיפול הקונבנציונלי אצל הוטרינר. באופן כללי אפשר לקרוא גם לטיפול באמצעות צמחי מרפא בבית רפואה משלימה.

דוגמאות לטיפולים אלטרנטיביים שיכולים לעזור:

  • חומץ תפוחים: חומץ תפוחים עוזר להרגיע את העור במקרים של תגובה אלרגית. ידוע ביכולת שלו להפחית תהליכים אנטי דלקתיים. הוא גם מרחיק מזיקים בצורה יעילה למדי, כך שאם טפילים הם המקור לאלרגיה אז יש כאן רווח כפול. 
  • שמן קוקוס: מסייע בתהליכי החלמה טבעיים של הגוף, מקל על עור מגרד ומגורה ומלא באנטי אוקסידנטים. שמן קוקוס מצוין לשימוש חיצוני ופנימי כאחד. 
  • דיקור סיני לכלבים: בשנים האחרונות הפופולריות של הדיקור הסיני לכלבים הולכת וגוברת. נראה כי במקרים מסוימים הדיקור אכן יכול להקל על תסמינים שונים של אלרגיות, במיוחד תסמינים קלים יחסית. 
  • תוספי חומצות שומן: תוספי תזונה אלה יכולים לסייע בהפחתת דלקת ולשפר את בריאות העור והפרווה של הכלב שלך.
  • מזון רפואי היפואלרגני: כאמור, אחת הדרכים לטפל בבעיה היא מניעה מאותם האלרגנים הבעייתיים שמקורם הוא הרבה פעמים במזון לכלבים. ניתן למצוא (וכמובן גם אצלנו באתר) מגוון מותגים של מזון היפואלרגני המותאם במיוחד לאלרגיות מסוימת ולאחר שמבינים מהו הגורם הבעייתי זה בהחלט יכול לפתור את הבעיה. 

הילס מזון רפואי לכלב מגזע קטן דרם קומפליט – מיני 1 ק"ג

מונג’ לכלב מזון רפואי דרמטוזיס

מונג' לכלב מזון רפואי דרמטוזיס

שורה תחתונה – האם זה עובד?

אז כן – במקרים מסוימים טכניקות שונות של רפואה משלימה יוכלו לעזור, אבל לא תמיד. בכל מקרה חשוב לזכור שאם אתם חושדים שהכלב שלכם סובל מאלרגיה, חשוב לגשת לייעוץ מקצועי אצל הוטרינר שלכם בהקדם האפשרי כדי לרדת לשורש הבעיה. 

שימו לב – במידה וגיליתם כי אכן ישנה אלרגיה כלשהי לסוג מסוים של מזון, כאן באתר תוכלו למצוא עשרות מותגים מובילים של מזון היפואלרגני איכותי שיוכל לעזור. באתר תוכלו למצוא גם אוכל רפואי לכלבים לבעיות שונות אצל כלבים. אם אתם לא בטוחים מה מתאים לכלב שלכם צרו קשר בהקדם עם המומחים של גג לחיות. 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן