משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

איך לבחור כלוב לתוכי וציפורי נוי? המדריך השלם

בחירת כלוב לציפור

תוכן הכתבה

אם החלטתם לאחרונה לעשות את הצעד ולגדל בבית תוכים וציפורי נוי, אין ספק שאתם נמצאים לקראת חוויה שונה וייחודית. גידול של ציפורים בבית זו חוויה מספקת אך גם מאתגרת וכזו שחשוב לגשת אליה כמו שצריך ובפרט להצטייד בכל הציוד הבסיסי שיעזור. 

יש הרבה דברים שצריך לדאוג להם כשמגדלים תוכי כמו אוכל לתוכים איכותי, צעצועים ומשחקים, תכשירי טיפוח, חטיפים ועוד. אין ספק שהבחירה הכי חשובה היא הבחירה הראשונית של הכלוב שבו נגדל את התוכים שלנו. 

כאן באתר תוכלו למצוא כלובים איכותיים מסוגים שונים וגם את כל הציוד הנלווה. רגע לפני שנשתף בכמה דגשים שיעזרו לעשות את הבחירה הנכונה בכלוב. נזכיר שאתם מוזמנים לפנות אל צוות האתר לייעוץ מקצועי בכל שלב. 

גודל הכלוב לתוכי 

הדבר הראשון שצריך לשים אליו כשמחפשים כלוב לתוכי / ציפורים הוא נושא הגודל. אם מדובר בציפורים קטנות כמו כנריות נניח, כלוב קטן בהחלט עשוי להתאים. ככל שהציפור גדולה יותר כך חשוב להשקיע בכלוב גדול מספיק שיאפשר את החופש ותחושת המרחב. כלוב קטן מדי עלול לגרום לתופעות לא נעימות כמו מריטת נוצות, צרחות, לחץ והפרעות נפשיות שרצוי להימנע מהן. כלל האצבע אומר שגודל טוב הוא כזה שבו הציפור יכולה לעמוד, להתהלך ולהתמתח באופן חופשי. כן לפרוש את מוטת הכנפיים מצד לצד ללא הפרעה. קחו בחשבון גם את פוטנציאל הגדילה של הציפור שאתם מתכוונים לאמץ וגם את הציוד שתכניסו פנימה בתהליך הבחירה. 

מרווח בין הסורגים בכלוב לתוכי 

עוד דבר שחשוב מאד לבדוק כשקונים כלוב לציפורים הוא המרווח שקיים בין הסורגים. ציפורים קטנות כמו כנריות או ציפורי אהבה צריכות כלוב עם מרווחים קטנים שלא עולים על 2-3 ס״מ. זאת על מנת למנוע מצבים מסוכנים של דחיקה בין הסורגים שעלולה להסתיים גם בחנק ומוות. ציפורים גדולות יותר יכולות להסתדר גם עם מרווחים יותר ועם התוכים הגדולים יותר גם שווה ללכת על כלובים עם סורגים מאוזנים שיאפשרו קצת טיפוס ומשחק על הדרך. 

צורה וסגנון

גם הסגנון של הכלוב הוא פקטור חשוב בבחירה. חוקרי ציפורים מצאו שצורה עגלגלה היא טובה יותר מבחינה פסיכולוגית עבור ציפורים. זה לא אומר שכלוב בצורה אחרת הוא פחות טוב. כמובן שאפשר למצוא לא מעט כלובים עגולים שניתנים לתלייה ולמיקום בדרכים שונות ברחבי הבית. 

 

כלוב לתוכי A11 *המקורי*

כלוב לתוכים אליסה האכלת יד

כלוב לציפורים דגם מילי

איכות החומרים

איכות החומרים היא בלי ספק חלק חשוב ביותר בבחירה. בדקו היטב אם הכלוב נראה חזק ויציב, אם אין חלקים משוחררים או רופפים או כאלו שהם חדים ועלולים להיות מסוכנים. שווה לבדוק בנוסף שהכלוב עשוי מפלדת אל חלד ושאינו עשוי מחומרים רעילים שעשויים לפגוע בציפור. נכון, כלוב מחומרים איכותיים יעלה מן הסתם יותר, אבל תהיו בטוחים שזוהי השקעה חכמה לטווח הרחוק. כלוב זול מחומרים ירודים עלול לפגוע בצורה כלשהי בציפור שלכם אז עדיף למנוע את זה מראש. 

מיקום בבית

חלק לא פחות חשוב בתהליך של בחירת הכלוב כולל גם החלטה היכן תמקמו אותו והצורה. בראש ובראשונה חשוב למקם את הכלוב במקום יציב ובטוח ולא במקום ממנו הוא עשוי ליפול. מומלץ בחום שלא למקם את הכלוב בקרבת חלונות כי באופן הזה הסיכוי לתוכי שבורח גובר באופן משמעותי. המקום שבו תניחו בסופו של דבר את הכלוב יעזור לבחור את הסגנון המתאים ואת הגודל. 

מבחר כלובים איכותיים מחכים לכם באתר גג לחיות

כאן באתר גג לחיות תוכלו ליהנות ממבחר של כלובים איכותיים לתוכים ולציפורים. 

בין היתר תוכלו למצוא כלובים מעוגלים, כלובים מרובעים, כלובי תלייה, כלובים לציפורים גדולות וקטנות ועוד. בנוסף אצלנו באתר תוכלו למצוא את כל הציוד המשלים שאתם מחפשים. החל ממתקנים לאוכל ולשתייה, צעצועים ומשחקים מסוגים שונים. כמו כן מוצרי טיפוח ותכשירים שונים וכמובן מבחר עצום של מזון איכותי. 

אם אתם לא סגורים בדיוק איך לבחור את הכלוב הנכון עד הסוף ומרגישים באופן כללי עוד קצת צורך בהכוונה וייעוץ הרגישו חופשי לפנות אל הצוות המקצועי שלנו. נשמח לתת מענה לכל השאלות וללוות אתכם לאורך התהליך. בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן