משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

בן כמה החתול שלי? כל מה שחשוב לדעת על גיל חתולים

גיל חתולים

תוכן הכתבה

בעבר נהוג היה לחשוב שכל שנה בחייהם של חתולים מקבילה פחות או יותר לשנים אצל בני האדם. עם הזמן נעשה יותר ויותר ברור שחתולים מתבגרים הרבה יותר מהר מאיתנו. כמובן שכמו אצל בני אדם, גם אצל חתולים מביא איתו הגיל בעיות רפואיות שונות. בדיוק בגלל זה חשוב להכיר את שלבי ההתפתחות השונים אצל חתולים ולהבין פחות או יותר מה הגיל שלהם בהשוואה אלינו בני האדם. 

בדיוק בזה אנו רוצים לעסוק כעת ולעבור על ארבעת שלבי החיים השונים של חתולים. רגע לפני שנתחיל אנו רוצים להזכיר שכאן באתר תוכלו למצוא אוכל חתולים, צעצועים וציוד משלים לחתולים בכל גיל ואתם תמיד מוזמנים ליצור קשר ולהתייעץ. 

מהלידה ועד גיל שישה חודשים – גורי חתולים

ששת החודשים הראשונים בחייו של חתולים מלאים בחוויות פוקחות עיניים – פשוטו כמשמעו. העיניים והאוזניים של חתולים נפתחות כשבועיים לערך לאחר הלידה. משם למעשה מתחיל באופן מואץ ההתפתחות הפיזית והמנטלית. גורי חתולים נחשפים למראות, צלילים וריחות ממש כמו תינוקות אנושיים. כל בעל חיים חדש, אדם ואפילו אובייקטים אליהם ייחשף החתול יעזרו לו לעצב את האישיות והאופי שלו. שימו לב שזהו זמן קריטי וחשוב שישפיע במידה רבה על האופי של החתול הבוגר שתגדלו. בגיל הזה הגורים אוכלים מזון לגורי חתולים המותאם במיוחד עבורם.

בגיל שלושה חודשים תוכלו לראות את החתלתול פעיל וסקרן הרבה יותר. בגיל שישה חודשים אפשר בהחלט להשוות אותו לילד בגיל 10. שימו לב שאתם משלימים את כל החיסונים והטיפולים הנדרשים בתקופה הזו. 

גיל שישה חודשים עד שלוש שנים – חתלתולים הופכים לחתולים בוגרים

בגיל שנה החתול שלכם יגיע לגודל הסופי שלו כמבוגר פחות או יותר. הוא ימשיך להתנהל כחתול צעיר ושובב שבוחן את הגבולות ממש כמו ילד. אפשר להשוות חתול בן שנה באופן כללי לנער בגיל 15. בעוד חתול בן שנתיים הוא פחות או יותר כמו גבר (או אישה) צעיר בן 24. בתקופה הזו אין צורך בטיפול רפואי מיוחד. אך זהו זמן נהדר למדוד את הערכים התקינים בדם של החתול, מה שיעזור להבין טוב יותר את מצבו הרפואי של החתול בגיל מבוגר יותר. בשלב הזה בחיים גם חשוב להקפיד על שגרת טיפוח כולל קיצוץ ציפורניים, ניקוי שיניים וביקורים שגרתיים אצל הוטרינר. 

גיל שלוש עד שש שנים – תקופת השיא והפריחה

בטווח הגילאים הזה אנחנו מדברים כמובן על חתול בוגר עדיין, אך עדיין לא מה שנחשב לחתול זקן. התקופה הזו לרוב נטולה גם היא בעיות רפואיות מיוחדות. בשלב הזה מומלץ לבדוק היטב אם לא צצות בעיות כרוניות או גנטיות. בשלב הזה אפשר בהחלט להתחיל עם תוספי תזונה שישמרו על בריאות החתול בעתיד. חשוב לגשת לבדיקה תקופתית אצל הוטרינר ולאתר מראש בעיות שעשויות לצוץ. אפשר להשוות את הגיל הזה לאדם באמצע שנות השלושים לחייו וזוהי בלי ספק תקופת השיא בחייו של חתול. 

שבע עד עשר שנים – חתולים מבוגרים

כאן אפשר לומר שמדובר על חתול מבוגר, אך עדיין לא חתול שמוגדר כקשיש. עם זאת, גיל הזהב כבר ממש בפתח וזהו זמן מצוין להתאים תזונה ושינויים באורחות החיים כדי לתמוך בבריאות החתול בשלבים הבאים. חשוב לבדוק היטב מספר פעמים בשנה שאין בעיות דנטליות, מחלות בכליות, מחלות לב ובעיות בעמוד השדרה ובמפרקים. בתקופה הזו החתול נמצא בגיל שמקביל פחות או יותר לשנות ה-50 אצל בני אדם. 

11 עד 14 שנים – חתולים קשישים

ברכות – החתול החמוד שלכם הגיע לגיל הזהב וזה הזמן לגלות עירנות לגבי מצבו הרפואי. בדקו היטב בעיות מפרקים שנפוצות בגיל הזה ועקבו באדיקות אחר המדדים בדם. מומלץ בהחלט להתייעץ עם הוטרינר לגבי מזון רפואי לחתול שלכם ולעשות התאמה ושינוי תזונתי במידת הצורך. 

15 עד 20 שנה ואילך – השלב הגריאטרי

החתול שלכם האריך ימים מעל 14 שנה? מדובר כבר על כאלו שזכו באריכות ימים. פחות או יותר כמו בני אדם מגיל 70 עד מאה. בתקופה הזו עליכם לדאוג לחתול שלכם לחיים נוחים. יכול להיות שעם הזמן תראו ירידות חדות בתפקודים הפיזיים והקוגנטיביים של החתול. 

אז בן כמה החתול שלכם? חשוב לדאוג לכדורי הפרווה האהובים לטיפול הולם בכל גיל. לאחר ייעוץ עם הוטרינר אתם מוזמנים למצוא כאן באתר את כל המוצרים שיהפכו את החיים של החתולים שלכם לנוחים ונעימים בכל שלב בחיים. 



 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן