משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

הדרך הנכונה לאלף כלבים בעזרת חטיפים

מתן חטיף לכלב

תוכן הכתבה

ככל שעובר הזמן, גישות החינוך והאילוף של כלבים הופכות ליותר חיוביות, נטולות הפעלת כוח פיזי והפחדה וכאלו המבוססות על חיזוקים והתניות חיוביות, ונראה שיותר ויותר אנשים בוחרים לתת לכלבים שלהם חטיפים מתוך כך, שזהו דבר חיובי וטוב בלי שום ספק. עם זאת, רבים לא יודעים שיש דרכים נכונות ולא נכונות לתת חטיפים לכלבים כאשר רוצים לאלף או לחנך אותם, ואנו רוצים להסביר על הנושא לעומק. 

עקרונות האכלה חטיף בעת אילוף הכלב

הדרכים הנכונות הן מגוונות ומשתנות בהתאם למטרות האילוף, אך רוב הדרכים הנפוצות כוללות האכלה של הכלב ישירות לפה, ועל אף שזה נשמע פשוט ומובן מאליו, האמת היא שזה לא תמיד ככה. החזקה גבוהה מדי של החטיף, תגרום לכלב לעמוד במקום להישאר בפוזיציה הרצויה, ובמקרים מסוימים הם אפילו עלולים לקפוץ או לעמוד של רגליהם האחוריות כדי לקבל את החטיף. לעומת זאת, אם נחזיק את החטיף נמוך מדי, הכלב עשוי לחשוב שאנו מעודדים אותו לשכב וגם כאן הוא לא יישאר בפוזיציה הרצויה שאנו מכוונים אליה. 

כמו כן, האכלה מעמדה קרובה מדי עשויה לגרום לכלב להרגיש שהמרחב האישי שלו מצטמצם, מה שיגרום לו להרגיש מאוים וכתוצאה מכך לסגת ולהתרחק. מנגד, אם ניתן את החטיף מעמדה מרוחקת, אנחנו עשויים לעודד את הכלב לגרגרנות ורוב הכלבים גם ינסו לחטוף את החטיף עם השיניים כתוצאה מכך. 

כיצד נותנים לכלב חטיף בצורה נכונה

כלל אצבע חשוב אומר שצריך להחזיק את החטיף במרחק של כשני סנטימטרים מהפה של הכלב ובגובה של האף שלו, כאשר החטיף נמצא על כף היד הפתוחה שצריכה להיות יציבה וקבועה כל העת. עם זאת חשוב לזכור שכל כלב שונה, ואפשר בהחלט להתנסות כמה פעמים לפי הדברים הכלליים הללו, כדי למצוא את הנקודה הטובה ביותר להאכלה של הכלב שלכם. 

כמו כן, ישנם בהחלט מקרים בהם עדיף להאכיל את הכלב בחטיפים בצורה שונה ולא ישירות לפה. למשל:

  • אם אתם מנסים לעבוד על תשומת הלב של הכלב, אפשר לזרוק את החטיף לנקודה מסוימת על הארץ, ואז לנסות למשוך את תשומת הלב שלו באופן מילולי או בעזרת אביזר עזר כמו קליקר או משרוקית. לאחר שהשגתם את תשומת אליו, ניתן לזרוק חטיף נוסף לנקודה אחרת. 
  • אם יש לכם כלב שנוטה לנשוך את האצבעות כאשר מאכילים אותו בחטיפים, אתם יכולים לזרוק לו את החטיף לנקודה מסוימת על הרצפה עד שתצליחו לחנך אותו לקחת את החטיפים בעדינות. 
  • במקרים הללו ניתן להאכיל גם ישירות מכף היד כדי להימנע מנשיכות, ואפשר גם לתת חטיפים כמו חמאת בוטנים באמצעות כף, או להכין חטיפים רכים שאפשר להוציא מתוך שפופרת לחיצה. 
  • גוסבי מזון יבש לכלבים
    גוסבי מזון יבש לכלבים GOSBI
  • חטיף נייצרס פרוטקשן לכלב פרווה אדומה משקל תקין
    חטיף משלים ללא דגנים לכלבים עם פרווה אדומה, לשליטה במשקל, 150 גרם
  • חטיף היפואלרגני לכלבים עם פרווה אדומה נייצר פרוטקשן
    חטיף משלים ללא דגנים לכלבים עם פרווה אדומה, היפואלרגני 150 גרם
  • אוקס פארם חטיף לכלבים 110 גרם
    חטיף אוקס פארם לכלבים
  • חטיף משלים נייצר פרוטקשן לכלב פרווה לבנה גוניור מע עיכול רגישה 150 גרם
    חטיף משלים ללא דגנים לכלב לבן, ג'וניור עם סלמון, 150 גרם

איך מאכילים חטיף כלבים נשכנים?

קודם כל חשוב להבין שיש דרך לחנך כלבים מהסוג הזה לקחת חטיפים בצורה נכונה ללא נשיכה. יש מיתוס שאומר שברגע הנשיכה יש ליילל כמו כלב, מה שיבהיר להם שמדובר בפעולה לא נעימה, אבל המציאות מראה שזה לא ממש עובד ושכלבים לא מצליחים לפרש את הקול הזה כראוי. 

במקום, שימו את החטיף בתוך כף היד וסגרו אותה לחלוטין. קרבו את האגרוף הקמוץ אל פיו של הכלב שכנראה יתחיל לנסות לאכול את החטיף. תוך כמה שניות הוא יבין שהוא לא מצליח לאכול ככה וירפה את הפה, ואז אפשר לפתוח את כף היד ולתת לו את החטיף. אם תחזרו על זה בצורה עקבית, הכלב ילמד שהסבלנות שלו משתלמת וכך הוא יכול לקבל את החטיפים מהר יותר. 

מתן חטיף לכלב נשכן

אפשר בהחלט ללבוש כפפות בשלב הזה, ורצוי להרגיע את הכלב בקולכם לפני שאתם ניגשים להאכלה. כמו כן חשוב לזכור שכאשר הכלב נמצא במצב של לחץ או התרגשות, גם אם כבר הצלחתם לחנך אותו לקחת את החטיף כראוי, הוא עשוי לחזור בנקודות האלו לסוג האכילה הקודם, מה שאומר שצריכים להיות מאד זהירים כעושים את זה תמיד, אפילו אם אתם כבר מרגישים שהצלחתם לחנך את הכלב לאכול את החטיף כמו שצריך. 

לסיכום – במיוחד כאשר אתם מעוניינים לאלף את הכלב באמצעות חיזוק חיובי וחטיפים, חשוב לדעת איך עושים זאת נכון, ורק באופן הזה תוכלו להצליח בתהליך האילוף. הרבה בהצלחה!

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

חתול קורניש רקס

חתול קורניש רקס (Cornish Rex)

צלילה עמוקה לתוך עולמו של חתול קורניש רקס, גזע חתולים הידוע באופיו השובב, החברותי ובמראהו הייחודי. נחקור את ההיסטוריה שלו, את מאפייניו ואת הקשר החזק

קראו עוד »
כלב רועים שטלנד

כלב רועים שטלנד (Shetland Sheepdog)

כלב רועים שטלנד, המכונה גם "שלטי", הוא כלב קטן וחכם שמקורו באיי שטלנד הסקוטיים. למרות גודלו הצנוע, הוא ידוע בכוחו הרב, באינטליגנציה הגבוהה ובנאמנותו הבלתי-מתפשרת

קראו עוד »
דילוג לתוכן