משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

החלמה מהירה: תזונה מתאימה לחתולים אחרי ניתוח

חתול אחרי ניתוח

תוכן הכתבה

כמעט כל חתול יעבור ניתוח כלשהו במהלך חייו (ולרוב אפילו יותר). בין אם מדובר על ניתוחים שגרתיים ונפוצים כמו עיקור או סירוס חתולים, ניתוחי חירום בעקבות טראומה חיצונית או ניתוחים לטיפול במחלות שונות. הרפואה הוטרינרית נמצאת כיום בשיא שלה ומדובר על הליכים בטוחים ויעילים למדי. אך הקושי להחלים לאחריהם זה עדיין אתגר לא קטן. 

נשאלת השאלה, האם יש דרך לזרז את התהליך ולהקל על החתולים שלנו בנקודה הזו. התשובה לכך היא שבהחלט כן. אחת הדרכים היעילות היא תזונה מותאמת לחתולים. אז מה צריכים חתולים לאכול אחרי ניתוח? מיד נסביר בדיוק ונזכיר שאת כל סוגי המזון לחתולים המובילים תוכלו למצוא כאן באתר במחירים מעולים עם משלוח מהיר עד הבית. אם אתם זקוקים לייעוץ והכוונה תרגישו חופשי לפנות אלינו בכל שלב!

כיצד יש להאכיל את החתול שלי לאחר ניתוח?

מבחינת כמות, סביר להניח שמערכת העיכול של החתול לא תצליח להסתדר עם אותה הכמות של אוכל כמו לפני הניתוח. עיכול היא פעולה הצורכת הרבה אנרגיה. מה שיבוא בהכרח על חשבון היכולת של הגוף להחלים מההליך. 

חשוב להתייעץ בנושא הזה עם הוטרינרי/ת שלכם. אך ככלל ממליצים וטרינרים לרוב על הפחתה בכמות. לפחות ביומיים שלושה הראשונים אחרי הניתוח, בדרך כלל של מחצית הכמות. אם החתול מסרב לאכול לחלוטין או מקיא את האוכל, אין מה להילחץ וצריך לזכור שזה שגרתי. אבל כן חשוב לעדכן את הוטרינר/ית שלנו. 

שימו לב שאם החתול עונד קולר קונוס למניעת ליקוק וגירוד, יכול להיות שזה משהו שיפריע לו לאכול. אולי יש צורך להסיר אותו כדי לאפשר אכילה. 

תזונה מומלצת לחתולים אחרי ניתוח 

אחרי ניתוח הגוף זקוק מחד לאנרגיה לצורך החלמה. אך מנגד התאבון אצל מרבית החתולים יורד. ממילא הגוף כאמור לא מסוגל להתמודד עם כמויות מזון רגילות. על כן האתגר בשלב הזה הוא הצורך לתת לגוף את כל הכלים להחלמה מבחינת הערכים התזונתיים להם הוא זקוק ומנגד לא להעמיס על המערכת יתר על המידה. 

מזון רפואי לחתולים הוא מזון ייחודי המותאם לסיטואציות הללו. הוא מאפשר בעצם להעניק לגוף את מה שהוא צריך מבלי להעמיס עליו מבחינת הכמות. המזון הרפואי להחלמה הוא מרוכז ביותר ומכיל כמות גבוהה של חלבון ושומן. כלומר שגם אם החתול אוכל כמות קטנה יחסית הגוף שלו עדיין מקבל את כל הערכים התזונתיים שיעזרו לזרז את תהליך ההחלמה. גם כאן חשוב בהחלט להתייעץ עם הוטרינר/ית שלכם, אבל חשוב לזכור אוכל רפואי לחתולים אחרי ניתוח הוא לא שונה בתכלית מהמזון הסטנדרטי. הוא מכיל כמויות גבוהות יותר של ערכים תזונתיים בפחות כמות של מזון. 

מונג ריקברי שימורים

שימורי מונג' ריקברי לחתול Monge

הילס שימורי מזון רפואי A/D לחתול

הילס שימורי מזון רפואי A/D לחתול

 

מתי חייבים לגשת לוטרינר לבדיקה?

אחרי ניתוח משחררים את החתול הביתה וקובעים מועד נוסף בעוד כשבוע-שבועיים למעקב. רוב החתולים יחלימו בהדרגה עד לנקודה הזו ויחזרו לעצמם. אך ישנם מקרים נדירים יותר המצריכים התייחסות מהירה ולפעמים אף טיפול חירום. 

אם לאחר הניתוח נצפים תסמינים חריגים שונים כמו דימום, הקאות, שלשולים או עצירות, ירידה עקבית בתאבון וצריכה מופחתת של נוזלים, דיכאון, חולשה או אפאתיות, רעידות או שינויים בטמפרטורת הגוף, קושי לעמוד על הרגליים באופן יציב או נשימות כבדות ואיטיות, יש לגשת לוטרינר בהקדם האפשרי. התסמינים הללו עשויים להעיד על סיבוך כלשהו של הניתוח וככל שנקדים לטפל בהם כך ייטב עם החתול שלנו. 

ניתוח באופק? זה הזמן להכין את עצמכם לתקופת ההחלמה

הטיפ האחרון שלנו לסיום הוא הכנה מראש. מרבית הניתוחים ידועים מראש ואם נכין את עצמנו לתקופה ההחלמה שלאחריהם נוכל לסייע לחתול שלנו לחזור לעצמו בזמן הקצר ביותר. אם יש צורך ביום או יומיים חופש מהעבודה לצורך טיפול חשוב לדאוג לכך מראש. אפשר בהחלט לשדרג את המיטה ולתת לחתול שלנו מקום נעים יותר לנוח בו, וחשוב מכל – כדאי מאד להיערך עם אוכל רפואי לחתולים מתאים. 

כאן באתר תוכלו למצוא את כל המוצרים המובילים בקטגוריה אוכל לחתולים. לאחר התייעצות עם הוטרינר שלכם אתם מוזמנים ליצור קשר איתנו. אנו נשמח לכוון אתכם למוצרים המומלצים ביותר לפי ההנחיות שקיבלתם. בברכת ניתוח קל והחלמה מהירה!

 

  

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן