משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

הכלב שלי היפראקטיבי- מה עושים?

כלב היפראקטיבי

תוכן הכתבה

כלבים היפראקטיבים- כולנו מכירים אותם, גם אם לא באופן אישי או מביקורים אצל חברים שמגדלים אותם. הכלבים האלו שפשוט לא מסוגלים לנוח לרגע. הם רצים וקופצים ממקום למקום, אוהבים לנשוך כל דבר שנקרה בדרכם. בהרבה רגעים יכולים פשוט להוציא מהדעת. 

למרבה הצער, הרבה כלבים כאלו מוצאים את דרכם בסופו של דבר בחזרה אל כלובי העמותות. זה קורה מן הסתם בגלל חוסר היכולת של הבעלים להתמודד איתם. 

אם גם אתם מגדלים כלב כזה, ודאי תשמחו לדעת שיש פעולות שתוכלו לנקוט בהן. פעולות שיעזרו לשיפור המצב ולפעמים זה בהחלט עוזר. מיד נפרט לגבי האפשרויות השונות. נזכיר קודם כל שאם אתם זקוקים לייעוץ נוסף אתם תמיד מוזמנים לפנות אל הצוות שלנו כאן בגג לחיות. באתר תוכלו למצוא אוכל לכלבים מומלץ וכן ציוד משלים לכלבים.

למה חלק מזני הכלבים היפראקטיבים ואנרגטים במיוחד?

על אף שלכל כלב אופי ייחודי משל עצמו, ישנם זני כלבים עם נטייה לפעלנות והיפראקטיביות באופן מובחן. למעשה, בחלוף ההיסטוריה זנים רבים הוכלאו דווקא כדי להיות נמרצים. כך שיוכלו לסייע לאדם בפעולות שונות כמו גישוש, ציד, רעייה וכדומה. עם הזמן הצורך באנרגיות האלו אצל הכלבים ירד, אך התכונות נשארו כפי שהיו. המשמעות של הדבר היא שאם גם הכלב שלכם אנרגטי במיוחד, מחקר בסיסי לגילוי השורשים שלו יוכל בהחלט לעזור. כך תוכלו לתעל את האנרגיה שלו בצורה הטובה ביותר לפעילויות אליהן הוא רגיל. כלבים שנחשבים לאנרגטיים במיוחדים הם כלבי הרעייה כמו רועה גרמני, רועה אוסטרלי וכו׳. כלבי ציד כמו הגרייהאונד וכלבי רוח וכלבי ספורט כמו הרטריברים, פוינטרים וכלבי ספנייל. 

איך לתעל את האנרגיה של כלב היפראקטיבי בצורה חיובית

המחשבה הראשונה שעולה לרוב היא הרבה פעילות גופנית. על אף שזה נכון שווה לדעת שזו לא הדרך היחידה להתמודד עם התופעה. כלבים פעלתנים הם הרבה פעמים גם כלבים חכמים במיוחד. לכן חשוב להקפיד גם על לא מעט גירויים מנטליים ומחשבתיים.

רעיונות לתיעול אנרגיה של כלב היפראקטיבי: 

  • הופכים את הארוחה לחוויה: במקום לתת להם אוכל כרגיל, נצלו את זמן הארוחה לקצת תרגול מחשבתי. תרגלו פקודות שהם כבר מכירים (לשבת, להתגלגל, לשכב וכו׳) ונסו ללמד אותם טריקים חדשים בעזרת המזון. כלב היפראקטיבי פורק לא מעט אנרגיה רק בזכות ההפעלה הזו של המוח. 
  • למדו אותו ״לעבוד״ בשביל מה שהם צריכים: אם הם רוצים לאכול, לצאת החוצה לשחק, לראות אנשים אחרים או אולי כלבים. אפשר ללמד אותם לבקש זאת ולעבוד בשביל זה.
  • משחקים שמפעילים את חוש הריח: האף של כלבים מפותח פי כמה וכמה מהאף האנושי הפשוט שלנו. כל פעולת הרחה שלהם היא מאמץ מוחי לא קטן. משחקים הכוללים חיפוש דרך הרחה (למשל חטיפים שאתם מחביאים להם בנקודות שונות בבית) יכולים לסייע להם לפרוק אנרגיה בצורה מעולה. 
  • משחקי אוכל: צעצועים ומשחקים המשלבים פתרון חידות וארוחה טעימה כפרס זה האביזר המושלם עבור כלבים פעלתנים. באתר תוכלו למצוא הרבה מאד אופציות כאלו וזו דרך פשוטה ומהירה להפוך כל ארוחה לאתגר מחשבתי שיאפשר תיעול מעולה של האנרגיה. 
משחק אסטרטגיה לכלב
משחק אסטרטגיה לכלב
  • כן, גם משחקי ספורט זה מומלץ לגמרי: אנחנו מתארים לעצמנו שאתם מקפידים להוציא את הכלבים ההיפראקטיביים שלכם מהבית, אבל לפעמים זה לא מספיק. לפחות כמה פעמים בשבוע שווה לקחת אותם לפארק למשחקי ספורט שונים. משחקי כדור, פריסבי, משחקי חבלים וכו׳. הרבה כלבים גם אוהבים לשחות וישמחו לרדוף אחרי כדורים וצעצועים שנזרקו למאגר מים. לא מעט כלבים גם ישמחו להצטרף אל הבעלים שלהם לריצה או לרכיבה על אופניים. 

 

 

מתי צריך לפנות אל הוטרינר?

במרבית המקרים ניתן לפתור את הבעיה בעצמנו, אך ישנם מצבים בהם שווה להתייעץ עם הוטרינר. אם הכלב הורס חפצים בבית ללא הפסקה, שורט את הדלתות והרהיטים, מפגין התנהגות דכאונית, נובח ללא הפסקה, מרייר בצורה מופרזת או מתנהג באופן כללי בצורה מוזרה, אל תהססו להיוועץ עם הוטרינר שלכם. 

עם הזמן והגיל האופי האנרגטי נרגע ואם נשכיל לתעל את האנרגיה המופרזת למקום טוב נוכל לחיות איתה בשלום. אם אתם צריכים ייעוץ לגבי צעצועים ומשחקים לכלבים שיעזרו תוכלו למצוא כאן באתר. תרגישו חופשי ליצור איתנו קשר בכל שעה – נשמח לעזור!  

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן