משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

תזונה לכלב בשלבי החיים השונים

אוכל לכלבים

תוכן הכתבה

תזונה לכלב חשובה מאוד כדי לשמור עליו בריא ומאושר. עליך להאכיל אותו בתערובת הנכונה של חומרים מזינים. קביעת סוג הדיאטה המתאים לכלבכם תסתכם במספר שיקולים שונים, כולל הגזע, גודל וחשוב לא פחות – שלב החיים שלו.

עם כל כך הרבה גורמים שיש לקחת בחשבון, מציאה של הנוסחה הנכונה יכולה להיות מבלבלת. כדי להפוך את הדברים לפשוטים יותר, קבלו את המדריך שלנו שמסביר לאילו ויטמינים, מינרלים, שומנים וחלבונים זקוק הכלב בשלבי חיים שונים שלו.

תזונה לגורים

אוכל לגורים הוא הצעד הראשון בדרך לבריאות לכל החיים. גורי כלבים המתפתחים מהר זקוקים ליותר קלוריות, יחד עם רמות גבוהות יותר של ויטמינים, מינרלים, שומנים וחלבונים בכדי להגיע לבסוף להתפתחות בריאה. רוב המוצרים שנועדו לגורים יתאימו ל -12 החודשים הראשונים לחייהם – אם כי זה בשום אופן לא חקוק בסלע. 

כל הגורים זקוקים לדיאטות עשירות בחומרים מזינים שיעזרו בבניית צפיפות הרקמות והעצמות, אך צרכיהם ישתנו מעט בהתאם לגודל הגזע. גזעי כלבים קטנים יותר זקוקים לרמות מרוכזות יותר של חומרים מזינים, ואילו גזעי הכלבים גדולים יותר דורשים פחות, וכלבים בינוניים צריכים משהו בין לבין. מעט מדי או יותר מדי חומרים מזינים ספציפיים יכולים להשפיע לרעה על הכלב, מה שעלול להוביל לבעיות בדברים כמו מבנה השלד ועלייה במשקל.

גזעים בגודל שונה מגיעים לבשלות בזמנים שונים. זו הסיבה ששימוש במזון גורים במשך 12 חודשים לא יכול להיות כלל אוניברסלי, החל על כל גזע. למשל, גזעים קטנים יותר מגיעים לגודל גוף בוגר בסביבות 9 עד 12 חודשים. גזעים גדולים יותר בסביבות 18 עד 24 חודשים. בחירת מזון לגורים המתאים לגודל ולמכלול של הכלב שלכם, תספקו לו את התזונה הטובה ביותר.


מזון לכלבים בוגרים

 מומלץ לעבור מאוכל לגורים לאוכל לכלבים בוגרים כאשר הכלב מתקרב לגובה הבוגר והסופי שלו. כלבים קטנים ובינוניים יצטרכו יותר חלבונים, ויטמינים ומינרלים, דגנים וסיבים מאשר כלבים גדולים יותר. שוב, כאן הגזע יכתיב את בחירתך. למשל, כלבים פעילים בינוניים זקוקים לריכוזים גבוהים יותר של ויטמינים מסוימים מאשר גזעים פחות ספורטיביים. ראוי גם לציין כי שימוש במזון כלבים מגזע קטן לכלב בינוני אינו בדרך כלל אידיאלי. מאזן החומרים המזינים שונה עבור כל אחד מהם.

כלבים גדולים יותר מגיעים לבגרות בסביבות גיל שנתיים. כדי לשמור על משקלם הם יזדקקו לאוכל עם שומנים פחות מרוכזים. הם אכן זקוקים לתשומת לב רבה יותר למינון של חומרים מזינים כמו גלוקוזמין בכדי לתמוך במפרקים שלהם. הרעיון במהלך ההתבגרות והבגרות הוא לשמור על צריכת התזונה ומשקלם הבריא. הבדלים קטנים במוצרי המזון לכלבים מבחינת גודל הגזע יכולים גם לעזור בכך. לדוגמא, במזונות לכלבים גדולים יש גם נגיסים גדולים יותר כדי לעודד אכילה איטית. כשאתם קונים מזון לכלבים מבוגרים חישבו על אורח חייהם, גודלם, גזעם ומצבם הבריאותי.

אוכל לכלב מבוגר

תזונה לכלבים מבוגרים/זקנים

כאשר הכלב מתבגר הוא נהייה פחות פעיל, ודורש יותר מנוחה ומחלים לאט יותר מבעיות רפואיות.  ומחלות ומצבים בריאותיים עלולים לסבך את תזונתם עוד יותר. אולי יותר מכל שלב אחר בחייהם.

הזמן לעבור מאוכל לבוגרים לאוכל לכלבים מבוגרים יהיה תלוי בגזע. שוב, הגודל כאן קובע. מבחינת שיעורי הצמיחה וההתפתחות, גזעים קטנים יותר נחשבים לקשישים בסביבות 9 שנים; ובינוניים לכלבים גדולים בסביבות 7. כלל האצבע הוא שכלב נחשב מבוגר כאשר הוא מגיע לשליש האחרון בחייו. לכן, אם תבדוק את תוחלת החיים של הגזע, תבין מה נכון.

תזונה לכלבות בהיריון

כמו בשלבי החיים האחרים, הריון משנה את צרכי התזונה של הכלבה משמעותית. כלבה בהריון תצטרך מזון דומה כמו של גורים ברמות ויטמינים ומינרלים, ותוספת קלוריות בדומה לאוכל לגורים. לכן, הפתרון הקל הוא פשוט להאכיל אותה באוכל לגורים בכל זמן ההיריון הזה. מזון לגורים גם לרוב קל יותר לעיכול, מה שיעזור בספיגת החומרים המזינים.

היתרון הנוסף בשימוש במזון לגורים הוא בכך שהוא יעזור לאמא להעביר את גורמי התזונה הנכונים לגורים שלה. זה תקף גם להריונה, עד שהיא גומלת את הגורים שלה מהנקה. משם תוכלו להתחיל להפחית באטיות את צריכת הקלוריות שלה כדי לעזור לה לחזור למשקלה הטבעי.

הכמות שתאכיל את כלבתך תלויה בשלב ההיריון שלה. וצורת ההאכלה שלה צריכה להיות תלויה בשלב ההיריון. בשבועות הראשונים היא לא תזדקק לתוספת מזון, 

לכן הגדילו את צריכתה בהדרגה כדי להרגיל אותה לאוכל הגורים. כשהכלבה סביב 5 שבועות להריון, מומלץ להגביר לאט את צריכת המזון שלה עד שהיא מקבלת בערך 1/3 מזון ביום. מומלץ להאכיל אותה מעט ולעיתים תכופות ולוודא שהיא עולה במשקל בצורה בריאה.

בריאות הכלבים תלויה מאוד בתזונה נכונה ומותאמת. הקפידו על ההוראות במאמר וככל הנראה תקבלו כלב בריא ושמח.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן