משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

לסרק את הכלב- פעולה שחייבת להיכנס ללו"ז של הכלב ושלכם

לסרק את הכלב

תוכן הכתבה

למה חשוב לסרק את הכלב באופן קבוע

הברשה קבועה של הפרווה מונעת היווצרות של כדורי שיער (הקשרים העגולים האלה). אלה עלולים לגרום לבעיות עור חמורות, מאחר ויש להם נטייה להיתפס פיזית לדברים (שיחים לדוגמא) ואז לצבוט ולהכאיב לעור הכלב שלנו. בנוסף, עלולים להסתתר שם יצורים כמו פרעושים, קרציות או אף ותולעים. ההברשה עלולה להיות כואבת עבור הכלב שלך. כדאי להתייעץ עם ספר כלבים מקצועי איך לעשות זאת נכון

יתרונות רבים לשגרת הברשה קבועה לכלב

הברשה קבועה שומר על קרירות הכלב שלך. כלבים בעלי פרווה צריכים להימנע מכל  פגיעה במבנה העור בכדי לאפשר זרימת אוויר קבועה וקרירה לאורך הגוף.

  • הברשה קבועה בונה את הקשר בינך לבין הכלב שלך.
  • הברשה קבועה עוזרת לך לשים לב לכל דבר יוצא דופן, כגון טפילים, גושים או פצעים.
  • הברשה קבועה שומרת על בריאות העור והפרווה ועוזרת להפיץ את השמנים הטבעיים של הכלב 

באיזו תדירות כדאי לסרק את פרוות הכלב?

הברשה שיגרתית – תחזוקה

למרות ששמירה על בריאות הפרווה של הכלב שלך יכולה להיראות מרתיעה. חשוב לוודא שאתה מסרק אותו נכון על פי סוג הפרווה שלו. ושאתה מסרק אותו באופן קבוע. מומלץ לבצע הברשה מינימלית כל יומיים לפחות.

אם יש לך כלב עם פרווה מיוחדת/עדינה הדורשת תחזוקה ברמה גבוהה יותר, כמו פודל, או כלב בעל פרווה עם ציפוי כפול כמו האקיטה, האסקי סיבירי, שלטי, הפירנאים ועוד. יש לסרק אותו מדי יום, כך העבודה תהייה קלה יותר. בכל פעם ותצטרך לעשות זאת רק כמה דקות.

אם יש לך גזע הדורש תספורת קבועה לפרווה ובמקביל אתה עדיין רוצה לשמור על אורך קבוע ויחסי. תצטרך לשים לב שאתה גם מבריש אותה כל יום, ומונע התפתחות של כדורי פרווה כאשר הם יגיעו לפגישת הטיפוח שלהם והספר ייאלץ לקצץ את הפרווה בצורה לא אחידה.

אחרי רחצה או הירטבות מכל סיבה שהיא (כולל גשם)

מומלץ לצחצח ולייבש היטב את הפרווה לאחר כל שחייה כדי למנוע כדוריי פרווה. ישנם מגבות ייעודיות לכלבים שיכולות להיות שימושיות ביותר. מומלץ לקחת דקה או שתיים בתחילת הצחצוח ולהבריש את פרוות הרגליים. אם הם נרטבות לאחר התרוצצות בחצר או טיול בגשם – זה יעזור למנוע קשרים מכאיבים בהמשך.

סירוק הכלב לפני ואחרי אמבטיה

הברשת הפרווה של הכלב שלך לפני האמבטיה מקלה על עבודתך. הסרת פרווה רופפת עם מברשת, פירושה שיהיה לך פחות שיער בניקוז האמבטיה. זה גם אומר שהשמפו והמרכך יוכלו לחדור לפרוות הכלב ביתר קלות. כתוצאה מכך נקבל כלב נקי יותר ועור בריא יותר! קח את הזמן לייבוש הפרווה, צחצח את הכלב שלך גם לאחר אמבטיה. זאת כדי להסיר כל פרווה שהשתחררה במהלך הרחצה ולמנוע היווצרות גושים כאשר הפרווה מתייבשת.

במהלך חילופי עונות

אם יש לך כלב עם פרווה תחתונה (למשל, לברדור רטריבר, קורגי, האסקי), תבחין שיש תקופות מסוימות בשנה הפרווה שלהם מתחילה לנשור. זהו שינוי עונות בין החורף לקיץ ובזמן זה יש להברישם לפחות 15 דקות כל יום.

כיצד מסרקים נכון את הכלב שלנו

אז עכשיו כשהחלטנו להתחיל במשטר צחצוח קפדני, הגיע הזמן להצטייד בכלים שיקלו על כך. סוגי המברשות שתזדקק להם תלויים בעיקר בסוג הפרווה של הכלב שלך.

לכלבים עם פרווה חלקה

כלבים מסוג זה (בוקסר, טרייר, דוברמן, דני ענק וכו) נושרת הפרווה באותה מידה כמו לגזעים אחרים עם פרווה ארוכה יותר. המברשות הטובות ביותר לכלבים אלה הם מברשות גומי, מברשת זיפים, מברשות הגומי מחוללות פלאים בזמן הרחצה ויוצרות קצף נחמד ועשיר מהשמפו החודר לפרווה של הכלב כאשר קצוות הגומי הרכים מעסים את קלות את העור.

מברשת גומי לכלב

כלבים בעלי שכבת פרווה יחידנית 

לכלבים בקטגוריה זו (פודלים,  בישון פריז, יורקשייר טרייר, מלטז, איירדייל טרייר, שי צוס וכו ') אין שכבת פרווה כפולה בחלקה התחתון כמו להרבה כלבים שמקורם מארצות קרות. אולי שמעתם שלכלבים כמו פודל יש שיער במקום פרווה – אבל מבחינה טכנית שיער ופרווה הם אותו הדבר! שניהם עשויים מקרטין. 

עם זאת, לגזעים מסוימים יש מרקם עדין יותר של פרווה ומחזורי צמיחה ונשירה איטיים יותר. בשל כך, פרוותם מתארכת הרבה יותר מגזעים בעלי שיכבה כפולה.

לסירוק שגרתי, התחל במסרק מתכת וסרק בעדינות. אם יש נקודות שבהן המסרק לא יכול לעבור בקלות דרך הפרווה, השתמש במברשת חלקה יותר ובטכניקת סירוק קו כדי לעבוד באזורים אלה בעדינות. כדי לרפד את המברשת כראוי, התחל בחלק התחתון ביותר של האזור שאתה מצחצח והרם חלק קטן של מהשיער למעלה, ואז צחצח את הפרווה מתחת לחלק שאתה מרים, מהעור כלפי מטה. לאחר שעברת ביסודיות על הקשרים והפרווה רופפת, תוכלו לסיים בעזרת מברשת סיכה בכדי לרפד את הפרווה סופית.

גזעים בעלי פרווה עם ציפוי כפול

גזעים אלה (לברדור רטריבר, קורגי, שיבא אינוס וכו ') יכולים להנשיר די הרבה, וצחצוח קבוע ממזער את כדורי הפרווה קטנים שיוצא להם לפזר ברחבי הבית. מברשת פרמינטור עובדת די טוב עם פרוות אלה. בכדי לשלוף את כל הפרווה התחתונית הרופפת. ודא קודם שהיא יבשה לחלוטין. אל תבריש חזק מדי או יותר מדי זמן מכיוון שהוא שזה יכול לגרות את העור ולגרום נזק לפרווה אם נעשה בו שימוש יתר. מחפש משהו פחות אינטנסיבי? המברשת של פרפלאסט להברשה חלקה יותר, מצליחות גם הם עם פרוות כפולות קצרות.

פרמינטור לכלב
פרמינטור לכלב
מברשת לכלב וחתול
מברשת של פרפלאסט

גזעים בעלי פרוות כפולות בינוניות עד ארוכות

גזעים אלה (האסקי סיביריים, רועי אוסטרליה, כלבי ההרים של ברנה, גולדן רטריבר, מלמוט אלסקה וכו ') נהנים מאוד מטכניקת צחצוח הקווי. במיוחד בחלקיהם הרכים במיוחד כמו נוצותיהם ורעמותיהם. התחל במסרק רגיל כדי לקבל מושג היכן הם יזדקקו לצחצוח עמוק יותר בעזרת מברשת חלקה יותר. במקומות מסוימים התרכז בגושי הפרווה העבים יותר שנמצאים לרוב באזור הגב האחורי והירך, סביב הצוואר, מאחורי האוזניים ובתי השחי.

לסיכום

הקפד על זהירת וכללי בטיחות בזמן הטיפוח של הכלב שלך. סירוק הפרווה צריך להיעשות בעדינות תוך התחשבות בנוחות של הכלב ובהשתדלות להמנע מלהכאיב לו (למרות שלפעמים אין ברירה). באתר תמצאו מגוון מוצרי טיפוח לכלבים שיעזרו לכם במשימה.

בהצלחה!

קריאה נוספת :

עולם של טיפוח: התכשירים ומוצרי הטיפוח לכלבים שכדאי להכיר

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

חתול קורניש רקס

חתול קורניש רקס (Cornish Rex)

צלילה עמוקה לתוך עולמו של חתול קורניש רקס, גזע חתולים הידוע באופיו השובב, החברותי ובמראהו הייחודי. נחקור את ההיסטוריה שלו, את מאפייניו ואת הקשר החזק

קראו עוד »
כלב רועים שטלנד

כלב רועים שטלנד (Shetland Sheepdog)

כלב רועים שטלנד, המכונה גם "שלטי", הוא כלב קטן וחכם שמקורו באיי שטלנד הסקוטיים. למרות גודלו הצנוע, הוא ידוע בכוחו הרב, באינטליגנציה הגבוהה ובנאמנותו הבלתי-מתפשרת

קראו עוד »
דילוג לתוכן