משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

חתול בנגלי (Bengal cat)

חתול בנגלי

תוכן הכתבה

חתול בנגלי הוא מלוטש ושרירי בעל מראה פראי, המוגבר על ידי הכתמים על הפרווה העבה והיוקרתית שלהם. למרות המראה המדהים שלהם, מבחינה פיזית אין שום דבר קיצוני במבנה שלהם. שכן מדובר בחתול מאוזן היטב ללא תכונות מוגזמות, אוזניים קטנות, כפות מסודרות וקווי מתאר אתלטיים.

עובדות על חתול בנגלי

תוחלת חיים: 10 – 16 שנים
מִשׁקָל:  3.6 – 7.7 ק"ג
צבעים:  חתולים בנגלים מגיעים עם פרוות שיש מנומרת בצבעי חום, כסף ושלג. 
 

אִישִׁיוּת

בנגלים חיות מחמד נהדרות לבעלי חתולים מנוסים שאוהבים חתול פעיל, סקרן ודומה לכלב. יכולים לבדר אותם עם צעצועים ומשחקים לחתולים ושפע של העשרה סביבתית. לא משנה מה המשיכה שלהם, אם אתה מחפש חתול ששוכב ונראה דקורטיבי ומתרחק, הבנגל הוא לא בשבילך! הם מתעסקים בכל דבר, משועשעים מאוד מדברים פשוטים כמו ברז נוטף או מים זורמים. הם מעריצים את החברה האנושית וישחקו במשך שעות אם תרצו וגם אם אתם לא! זה לא באמת חתול ברכיים; הם פשוט עסוקים מדי בדברים מכדי לרצות להתיישב על הברכיים שלך לאורך זמן. למרות שהוא בדרך כלל לא חתול רועש, הבנגל מסוגל ליילל בעוצמה גבוהה כשהדברים לא מסתדרים או שהוא מרגיש חוסר תשומת לב. 

היסטוריה ומקורות

עם הפרווה המנוקדת והמימדים הגדול שלו, הבנגל נראה כמו חתול בר בשוטט, אבל למרות שאחד מאבותיו הוא חתול הנמר האסייתי הקטן והפראי, הוא חתול בית לכל אורכו.
בנגלים לוקחים את שמם מהשם המדעי של החתול הנמר האסייתי, Felis bengalensis. הם נוצרו באמצעות הצלבות בין חתול נמר אסייתי – שבשנות ה-50 ועד שנות ה-60 ניתן היה לרכוש בחנויות לחיות מחמד – לבין קצרי שיער ביתיים. ג'ין מיל, מגדלת בקליפורניה, הייתה הראשונה לעשות הצלבה כזו, אבל לא בגלל שרצתה ליצור גזע חדש. היא רכשה חתול נמר ואפשרה לה לארח חברה עם חתול טום שחור כדי שלא תהיה בודדה. להפתעתה, מכיוון שהיא לא חשבה ששני המינים יזדווגו, נוצרו חתלתולים, ומיל שמר על נקבה מנומרת. גידול גבה לאביה הוליד המלטה של ​​גורי חתולים מנוקדים ומוצקים.

בְּרִיאוּת

גם חתולי ייחוס וגם זן מעורב, לחתולים יש בעיות בריאות שעשויות להיות גנטיות בטבען. בנגלים הם בדרך כלל בריאים,

המחלות הבאות מופיעות בגזע:

    • נוירופתיה דיסטלי- הפרעה במערכת העצבים הגורמת לחולשה. זה יכול להתרחש בבנגלים כבר בגיל שנה. למרבה המזל, חתולים רבים מחלימים בעצמם, אם כי מעטים נסוגים.
    • תסמונת חתלתול שטוח בחזה–  עיוות שיכול לנוע בין קל לחמור. גורי חתולים ששורדים לבגרות בדרך כלל לא מראים סימנים ברגע שהם מגיעים לבגרות.
    • דיספלזיה של מפרק הירך– שבמקרים חמורים עלולה לגרום לצליעה
    • קרדיומיופתיה היפרטרופית- צורה של מחלת לב, תורשתי בגזעים מסוימים.
    • לוקסציה של הפיקה–  פריקה תורשתית של פיקת הברך שיכולה לנוע בין קל לחמור. ניתן להקל על מקרים חמורים בניתוח.
    • ניוון רשתית פרוגרסיבי- מחלת עיניים ניוונית.

לא משנה כמה בריא החתול שלך כשאתה מביא אותו הביתה לראשונה, עליך להתכונן לכל בעיה שעלולה לצוץ במהלך חייו. תוכנית ביטוח לחיות מחמד יכולה לעזור לך להישאר מוכן לכל הצרכים הווטרינריים של החתול שלך.

טיפול

הפרווה הקצרה והעבה של הבנגל מטופלת בקלות בסירוק שבועי להסרת שיער מת והפצת שמני עור. 
צחצחו את השיניים כדי למנוע מחלת חניכיים. כדאי לשמור על הגיינה יומיומית, אבל צחצוח שבועי עדיף מכלום. חתוך את הציפורניים כל כמה שבועות, נגב את זוויות העיניים במטלית רכה ולחה כדי להסיר הפרשות. השתמש באזור נפרד של הבד עבור כל עין כדי שלא תסתכן בהפצת זיהום. בדוק את האוזניים על בסיס שְׁבוּעִי. אם הם נראים מלוכלכים, נגב אותם עם צמר גפן או מטלית לחה רכה הרטובה בתערובת 50-50 של חומץ תפוחים ומים חמימים. הימנע משימוש בצמר גפן שעלול לפגוע בחלק הפנימי של האוזן.
שמור את ארגז החול לחתולים נקי ללא רבב. חתולים מקפידים מאוד על היגיינת חדר האמבטיה, ארגז מלוכלך עלול לגרום להם להתחיל להשתמש במקומות אחרים בבית במקום.
זה רעיון טוב לשמור על בנגל במקום מקורה, כדי להגן עליו מפני מחלות המופצות על ידי חתולים אחרים. כמו גם התקפות על ידי כלבים או זאבי ערבות. הסכנות האחרות הניצבות בפני חתולים שיוצאים החוצה, כמו פגיעות על ידי מכונית. שמירה עליו בתוך הבית מגינה גם על ציפורים וחיות בר מקומיות מהצייד הנלהב הזה. אם אפשר, בנה לבנגל שלך מתחם גדול בָּחוּץ שבו הוא יכול לקפוץ ולטפס בבטחה. בנגלים שיוצאים החוצה מסתכנים גם בכך שהם יגנבו ידי מישהו שהיה רוצה שיהיה לו חתול כל כך יפה מבלי לשלם עבורו.

 חתול בנגלי מעדיף בחוץ או בפנים?

הבנגל ישמח להיות  בחוץ, עם זאת בהתחשב באופי הטריטוריאלי שלהם עם בעלי חיים שהם לא גדלו איתם. המהירות, האתלטיות שלהם, זה לא בטוח לשחרר את הבנגל שלך אל העולם הרחב.
 גינה מאובטחת לחתולים או ריצה של חתול חיצוני גדול מלא בהעשרה וגבהים שונים כדי לתת לבנגל שלך קצת זמן בחוץ. אלא אם כן אתה גר בכפר ללא שכנים קרובים או כבישים סואנים.

ילדים וחיות מחמד אחרות

הבנגל הפעיל והחברתי הוא בחירה מושלמת למשפחות עם ילדים ולכלבים ידידותיים לחתולים. הוא לומד טריקים בקלות ואוהב את תשומת הלב שהוא מקבל מהילדים שמתייחסים אליו בנימוס ובכבוד. הוא אוהב ילדים בגיל בית הספר כי הם מתאימים לרמת האנרגיה שלו ולסקרנותו. שום דבר לא מפחיד אותו, בטח שלא כלבים. הוא בשמחה יתיידד איתם אם הם לא יעשו לו שום צרות. הציגו תמיד חיות מחמד, אפילו חתולים אחרים לאט ובסביבה מבוקרת.
כמו חתולים פעילים רבים, לבנגלים יש דחף טרף גבוה ואין לסמוך עליהם עם חיות טרף קטנות יותר כגון: אוגרים, ארנבות קטנות יותר וחזירי ים.

העשרה וצרכים ספציפיים של חתול בנגלי

לחתולים פעילים ואינטליגנטיים כאלה צריך לתת הרבה מה לעשות, אחרת הם ישעשעו את עצמם בדרכים שאולי לא תעריכו. בנגל משועמם יכול בקלות לפנות לשעשע את עצמו אם בציד או משחק. ספק להם מתקן גירוד לחתול כדי לתת הזדמנויות טיפוס. לאפשר גישה לחלונות כדי שיוכלו לפקח על המתרחש. להאכיל מצעצועים ומפאזלים לחלוקת מזון ולהיות מוכן לשחק עם הבנגל שלך במשך שעות ארוכות. הם יכולים להיות חברתיים אם יוצגו בפני חתולים אחרים וחיות מחמד משפחתיות, אך היזהרו ששני בנגלים אינם שווים פחות עבודה. אם בנגל אחד יכול לגרום לקצת דרמה, שניים עלולים לגרום למהומה מוחלטת עם סדר צדדי של כאוס! 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

כלב סטר אירי

סטר אירי (Irish Setter)

גלה את עולמם הקסום של כלב סטר אירי במדריך המקיף שלנו. המאמר מתעמק בהיסטוריה, במאפיינים, בהתנהגותו, בטיפול שלו ומטרתו לצייד אותך בכל הידע שאתה צריך

קראו עוד »
דילוג לתוכן