משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

חתום בנשיקה: האם זה בסדר לנשק כלבים בפה?

לנשק כלבים

תוכן הכתבה

בינינו, מי לא אוהב נשיקות? מדובר על מפגן האהבה הבסיסי ביותר שלנו בני האדם. נשיקות הן דרך להביע חיבה וקרבה במגוון סיטואציות שונות בחיי היומיום. הנשיקות הן חלק כל כך גדול מההוויה שלנו, עד שחלקנו מחלקים אותן בשמחה גם לחברינו הכלבים. רבים מאיתנו אף לא בוחלים בנשיקה וליקוק ישירות עם הפה של הכלב. 

נכון, יש כאלה שעבורם זה הדבר הטבעי ביותר בעולם. בעוד אחרים חושבים שמדובר על עניין מוגזם ואולי אפילו מגעיל. אבל השאלה האמיתית היא האם זה כדאי והאם אין כאן סכנה בריאותית כלשהי לאחד מהצדדים. 

אם כך, אנחנו רוצים לעשות סדר בדברים אחת ולתמיד ולנסות לענות על השאלה הזו.
נזכיר שנייה לפני שבכל שאלה שמסקרנת אתכם בנושא הזה או בכל נושא אחר, אתם יותר ממוזמנים לפנות אל צוות המומחים שלנו.

למה כלבים מנשקים / מלקקים כדי להראות אהבה?

אחד המיתוסים הנפוצים הוא שכלבים מנשקים ומלקקים בגלל שהם למדו את ההתנהגות הזו מאיתנו בני האדם. האמת היא שמדובר על התנהגות מושרשת וקדמונית שהחלה עוד הרבה לפני תהליך הביות של הכלבים. 

ליקוקים הם חלק בלתי נפרד מדרך ההתקשרות של כלבים והם משמשים להבעת חיבה, לטיפוח, למשחק ואפילו להפגת כאב. אימהות ישתמשו בליקוקים כדי להעיר את הגורים משינה ויעודדו אותם לאכול. כלבים שנפגשים זה עם זה (בין אם זו הפעם הראשונה או הפעם ה-1,000) יביעו שמחה בליקוקים. כלב שיראה את הבעלים שלו אחרי זמן ארוך יגיב לרוב בליקוקים והבעת שמחה.  בקיצור – זוהי דרך בסיסית מאד להבעה של רגשות (לרוב חיוביים) אצל כלבים. 

אז אם כך, האם כדאי לאפשר להם לנשק אותנו בפה?

ובכן, התשובה הקצרה לשאלה הזו היא לא! אבל בכל זאת, שווה לדעת למה אסור לנשק כלבים בפה באופן מעמיק יותר. 

ובכן, חשוב לדעת קודם כל כי ברמה הבסיסית, על אף שהפה של כלבים מלא בבקטריות. רובן הן כאלו שלא אמורות להשפיע על האדם ובטח לא אמורות לגרום למחלות. עם זאת, על אף שאלו נדירים יותר, חיידקים וטפילים מסוימים שקיימים אצל כלבים בהחלט עשויים לפגוע באדם. 

בין היתר אנו מדברים על חיידקים כמו סלמונלה ואי-קולי, תולעים שעלולות לגרום לדימומים מסוכנים. קיימים טפילים שיכולים לגרום לזיהומים חמורים ועוד כמה מסכנים פוטנציאליים חביבים שכאלו. 

מעבר לכך צריך לזכור תמיד שכלבים נוטים לרחרח ולטעום דברים לא ממש נקיים בלשון המעטה. זבל ברחוב, ישבנים ופנים של כלבים אחרים, צואה ועוד הרבה דברים אחרים שעשויים להכיל חיידקים מסוכנים. 

אז האם צריך להימנע מליקוקים ונשיקות בכלל?

לא, ובסופו של דבר זה גם לא ממש אפשרי. כאמור, הליקוקים זו הדרך של הכלבים לתקשר ולהביע אהבה.
אין שום מניעה מלתת להם ללקק לנו את הידיים בחיבה. מה שכן, לאחר כל פעם כזאת, רצוי לרחוץ היטב את הידיים עם מים וסבון. להיפטר מהחיידקים ולמנוע מהם מלעבור הלאה לתוך הגוף שלנו. 

האם הסכנה היא דו כיוונית?

בהחלט. ממש כמו שכלבים עלולים להדביק אותנו במחלות שונות דרך הרוק. כך גם אנחנו עלולים להדביק אותם, במיוחד בחיידקי מעיים מסוכנים כמו אי-קולי וסלמונלה. נכון, זה נדיר, אבל היו מקרים מעולם. אז אם אתם רוצים לשמור על בריאות הכלבים שלכם, כדאי בהחלט להימנע מנשיקות בפה והעברת רוק. 

זכרו – לא כל הכלבים אוהבים נשיקות בפה

יש הרבה כלבים שבכלל לא אוהבים את הנשיקות בפה ומרגישים מאוימים כשבני אדם מקרבים את ראשם לפנים שלהם. במקרה ה״טוב״ זה יגרום לסטרס ותחושה לא נעימה אצל הכלב. במקרים גרועים יותר זה גם עלול להיגמר בנשיכה ופציעה. 

בשורה התחתונה – עדיף שלא לנשק כלבים בפה 

אז אם חיפשתם תשובה כללית לשאלה האם כדאי לנשק כלבים בפה, התשובה בגדול היא לא! זה מסוכן עבורינו בני האדם ועלול להיות מסוכן גם עבור הכלבים. אם כך, כשאתם רוצים להביע חיבה, ליטוף ומילה טובה זה נהדר וגם חטיף לכלבים או צעצועים לכלבים זה אחלה רעיון.

ומה עם הנשיקות אתם שואלים? את הנשיקות עדיף להשאיר לבני הזוג ולילדים שתמיד יישמחו לקבל אותן!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן