משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

חתול ספינקס – הכל על הגזע

חתול ספינקס

תוכן הכתבה

חתולי ספינקס (Sphynx) נקראו על שם הספינקס האגדי המצרי בשל המראה המתוחכם והאופי החינני שלהם. למרות המראה המלכותי שלהם, הם חברים שובבים ומטופשים שלפעמים מתנהגים יותר כמו כלבים מאשר חתולים. הם אולי נראים כאילו היו חיות מחמד של הפרעונים, אבל, למעשה, מקורם בקנדה בשנות ה-60.

ספינקסים בולטים בקרב חתולים אחרים בשל היעדר פרווה או שיער – תופעה נדירה בקרב רוב היונקים. החתולים הלא פרוותיים האלה אוהבים להשתרע בשמש כדי להתחמם במידת האפשר. הם מהווים חברי חיבוק מצוינים ומעדיפים להתחמם מתחת לשמיכה עם בעליהם בלילה. החתולים הידידותיים והשובבים במיוחד נהנים בדרך כלל מחברתם של חתולים, כלבים וילדים אחרים. מה שהופך אותם לבחירה מצוינת עבור חיית מחמד משפחתית. חתול ספינקס

מאפייני הגזע

מה שחסר לספינקס בשיער, הוא יותר מפצה באישיות. הם ידועים באישיותם הידידותית, החביבה והמתלטפת במיוחד. הם דומים לכלבים ברצונם להיות קרובים לבני האדם האהובים עליהם במידת האפשר. הם נהנים מהתכרבלות ואינטראקציות חיבה אחרות. לעתים רחוקות הם מתביישים מאנשים חדשים, ילדים, חתולים אחרים ואפילו כלבים.

אלה הם חתולים אנרגטיים מאוד שאוהבים לשחק ולחקור, אבל ברגע שזמן המשחק יסתיים, הם יחפשו ללא הרף חיק סמוך להתכרבלות, או מקום חמים ושטוף שמש לתנומה טובה. בעוד חתולי sphynx הם חיות מחמד משפחתיות נפלאות, חתולים אלו שונאים להיות לבד לאורך זמן. כך שאם אינך יכול להקדיש תשומת לב קבועה לחתול שלך, הספינקס אינו הגזע המתאים עבורך.

היסטוריה של חתול ספינקס

בעוד שהאצטקים הקדמונים גידלו חתולים חסרי שיער לפני מאות שנים, חתול הsphynx שאנו מכירים כיום הוא למעשה גזע קנדי ​​שמקורו בטורונטו בשנת 1966 ממוטציה גנטית אקראית. המוטציה גרמה לחתלתול להיות חסר שיער. כמה מגדלים אהבו את החתול חסר השיער והחליטו לגדל פרטים שייצרו צאצאים חסרי שיער באופן עקבי.

הגזע נקרא במקור חסר השיער הקנדי, והגזע עשה את דרכו לאמריקה, וגם מגדלים אמריקאים וקנדים המשיכו לפתח את הגזע החדש. הם הכליאו חתולי ספינקס עם חתולי דבון רקס, גזע נוסף שיש לו מעט שיער. עם הזמן, חתול הספינקס הוקם כגזע חדש עם תקני גזע משלו.

חלק מהרישומים של חתולים גזעיים לא יזהו את חתול הספינקס בהתבסס על הרעיון שחוסר השיער של הגזע הוא חריגה גנטית שעלולה להזיק לבריאותם ולאריכות החיים של חתולים בודדים.

טיפוח

אפשר להניח שהוא חתול עם פרווה מועטה עד שאין לו צורך בטיפוח רב, אבל למעשה, חתול הספינקס זקוק ליותר טיפוח מאשר גזעים רבים אחרים בעלי פרווה רגילה. מכיוון שאין להם שיער לספוג את שמני הגוף שלהם, יש לשטוף את עורו של חתול הספינקס באופן קבוע כדי לשמור על איזון בריא
של שומן ולמנוע בעיות עור וכתמי שמן על רהיטים.

עליך לרחוץ את חתול הספינקס שלך מדי שבוע או שבועיים כדי להסיר הצטברות שמן. השתמש בשמפו לחתולים עדין שנוסח במיוחד עבור חתולים כדי למנוע גירוי בעור או יובש מוגזם. רוב המגדלים של חתולי ספינקס מרגילים את החתלתולים לאמבטיות רגילות, כך שרוב החתולים הללו מתאימים למדי לטבול במים, בניגוד לגזעים רבים אחרים של חתולים. קיים מגוון רחב של תכשירי טיפוח לחתולים שיעזרו לכם במשימה.

ניקוי אוזניים לחתולי ספינקס 

תחום נוסף להתמקד בו הוא אוזני הספינקס שלך. בשל היעדר פרווה, חתולים אלו נוטים לצבור לא מעט שעווה ואבק בתוך אוזניהם, דבר שהוא גם מכוער וגם עלול להיות מקור לזיהום. השתמש בצמר גפן – לא ספוגית – כדי להסיר בעדינות שעווה ולכלוך מאוזני חיית המחמד שלך פעם בשבוע. אם אתה מבחין באדמומיות, פצעים או גלדים, פסולת מוגזמת או ריח רע, זה הזמן להתקשר לווטרינר שלך.

כמו כל חתול, גם הספינקס שלך זקוק לקיצוץ ציפורניים רגיל ויש לצחצח שיניים באופן קבוע.

בניגוד לאמונה הרווחת, חתולי ספינקס אינם היפואלרגניים לחלוטין. הם אולי נראים חסרי שיער, אבל החתולים האלה מכוסים למעשה במעיל עדין מאוד דמוי זמש. עם זאת, הרופאים עשויים להמליץ ​​על חתול ספינקס כפתרון לאוהבי חתולים שמחפשים גזע הנושא פחות אלרגנים על פרוותם מאחרים.

פעילות ספורטיבית

חתולי ספינקס הם נאמנים ומלאי אהבה לבני האדם שלהם ולעיתים קרובות ניתן להבחין בהם עוקבים אחריהם או מתכרבלים בעודם מכשכשים בזנב. למרות שהם היו מעדיפים כמעט תמיד להתכרבל, חתולי ספינקס הם ספורטאים טבעיים וחברים שובבים. למרות שחתולי ספינקס הם חתולים פעילים במיוחד, צרכי הפעילות הגופנית שלהם נמוכים.

החתולים האלה שמחים לבדר את עצמם במשך שעות בכל פעם, אבל חלקם אולי יאהבו שיהיה להם חבר. אם אתה רחוק מהבית במשך רוב היום, אולי תרצה להשיג שני חתולי ספינקס. ספינקסים מסתדרים גם עם חיות מחמד אחרות, כך שתוכלו להיות רגועים בידיעה שהם ישמחו אם יש לכם חיה אחרת שהם יכולים להתכרבל איתה בבית, כולל כלבים. 

חתולי ספינקס אוהבים לשחק, לקפוץ, ואולי אפילו לשחק מסירות ברגע שהם מאומנים. חתולי ספינקס חברתיים וחכמים מגיבים היטב לאימון חיזוק חיובי. למגוון צעצועים לחתולים שיעזרו להפיג את השיעמום של הספינקס. 

בעיות בריאות נפוצות

כמו בכל חיות המחמד הגזעיות, תמיד בקש מהמגדל שלך ערובה לבריאות עבור חתלתול הספינקס שלך. כאשר הם מגודלים באחריות, לחתולי ספינקס יש נקודת מבט בריאה בדרך כלל.

חתולי ספינקס רגישים לחשיפה לשמש מכיוון שאין להם פרווה שתגן על עורם מפני קרני UV מזיקות. יש להגביל את החשיפה הישירה שלהם לשמש, מכיוון שבדיוק כמו בני אדם, חתולים אלה יכולים לקבל כוויות שמש אם הם נחשפים לאור השמש זמן רב מדי. מסיבה זו, ספינקסים צריכים להישאר חיות מחמד בתוך הבית או להיות במעקב צמוד כשהם בחוץ.

בעיות בריאות שעלולות להופיע בחתולי ספינקס

  • קרדיומיופתיה היפרטרופית – מחלת לב נפוצה הגורמת לעיבוי של שריר הלב 
  • מחלות חניכיים או הפרעות חניכיים 
  • אורטיקריה פיגמנטוזה- מצב עור תורשתי מגרד הגורם לפריחה 

הספינקס שלך צריך לעבור בדיקות בריאות שנתיות אצל הווטרינר שלך כדי לזהות בעיות בריאות אפשריות לפני שהן הופכות לרציניות. כמובן, אם החתול שלך מראה סימני מחלה, תמיד כדאי לפנות לווטרינר שלך.

מראה חיצוני של חתול ספינקס

הדבר הברור והבולט ביותר במראה של חתול ספינקס הוא חוסר הפרווה שלו. שימו לב שהחתולים האלה לא תמיד קירחים לגמרי. בדרך כלל לכולם יש מעט שיער קצר על גשר האף ובחלק האחורי של האוזניים. לרובם אין שפם, למרות שיש להם את כריות השפם האופייניות מעל הפה.

לעור של ספינקס צריך להיות כמה קמטים, במיוחד סביב הכתפיים ובין אוזניו. האוזניים עצמן גדולות מאוד, ונותנות לחתול הבעת "שדון". העיניים גם גדולות ומרוחקות למדי על ראשו. עיניו של חתול ספינקס יכולות להיות כל צבע אפשרי מבחינה גנטית בחתולים, כולל כחול, ירוק, כתום, חום, צהוב או שני צבעי עיניים שונים.

חוסר פרווה לא אומר חוסר צבע. העור של חתול ספינקס יכול להיות כל צבע אפשרי מבחינה גנטית בחתולים, וגם כל דפוס "פרווה". זה כולל צבעי שחור, לבן, אפור, חום, שמנת, אדום ולילך. וכן, בדפוסי טאבי, דו-צבע, צב, מחודד, קליקו או טוקסידו.

חתולים אלה הם בגודל בינוני, עם מבנה גוף שרירי וזנב ארוך ודק.

דיאטה ותזונה של חתול ספינקס

חתולי ספינקס אוהבים אוכל, והבטן שלהם מוכיחה זאת. רובם יאכלו כל מה שתציעו להם. אתה תהיה צריך לשים לב היטב לתזונה שלהם. היה עם יד על הדופק, כדי להיות בטוח שהספינקס שלך לא עולה מדי במשקל.

לחתולי ספינקס יש חילוף חומרים גבוה ומערכת עיכול רגישה. ולכן, ארוחות קטנות במרווחים קבועים לאורך היום הן אידיאליות. הגשת מזון לחתולים בדרך זו מונעת גם מחתולים לא להתעניין בארוחות שלהם.

חלק מבעלי חתולי הספינקס בוחרים בתזונה גולמית וטוענים ליתרונות בריאותיים רבים. אבל כמו עם כל החתולים, הספינקסי שלך דורש תזונה עשירה בחלבון, בינונית בשומנים ודלה בפחמימות. 

אתה יכול גם להציע לחתול שלך פינוקים שעוזרים להפחית את הסיכוי שלו לכדורי שיער. וכן, לנקות את שיניו ולשמור על בריאות החניכיים.

סקירת הגזע ספינקס

לעתים קרובות משווים ליטוף חתול sphynx לליטוף זמש חם ומגרגר. החתולים חסרי השיער האלה מסורים ביותר. הם לא צריכים יותר מאשר להתכרבל בחיקך או במיטה שלך. הם נהנים לשחק, אבל לא דורשים כמות אדירה של פעילות גופנית. ובכל זאת, החתולים החכמים האלה מסתדרים היטב עם בני אדם צעירים ומבוגרים, חתולים אחרים ורוב הכלבים.

מכיוון שספינקסים שונאים להיות לבד לאורך זמן ודורשים לא מעט תשומת לב, עדיף לבחור גזע אחר אם אורח החיים שלך מחייב אותך להיעדר מהבית לתקופות ארוכות, או אם אין לך זמן או חשק לעשות זאת. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן