משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

כתמי דמעות אצל כלבים

מסיר כתמי דמעות

תוכן הכתבה


מה שחשוב לדעת על כתמי דמעות אצל כלבים שהם  עשויים להיות מחד בעיה קוסמטית וחיצונית ותו לא, אך מנגד עשויים להעיד על בעיות רפואיות חמורות יותר. כך או כך – כאשר זה קורה מומלץ לגשת לוטרינר ולבדוק את זה לעומק. 

אין ספק שזה מתסכל ומדאיג במיוחד, לראות לפתע כתמי דמעות על הפנים של הכלבים האהובים שלנו. בשלב הזה רבים מתפתים לרכוש את אחד מהתכשירים שמטרתם לטפל בבעיה הזאת, אך לפני שדואגים לפן הקוסמטי והחיצוני של הבעיה, חשוב לגשת לווטרינר ולבדוק בדיוק ממה היא נובעת. יש לא מעט סיבות לכך שהדבר הזה קורה, כשהחמורות שבהן עשויות לגרום לכלבים לכאבים עזים ואפילו לאובדן ראייה במקרים חמורים יותר, כאשר לא ניתן טיפול. 

הרשימה של הבעיות הפוטנציאליות במצבים הללו היא ארוכה במיוחד. הדברים הנפוצים ביותר כוללים אלרגיות, מצבים דלקתיים, גופים זרים שנכנסו לעין, גלאוקומה, גדילה הפוכה של הריסים, התקפלות של העפעפיים פנימה כך שהם נוגעים בקרנית, שיתוק חלקי או מלא בעצבי הפנים ובעיות בבלוטות הדמעות עיניים. 

כמעט מיותר לציין שבמקרים בהם אתם מבחינים בכאב או מצוקה כלשהי אצל הכלב וכן אם אתם שמים לב לדברים כמו הפרשות ירוקות או צהובות מהעיניים, אדמומיות או גרד, מומלץ לגשת מיד לווטרינר .

במידה והווטרינר מצליח לזהות את הבעיה הרפואית הבסיסית שגורמת לכתמי הדמעות והטיפול הוא פשוט וידוע, אין יותר מדי מה לחשוש וכתמי הדמעות ייעלמו תוך זמן קצר או שבאמצעות טיפול פשוט או שינוי תזונותי נוכל להעלים את כתמי הדמעות . אגב, זה טוב גם אם לא מוצאים בעיה רפואית בסיסית שגורמת לזה לקרות. המצב הרפואי של כתמי דמעות ודמע יתר בעיניים ללא סיבה נקרא אפיפורה והוא לא מסוכן עבור כלבים, וגם לא גורם להם לסבל או לכאב ולפעמים שינויים קלים בהרגלי הטיפוח והתזונה יכולים להפסיק את התופעה. בואו נדבר על שינויים אפשריים כאלו. 

טיפול בכתמי דמעות באמצעות טיפוח

ראשית, אם יש לכם כלב שיש לו הרבה שיער באזור הפנים ובפרט באזור העיניים, הקפידו לקצץ אותו ולשמור אותו קצר יחסית על בסיס קבוע (לגזור עם מספריים ולא לגלח לחלוטין). מעבר לכך שעבור מרבית הכלבים השיער באזור העיניים הוא מציק ולא נעים, הוא גם סופח את הדמעות ולא מאפשר להן להתאדות באופן טבעי. 

מעבר לכך, חשוב להקפיד על ניקיון מסביב לעיניים על בסיס יומיומי. יש לעשות זאת באמצעות מטלית לחה או צמר גפן לח וחשוב לדעת שאפשר להשתמש בתכשירים לניקוי עיניים על בסיס חומצה שהם בטוחים לשימוש אצל כלבים. 

דבר נוסף שניתן לעשות בעדינות לאחר השטיפה והניקוי זה למרוח בעדינות וזלין על השיער שליד החלק הפנימי של העין, מה שיסייע להרחיק את הדמעות מהפרווה ומראה הכתמים יבוא לידי ביטוי באופן משמעותי הרבה פחות. 

טיפול בכתמי דמעות באמצעות תוספים ושינוי תזונתי

ישנם רכיבים טבעיים שאפשר להוסיף למזון של הכלב ועשויים להקל על הבעיה, אם כי חשוב לדעת שזה לא מוכח ולא ודאי. אנשים מדווחים כי מוצרים כמו ריוויון, פתיתי פטרוזיליה יבשה או חומץ תפוחים עזרו לפתור את הבעיה.  

כמו כן, הרבה פעמים שינויים קלים בדיאטה עשויים להפחית את התופעה. אם אתם אכן רואים שכך הדבר, זה עשוי להצביע על כך שהמזון הקודם של הכלב הכיל רכיבים שגרמו לו לתגובה אלרגית שבאה לידי ביטוי בגירוי של העיניים. 

השורה התחתונה לגבי תרופות ביתיות, היא שככל שמדובר על רכיבים טבעיים וכאלו שידועים כלא מזיקים לכלבים, אפשר בהחלט לנסות ולהשתמש בהם. זכרו שכדי לראות תוצאות בדרך הזאת עליכם לתת את הרכיבים במשך שלושה חודשים לפחות, ואם אתם לא בטוחים אם כדאי לתת מזון מסוים, כדאי להתייעץ עם הווטרינר.  כנסו כאן למגוון מוצרים לטיפול והסרת כתמי דמעות .

תרופות שעובדות

עד לפני מספר שנים הייתה תרופה יעילה במיוחד שנקראת Angels' eye (לא תמיד ניתן להשיג בארץ) אך בשלב מסוים ה-FDA אסר עליה להשתמש ברכיב מסוים שהפחית את היעילות שלה באופן משמעותי. כיום יש כמה ורסיות של התרופה הזאת, אך משתמשים בה מדווחים שהיא יעילה קצת פחות במניעת הדמעות, אך כן עוזרת להפחית באופן משמעותי את הריח הרע המתלווה לתופעה. 

תרופה נוספת שנחשבת ליעילה היא סוג של אנטיביוטיקה שנקראת טטרסיקלין שמפחיתה את המסה של הדמעות ובכך מקטינה את הספיגה ואת המראה הרטוב והיא פועלת גם במישורים נוספים להקלה על הבעיה. 

עם זאת, שימוש קבוע באנטיביוטיקה עשוי לגרום לעמידות של החיידקים בפניה, מה שעלול להיות מסוכן עבור הכלבים, ולכן לא מומלץ להשתמש בפתרונות הללו אם מדובר בבעיה קוסמטית גרידא, אלא רק אם יש צורך אמיתי. 

התייעצו עם הווטרינר שלכם

לסיכום הדברים, על אף שבמקרים רבים כתמי הדמעות הם בעיה קוסמטית נטו ולא גורמים לכאבים ולסבל אצל הכלבים שלנו, לפעמים זה משהו שעשוי להעיד על בעיה רפואית חמורה וזה משהו שצריך לשלול. כאשר זה קורה לראשונה יש לגשת לווטרינר בהקדם ולבדוק מדוע זה קורה וכן לבחון אפשרויות שונות לפתרון הבעיה.     

  

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

גרייהאונד

גרייהאונד (Greyhound)

התעמקו בעולמו המרתק של הגרייהאונד, גזע הידוע במהירותו, זריזותו ותכונותיו הפיזיות הייחודיות. בלוג זה מספק מבט מעמיק על מאפייני הגזע, הטיפול, האימון והבעיות הבריאותיות של הגזע.

קראו עוד »
אקיטה אמריקאי

אקיטה אמריקאי | American Akita

במאמר זה אנו מתעמקים בעולמו של האקיטה האמריקאית, זן ייחודי ונאמן האהוב על רבים. נחקור את המאפיינים הפיזיים המייחדים את הגזע הזה, נדון בהבדלים בין

קראו עוד »
דילוג לתוכן