משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

כך תהפכו את החצר שלכם לבטוחה, נעימה ומוגנת בעבור כלבים

כלב בחצר בית

תוכן הכתבה

החשיבות בסביבה בטוחה לכלב שלנו

רבים מבעלי הכלבים מתגוררים בבית עם החצר ובגלל שכל כלב צריך הרבה זמן בכל יום לפרוק אנרגיה, זה בהחלט רעיון מצוין להעניק להם זמן איכות לבד שיוכלו לרוץ, להשתולל ולעשות את הצרכים על הדרך. עם זאת חשוב מאד לזכור כי כשהכלב שלכם מבלה הרבה זמן בחצר (ובטח כשמדובר בכלב שהחצר היא הבית שלו), האחריות לשלומו מוטלת על הכתפיים שלכם, במיוחד ברגעים שאתם לא נמצאים שם לידו. 

כאשר החצר שלנו לא ערוכה לנוכחות של כלב, זה יכול לגרום למצבים לא נעימים כמו כלבים שיוצאים החוצה ותוקפים ומפחידים עוברים ושבים, כאלה שעלולים להיות מותקפים בעצמם על ידי בעלי חיים מבחוץ, לכלוך והרס של פריטים חשובים שאתם מחזיקים בחצר ובעיקר תחושה של חוסר ביטחון ומוגנות לכלב שלכם. 

יצירת סביבה מוגנת לכלבים אולי נשמעת כמו פרויקט גדול לחלקכם, אבל חשוב לדעת שזאת לא משימה מורכבת מדי. במאמר נדבר על כמה עקרונות חשובים ביצירת חצר מוגנת ובטוחה לכלב שלכם כולל כמה טיפים שימושיים וקלים בהחלט ליישום, שיאפשרו לכם להפוך את החצר שלכם למותאמת הרבה יותר לכלב בלי הרבה מאמץ או הוצאות כספיות מוגזמות. 

השקיעו בגדר איכותית

קודם כל בשביל למנוע איומים מבחוץ אבל גם על מנת להבטיח שהכלב שלכם לא יוכל לצאת החוצה ולתקוף או להפחיד עוברים ושבים, חשוב מאד להשקיע בגדר חזקה ואיכותית. בשביל כלבים קטנים גדר פשוטה מחומרים גמישים תעשה כנראה עבודה טובה, אבל ככל שהכלב שלכם יותר גדול כדאי לדאוג לגדר חזקה ויציבה מברזל או בטון, וגם גדר חיה צפופה תעשה עבודה לא רעה בכלל. אם אתם גרים בבית עם חצר גדולה במיוחד, מומלץ מאד לתחום שטח ייעודי ומוגדר לכלב שלכם. כלבים הם בעלי חיים טריטוריאלים וכשמעניקים להם סביבה שהיא רק שלהם הם מרגישים הרבה יותר נינוחים ובטוחים. 

כך או כך, כשאתם בוחרים גדר רצוי לשים לב לפרמטרים הבאים:

  • גובה: בשביל כלבים קטנים גדר נמוכה זה בסדר גמור, הכלבים הגדולים יותר יוכלו לזנק מעל גדר כזו בקלות. 
  • שקיפות: יש כלבים שגדר אטומה תכניס אותם לסטרס וחשוב לבחור בגדר שאפשר לראות דרכה את הנעשה בחוץ. לעומת זאת, אם החצר שלכם גובלת עם חצר בה נמצא כלב אחר, זה יכול לגרום לבוא לידי ביטוי בתוקפנות ואי שקט ובמקרה הזה עדיפה גדר אטומה. 
  • חפירות: אם הכלבים שלכם הם מאלה שנוטים לחפור באדמה ולנסות לצאת דווקא מלמטה, תצטרכו להשים לב אם לכלב יש אשפרות לחפור את דרכו החוצה.

לבסוף זכרו להתקין שער מתאים ונוח לפתיחה בעבורכם אך כזה שהכלב לא יצליח לפתוח בקלות. 

קחו בחשבון את הצמחייה שלכם

חשוב תמיד לזכור לקחת בחשבון לשמור על הצמחייה שלכם מפני הכלב, אבל גם על הכלב שלכם מפני הצמחייה שכן צמחים מסוימים עלולים להיות רעילים ומסוכנים בעבור כלבים. 

אם עדיין לא עשיתם עבודות גינון בחצר, שווה לבחון במשך זמן מה את הדפוסים של הכלב ולהבין איפה הוא הכי אוהב להסתובב וכמובן לשתול שם פחות צמחים ופרחים שהוא עלול להרוס. לקראת השתילה ומלאכת הגינון, חשוב לבחור צמחים שאינם רעילים לכלבים והתייעצות עם מומחה במשתלה או עם וטרינר בהחלט תעזור לכם למצוא צמחים כאלה. 

אם אתם הבעלים של כלב סורר ולא ממש מצליחים להרחיק אותו מהצמחים החשובים לכם, יש פיתרון לא רע שנוכל להציע של תכשיר בשם האגן (HAGEN). מדובר בתרסיס שאינו רעיל או מזיק לצמחים ולכלבים כאחד, אותו יש לרסס במקומות הרצויים והריח שלו פשוט מרחיק משם את הכלבים והחתולים. אגב, זה גם פיתרון מצוין אם הכלב עושה צרכים במקומות לא רצויים ואתם בהחלט יכולים לרסס אותו על רהיטים בבית אם אתם הבעלים של כלב מכרסם. 

גדר אלקטרונית היא פתרון מצוין

גדר אלקטרונית לכלב היא למעשה גדר שאינה פיזית, אלא חיווט התוחם את שטח החצר אותו יש לטמון בקרקע והוא מגיב לקולר שעל צוואר הכלב. בכל פעם שהכלב יוצא מהתחום המוגדר הוא מקבל מעין זרם חשמלי שמלמד אותו שהוא יצא מהגבולות המותרים לו. 

רבים טועים לחשוב כי מדובר בפטנט לא הומני או כזה שפוגע בכלב, אבל אל חשש, מדובר בשוק חשמלי בעוצמה נמוכה מאד שלא יכול להזיק לכלב באף צורה ואפילו לא ממש מכאיב לו, אלא יותר מבהיל אותו בעיקר ומלמד אותו כי הוא נמצא במקום שהוא לא אמור להיות בו. 

הגדר האלקטרונית היא פתרון מצוין למי שלא רוצה לבנות גדר ממשית ומרבית הכלבים לומדים את הטריק בזמן קצר ובכלל לא מנסים לחצות את הגבול עם הזמן. 

הרגילו אותו לעשות את הצרכים במקום אחד קבוע

נכון, אחד היתרונות המשמעותיים ביותר כשיש לכם חצר, היא שאתם לא ממש חייבים לבדוק איפה הכלב עושה את הצרכים שלו, אבל כשהכלב לא ממש בוחל במיקומים שונים, אתם עלולים למצוא את עצמכם מוקפים בריח רע בחצר שלכם וגם לדרוך על כל מיני "מוקשים" לא נעימים מדי פעם ולכן חשוב להגדיר מקום ייעודי לצרכים ולהרגיל את הכלב ללכת רק לשם. 

יש בעלי כלבים שמעדיפים שהמקום הזה יהיה בקרבת הבית כך יהיה נוח יותר לגשת אליו, אחרים יעדיפו מקום מרוחק וסמוי מהעין – בכל מקרה מומלץ לפזר שם חול סופג המותאם לצרכים של בעלי חיים או סוג כלשהו של חצץ שיאפשר ספיגה טובה ולא ישאיר ריח רע באוויר. 

כדי להרגיל את הכלב לעשות את הצרכים דווקא באיזור הזה, תחשבו כי מדובר בגור חדש שצריך לאלף. קחו אותו מספר פעמים ביום לנקודה הזאת כשהוא מחובר ברצועה עד שהוא עושה את הצרכים והעניקו לו חטיף או פרס מתגמל אחר (פלוס ליטוף כמובן) כשזה קורה. אם תתמידו בזה, בתוך מספר שבועות לכל המאוחר ההרגל יושרש והוא כבר ילך לשם בעצמו. 

מלונה היא רעיון מצוין

איכשהו נראה כי הפופולריות של מלונות ירדה במעט בשנים האחרונות והאמת היא שממש חבל שכך. אבותיהם הפרה-היסטוריים של הכלבים היו יצורים שאהבו להתחפר במאורות, להביא את האוכל שלהם לשם ואפילו לגדל בהם את הצאצאים והחלק הזה ב-DNA של כלבים נשאר דומיננטי עד היום.

מלונה איכותית לחלוטין נותנת להם מענה על הצורך הזה וכשהם מתרגלים אליה היא מספקת להם תחושת ביטחון, גורמת להם להיות נינוחים יותר וכמובן מגנה עליהם מפני השמש החזקה בקיץ והקור והגשם בחורף. 

ישנו מגוון רחב של סוגי מלונות לכלבים, בצורות, גדלים וחומרי גלם שונים. חשוב לבחור במלונה מחומר איכותי וחזק שלא תהרס במהירות, במיוחד אם יש לכם כלב שובב. לגבי הגודל, מומלץ לבחור לבחור במלונה גדולה מספיק כדי שהכלב יוכל להיכנס אליה בקלות, אבל לא גדולה מדי, שלא תהיה בתוכה תחושה לא מספיק עוטפת. 

אבזרו את החצר במשחקים ומתקנים לכלבים

זכרו כי חצר אידיאלית לכלב היא הרבה יותר ממקום בו הם יכולים להסתובב בחופשיות והיא גם צריכה לאפשר להם אתגר, זמן משחק יחד אתכם ואפשרות לפרוק אנרגיה.

כלבים רבים אוהבים לעלות על משטחים מוגבהים, ממש כמו אלה שניתן למצוא הרבה פעמים בגינות כלבים עירוניות. אפשר לרכוש כאלה מחנויות שונות המוכרות ציוד לכלבים ואפילו לבנות בעצמכם מחומרים פשוטים אם אתם אוהבים לעשות את זה. אם אכן תבחרו באופציה הזו, הקפידו להדביק חומר כלשהו על גבי המשטח שימנע החלקה כדי שהכלב לא יוכל חלילה ליפול ולהיפצע. אפשר להדביק משטחי דשא סינטטי, לצבוע את המשטח בחומר מונע החלקה או להדביק עליו חול, העיקר שהוא יהיה מחוספס דיו כך שיווצר חיכוך גבוה. 

בנוסף, בהחלט כדאי לרכוש כמה וכמה צעצועים ומשחקים שהכלבים שלכם אוהבים שיהיו פזורים ברחבי החצר. כמו כן אפשר בהחלט להשאיר "משחקים טבעיים" כמו גדמי עצים, אבנים גדולות ופסלים, שאיתם הרבה כלבים אוהבים לשחק. שימו לב כמובן שהכל בטוח ולא מהווה כלל סכנה לכלב. 

לבסוף, אם יש לכם כלב שנוטה לחפור ואתם לא רוצים למנוע ממנו את התענוג, אפשר בהחלט לשים לו ארגז חול ממש כמו של ילדים בגן, בו הוא יוכל לחפור כאוות נפשו מבלי להיכנס לצרות. בקיץ, תוכלו להרטיב את החול ולאפשר לו משחק כיפי וקריר במיוחד!

התקינו תאורה איכותית

במיוחד אם הכלב שלכם עומד לבלות שעות ארוכות לאחר השקיעה בחצר ובמיוחד אם הוא גם ישן בחצר בלילה, חשוב לדאוג לתאורה נעימה ומתאימה. אנו נוטים לחשוב כי נושא התאורה הוא לא ממש קריטי לכלבים, אבל האמת היא שגם הם מעדיפים תאורה נעימה אפילו אם מינימלית מאשר חושך מוחלט. נכון, כלב הוא בעל חיים המסתמך בעיקר על חוש הריח, אבל חשוב לזכור  כי הכלבים שלכם נוטים לרדוף אחרי חתולים ויצורים אחרים גם בשעות הלילה ועל כן כדאי שהם יוכלו לראות לאן הם רצים. 

בנוסף זכרו כי בלילה יש יצורים שונים שיבקרו בחצר שלכם, החל מקיפודים וצפרדעים ועד לנחשים ארסיים שעלולים לסכן את הכלב ולכן חשוב שהוא יוכל לראות מי עומד מולו לפני שהוא מחליט להסתער על בעל חיים כזה או אחר. 

לסיכום      

זכרו – כל כלב הוא עולם ומלואו וכלל שתכירו את הכלב שלכם יותר לעומק, יהיה לכם יותר קל להתאים את החצר בעבורו. יש כלבים שאוהבים לצאת החוצה ולשוטט מה שיצריך מכם השקעה גדולה יותר בגדר איכותית ושער מתאים, אחרים נוטים להרוס ציוד וזה יחייב אתכם לבחור בצמחייה מתאימה ולהרחיק פריטים יקרי ערך מהחצר וחלק עושים את הצרכים בכל פינה, מה שיצריך מכם למצוא דרכים להרגיל אותם לבחור בנקודה אחת בלבד. 

קחו פרק זמן מסוים לבחון לעומק את ההרגלים של הכלב שלכם ולאחר מכן ערכו התאמות ושינויים לפיכך וכך תאפשרו לכלב שלכם מרחב אידיאלי, מוגן ונעים לשהייה, למשחק וללינה.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן