משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

מדריך הכרות עם קולרי אילוף והשימושים בהם

קולר אילוף

תוכן הכתבה


חלק גדול מתהליך האילוף של הכלב מתבצע באמצעות קולרים ייעודיים לאילוף כלבים.
ישנם מספר סוגים של קולרים לפי מטרות ושיטות שונות וכולן יפורטו במאמר הבא.

הכלבים הם החברים הכי טובים של בני האדם ורובנו אוהבים אותם, אבל מה אם הכלב שלנו נובח כל הזמן ללא הפסקה גם ביום וגם בלילה וגורם להפרעה סביבתית?
הפרעות הרעש האלה הן חזקות מדי ובסופו של דבר הנביחות יכולות להפריע גם בזמן השינה או למנוע מאתנו להירגע בזמן הפנוי.

קולר נגד נביחות

כדי למנוע בעיות עם השכנים ולהפסיק את הנביחות של הכלב שלנו, אפשר להשתמש בקולר נגד נביחות. יש מגוון של קולרים נגד נביחות ואפשר לבחור אותם על פי קריטריונים ספציפיים. הקולרים הטובים ביותר נגד נביחות של הרגע מוצע על ידי מותגים מהימנים כמו Petsafe, SportDog . לרוב אנחנו לא מכירים את כל הסוגים או איך להשתמש ויש להשתמש בשיטות אימון המתאימות ביותר לסוג הכלב ובחירת קולר המתאים לו. לקולרים בעצם מחוברים אלקטרודות הנצמדות לצוואר הכלב ולידם רמקול זעיר המתוכנת להשמיע צליל ולאחר מכן לתת זרם חשמלי עדין(6V לערך) לכלב כאשר הסנסור של הקולר מזהה דגימת קול בעוצמה המעידה על נביחה נביחה. לאורך זמן פעולה זאת "מתקנת" את נביחות הכלב בצורה יעילה וקלה ביותר.

קולר נגד נביחות סטטי
קולר נגד נביחות סטטי


קולר אילוף

ישנם קולרים למטרות גידור ותיחום בעוד שאחרים נועדו רק בכדי להשיג שליטה טובה יותר על הכלב מבלי לפגוע בכלב. רתמות למשל נועדו לשלוט בכלב מבלי שהוא יפגע בצוואר בזמן תהליך האילוף (יותר קל לשלוט בכלב כאשר תופסים אותו ממרכז המאסה). 

הנה דוגמאות של מספר קולרים לאימון כלבים והשימוש שלהם:

קולר חנק

קולר חנק עשוי מסדרה של קישורי מתכת עם שתי טבעות עגולות מחוברות בכל קצה. כאשר הרצועה מחוברת כראוי, השרשרת אמורה להתכווץ ולהתרחב. כאשר מושכים את הרצועה השרשרת מתהדקת סביב צווארו של הכלב.

הדרך "נכונה" לשים את שרשרת החנק בכדי להבטיח שהיא משתחררת ולא נשארת מכווצת וחונקת את הכלב. אם אתה הולך עם הכלב בצד שמאל שלך, הקולר צריך להיות על הצוואר של הכלב שלך ולהרכיב את האות 'P' כאשר הצ'ופצ'יק לכיוון שלך (באותו כיוון אם תסתכל על האות מקדימה). בדרך זו כאשר הרצועה רופפת, גם הקולר לא יהיה צמוד לצוואר הכלב.



אם אתה שם את קולר החנק כמו האות 'q' הוא יכול להסתובב ולהיתלות בתחתית הצוואר של הכלב ולא להשתחרר כאשר הרצועה רופפת. זכור – התיקון צריך להיות משיכה ושחרור. 

קולר חנק
קולר חנק ספרינגר מושחר

קולר חצי-חנק (מרטינגל)

קולר זה דומה לחנק אבל הוא עדין יותר ורובו עשוי מניילון. יש בו קטע קטן שנצמד לצוואר וכאשר מושכים את הרצועה הוא מתהדק סביב צוואר הכלב אך לא באותה מידת חומרה כמו בקולר החנק המלא.

קולר חנק נהדר לשימוש אם הכלב שלך צריך חיזוק של איך ללכת עם רצועה אך לא לגמרי יצא מכלל שליטה ולא סובל מבעיות התנהגות קשות שמצריכות אילוף "קשוח". זאת אופציה נהדרת עבור כלבים קטנים יותר עם צוואר רגיש.

קולר חצי חנק ראפוור
קולר חצי חנק ראפוור

קולר דוקרנים (פרונג')

קולר דוקרנים הוא בעל השיניים עובד כמו מרטינגל כאשר בנוסף יש לו שיניים בולטות פנימה, השיניים מונחות על עור הצוואר ואם וכאשר הכלב ימשוך את הרצועה חזק מידי הקולר יתהדק והשיניים יסחטו לתוך צווארו וידמו נשיכה. התיאור הראשוני עשוי לעשות רושם של צורה אכזרית למדי לאילוף אל האמת היא שכל עוד הבעלים יודע כיצד להשתמש בו, שום נזק לא צריך להיגרם לכלב ורמת הכאב מהצביטה היא לא נוראית. הדעה אצל חלק מהאלפים שהוא עדין יותר ועדיף מקולר חנק.

קולר דוקרנים
קולר דוקרנים

חשוב ליזכור גם לתת חיזוק חיובי

לחלק שבחים, לנסות לטפל, ולתת לכלב שלך לדעת כי התנהגות טובה מתוגמלת.

דרך טובה להתחיל זאת היא לנסות להשתמש בקולרים בבית שבו אין כל כך הרבה הסחות דעת וגם אתה והכלב שלך מתרגלים לרעיון.

כאשר הכלב הולך ומתנהג יפה חשוב לתת לו צ'ופר ותשומת לב. כאשר הוא מתנהג
"לא יפה" הוא יקבל את הצביטה הקטנה מקולר החנק. לאורך זמן זה ילמד אותו מה ההתנהגות הרצויה ולא תצטרכו להמשיך להשתמש בקולר.

נסה לסיים כל הליכה עם פרס ולסיים אותו בנימה טובה. כל האימונים צריכים תמיד להסתיים עם חיזוק חיובי כדי לשמור על הכלב שלך ועלייך שפויים. מלבד קולרי האימונים האלה, זכרו שלכלב שלכם תמיד צריך להיות קולר נוסף עם זיהוי למקרה והוא אי פעם יתרחק מכם ויחפש ספרינט טוב על העיר.
 

בחירת קולר מתאים 

הדבר הראשון שאתה צריך לשאול את עצמך הוא מה המזג של החיה (כנוע, אגרסיבי, מרדני ובהתאם לכך לבחור בשיטה חינוכית כזו או אחרת. כמו כן, יש להתחשב בגודל הפיזי של הכלב וחוזקו. עבור כלבים קטנים לרוב צפצופים ורטט מספיקים אך עבור כלבי שמירה חזקים כנראה שתצטרך קולרים אגרסיביים יותר.

התנגדות מצד הכלב

הכלב שלך לא יאהב את הקולר, ולפעמים הוא יהיה כאויב שלו (לפחות בפעם הראשונה). ככל הנראה הוא ינסה ללעוס ולהסיר אותו ולכן חשוב שהמוצר יהיה חזק ואיכותי וגם עמיד במים, אדמה, בוץ ולכלוך.

הקשיבו להוראות והתייעצו עם מאלף מקצועי!

בהצלחה!

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן