משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

מושג ירוק: כך תמנעו היווצרות של ירוקת באקווריום

ירוקת באקווריום

תוכן הכתבה

בניגוד לבעלי חיים אחרים, דגים הם בעלי חיים קצת פחות תובעניים בתור חיות מחמד. הם לא צריכים שנוציא אותם לטיולים, לא יקפצו על הספה ולא ידרשו בכל תוקף כרבול וליטוף. כל זה ממש לא אומר שהטיפול בהם לא מצריך השקעה והתמדה. 

האתגר העיקרי של כל מי שמגדל דגים בבית הוא שמירה על סביבת חיים תקינה ומאוזנת באקווריום. משימה מורכבת שמחייבת מאיתנו תשומת לב והקפדה על הרכב מים נכון, טמפרטורה מאוזנת, ניקיון וכן הלאה. אחד הקשיים שכמעט כל מי שמגדל דגים מכיר הוא היווצרות של ירוקת במים, תופעה נפוצה וטבעית למדי באקווריומים ומיכלי דגים. אם גם לכם יצא להיתקל בזה, אנחנו כאן כדי להסביר איך אפשר למנוע את התופעה ואיך ניתן לטפל בה. רגע לפני שמתחילים, נזכיר שכאן באתר תוכלו למצוא מוצרים מעולים לגידול דגים, החל ממיכלים מסוגים שונים ועד אוכל איכותי לדגים, ואתם מוזמנים להתייעץ איתנו בכל זמן. 

ירוקת באקווריום – מה גורם לזה בכלל?

ירוקת באקווריום היא תוצאה של הצטברות של כמות גדולה של אצות. אצות, כמו כל יצור חי אחר פחות או יותר, משגשגות בהינתן שלושה תנאים בסיסיים: מים, אור ומזון. אם התנאים הללו מתקדמים, אצות יכולות לגדול ולשגשג ממש כמו שעשבים שוטים צומחים בגינה. 

כמובן שמים הם אלמנט בסיסי והכרחי, אבל כשמדובר באור ובמזון. נוכל לשלוט בכמות ובמשך החשיפה וכך ניתן לצמצם את צמיחת האצות.

הגורמים העיקריים לצמיחה וירוקת באקווריום:

  • אורות שנשארים דולקים לזמן ארוך מדי
  • אקווריום שממוקם מתחת לשמש ישירה
  • האכלת יתר של הדגים
  • זמן ארוך מדי בין החלפות מים

7 דרכים לשלוט באצות ולמנוע ירוקת באקווריום

1. הפחתת תאורה

חשוב שלא למקם את האקווריום תחת שמש ישירה, אפילו לא לפרק זמן מוגבל מהיום. אם אתם משתמשים בתאורה מלאכותית, הקפידו לוודא שהיא לא חזקה מדי ושהאורות לא דולקים לפרק זמן ארוך יותר משמונה עד עשר שעות בכל יום. לנוחיותכם וכדי להימנע מהצורך לעשות זאת בעצמכם, מומלץ להיעזר בטיימר. 

2. קצת פחות אוכל לדגים

רוב האנשים שמגדלים דגים מאכילים אותם הרבה יותר ממה שהם באמת צריכים, מה שמעלה באופן דרמטי את כמות הפוספט במים. האכילו בכמויות קטנות ועקבו אחרי האכילה של הדגים. אם המזון כולו לא נאכל בתוך חמש דקות, כנראה שאתם מאכילים יתר על המידה. מומלץ להיפטר בהקדם מאוכל שלא נאכל בתוך זמן קצר. 

3. הקפידו להחליף את המים

החלפות של המים זו הדרך האקטיבית הטובה ביותר למניעת ירוקת. שימו לב שאתם מחליפים 10-15 אחוז מהמים פעם בשבוע. מה שיעזור להפחית את כמויות ניטריט במיכל וכתוצאה מכך גם את צמיחת האצות. 

4. בדקו את המים

בחנו בכל זמן את המים בהם אתם משתמשים. אם המים עשירים בפוספט, שווה לשקול שימוש בחומר מאזן, או לחלופין להשתמש במים ממקור אחר. כמו כן שווה לאתר גם ניטריט כי ישנם מקורות מים עשירים במזון לאצות. 

5. הקפידו לנקות את האקווריום

אם אתם שמים לב שאצות מתחילות לצמוח על הזכוכית של המיכל, על האבנים בתחתית או על כל משטח קשה אחר, הסירו אותן בהקדם. 

6. שימו באקווריום צמחים חיים

צמחים חיים באקווריום יספגו הרבה מהמזון ובעצם יספקו תחרות קשה לאצות. כמו שפחות חומרים מזינים במים, ככה פחות אצות שמשגשגות ופחות ירוקת להתמודד איתה. 

7. אכלסו את המיכל בדגים אוכלי אצות

בחנויות השונות תוכלו למצוא לא מעט זנים של דגים שהתזונה העיקרית שלהם היא אצות. אחרי שוידאתם שאלו דגים שיתאימו בצורה טובה לאקווריום שלכם, תנו להם לעשות את העבודה בעצמם וזוהי דרך מעולה וטבעית להיפטר מהירוקת. 

כל הציוד שאתם מחפשים מחכה לכם באתר גג לחיות

בין אם מדובר בערכות טסטים למים, אביזרים לניקוי, טיימר לשליטה בשעות האור או שואב איכותי לניקוי החצץ – כאן באתר גג לחיות תמצאו את כל המוצרים של המותגים המובילים במחירי משתלמים ועם משלוח עד הבית. 

אם אתם זקוקים להכוונה נוספת, טיפים ועזרה בגידול, אתם מוזמנים ליצור קשר עם המומחים שלנו. נשמח לדאוג שיש לכם את כל הציוד שאתם צריכים בשביל אקווריום פעיל ומשגשג. שיהיה בהצלחה! 


לקריאה נוספת:
אכלוס האקווריום הביתי: קווים מנחים וטיפים
חושבים לקנות אקווריום חדש לדגים? שישה טיפים מנצחים למתחילים

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן