משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

ניקוי אוזניים לכלב – המדריך השלם

ניקוי אוזניים לכלבים

תוכן הכתבה

אם זה עדיין לא משהו שאתם עושים באופן קבוע, עליכם לדעת כי ניקוי אוזניים לכלב שלכם זה משהו שאתם פשוט חייבים לעשות מפעם לפעם. אצל חלק מהכלבים מדובר על פעולה שאפשר לעשות לעיתים רחוקות יחסית, אך חלק מהזנים הם כאלו שיצטרכו תחזוקה שוטפת בתדירות גבוהה יותר (בעיקר כאלו שנוטים לייצור מוגבר של שעוות אוזניים ודלקות אוזניים חוזרות). למרבה המזל לא מדובר על מלאכה כל כך מסובכת או לא נעימה, בניגוד לצחצוח שיניים למשל שעשוי להיות חלום בלהות לא קטן עבור חלק מבעלי הכלבים. 

אנחנו שמחים לחלוק אתכם את המדריך השלם (אך התמציתי עדיין) לניקוי האוזניים של הכלב. בואו ננסה להבין איך מתכוננים למשימה כמו שצריך ואיך עושים את זה, ונתחיל דווקא עם האנטומיה הבסיסית של אוזני הכלב. מזכירים שאתם מוזמנים לפנות אלינו ולהתייעץ לגבי מוצרי טיפוח והיגיינה לכלבים בכל זמן!

 

מבנה האוזן של הכלב

לא, אתם לא ממש חייבים להתכונן למבחן הוטרינרים, אבל כן חשוב להכיר את האנטומיה הבסיסית של אוזני הכלבים כדי למנוע נזק מיותר בזמן הניקוי.

  • החלק החיצוני של האוזן נקרא באנגלית pinna. אצל חלק מהכלבים החלק הזה הוא זקוף ואצל חלקם שמוט. בקרב השמוטים דלקות אוזניים הן נפוצות יותר בגלל זרימת אוויר דלה יותר פנימה. 
  • החלק הפנימי שנמשך מהחלק החיצוני הוא התעלה החיצונית. התעלה נמשכת אל פנים הראש ומתפצלת לתעלה אופקית ותעלה אנכית. בתעלה החיצונית ישנן בלוטות שמפיקות שמנים ושעוות אוזניים. 
  • התעלה החיצונית מסתיימת בעור התוף. רקמה דקה שרוטטת בתגובה לגלי קול ומסייעת בתהליך השמיעה. עור התוף מסייע בנוסף בהגנה על האוזן התיכונה והפנימית. 
  • מאחורי עור התוף נמצאות האוזן התיכונה ומייד אחריה האוזן הפנימית. החלקים הללו הם מהמרכיבים החשובים והעדינים ביותר המשפיעים על השמיעה ועל האיזון. נזק בחלקים הללו יגרום לסבל רב ולרוב גם יהיה בלתי הפיך. 

הכינו את עצמכם לתהליך הניקוי

המקומות הטובים ביותר לעשות את זה הם באמבטיה או מחוץ לבית וזה לגמרי משהו שאפשר לעשות גם לפני מקלחת. לפני שאתם מתחילים ממש בניקוי חשוב לבחון היטב את מצב האוזניים. אם אנחנו מדברים על כמות מאסיבית של שעוות אוזניים יכול להיות שתצטרכו להוציא מהאוזן פקקים גושיים ממש וזה משהו שאפשר לעשות עם האצבעות. התחילו בתהליך רק כשהסביבה סטרילית, הכלב רגוע ואתם יושבים בצורה נוחה. כמובן שחשוב להכין מראש את הציוד שלכם לקראת המשימה ואלו הם הדברים שאתם צריכים לקחת בחשבון:

  • צמר גפן בכדורים, פד או חתיכות של פד גזה. 
  • פינצטה או גומיות לכלבים עם הרבה שיער באיזור שצריך להרחיק בזמן הניקיון. 
  • מגבת או שתיים. 

ניקוי אוזניים לכלבים בשלושה צעדים פשוטים

  • שמים את הנוזל/חומר הניקיון: מרימים בעדינות את האוזן של הכלב ומטפטפים כמה טיפות של החומר בסמוך לפתח האוזן. אפשר להוסיף עוד כמה טיפות ולשים בתוך האוזן, כמובן בהתאם להוראות השימוש של המוצר. 
  • עיסוי של האוזן: לפני שהכלב מתנער ומנסה להיפטר מחומרי הניקוי מומלץ לעשות עיסוי קטן באזור האוזן והרקות. העיסוי למעשה עוזר לשחרר חתיכות גדולות של לכלוך ושעוות אוזניים. אחרי כמה דקות אפשר לעזוב את הכלב שירצה להתנער כמובן. ממליצים להסתתר מאחורי מגבת בשלב הזה. 
  • ניגוב של תעלת האוזן: בשלב הזה אפשר לנקות את האוזן ולספוג את מה שנשאר עם צמר הגפן או פד הגזה שהכנתם מבעוד מועד. חזרו על הפעולה עד שהצמר הגפן יוצא נקי. אפשר להכניס את האצבע בעדינות על החלקים הפנימיים הקדמיים. אם הפד יוצא עם כתמי דם הפסיקו את הניקיון. אחרי שסיימתם את השלב הזה בהחלט אפשר לפנק את החמוד/ה שלכם עם חטיף לכלבים

 

לסיכום

שעוות אוזניים ושמנים שמצטברים הם נפוצים ביותר אצל כלבים ומופיעים הרבה יותר מהר מאשר אצלנו בני האדם. ניקיון תכוף ויסודי של האוזניים יעזור למנוע מראש מצבים לא נעימים של דלקות אוזניים חריפות שיגרמו לכלב שלכם לסבל משמעותי ולכם להוצאה כספית מיותרת. 

את כל מוצרי הניקיון לאוזניים שאתם צריכים תוכלו למצוא כאן באתר ורצוי לדאוג לניקיון יסודי אחד לשבועיים. במקרים של לכלוך מסיבי או בעיות אחרות באוזניים, מומלץ להתייעץ עם הוטרינר שלכם שיציע פיתרון מקצועי. איתנו אתם מוזמנים להתייעץ בכל שלב כמובן ונשמח לעזור לכם בבחירת מוצרי היגיינה וטיפוח לאוזניים ומוצרים אחרים – צרו קשר בהקדם!





כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן