משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

ציפורי אהבה – הפרופיל המלא

ציפורי אהבה

תוכן הכתבה

ציפורי אהבה הן אהובות בקרב ציפורי מחמד, המכונות לעתים קרובות "תוכי כיס", והן בין ציפורי המחמד הצבעוניות ביותר שתמצאו. הן שייכות לסוג  אגאפורניס  ולסדר Psittaciformes, מה שהופך אותם לתוכים קטנים. בעוד שיש כמה מינים בעולם, לא כולם נשמרים כחיות מחמד.

בסך הכל, ישנם תשעה מינים של ציפורי אהבה. הנפוצים ביותר להחזק כחיות מחמד הם ציפור האהבה של פישר, ציפור אהבה שחורה-מסכה וציפור אהבה אפרסק. שלושת מיני חיות המחמד הפופולריים הללו יכולים להפוך לבני לוויה מקסימים ואוהבים לאוהבי ציפורים, ואתה לא בהכרח צריך זוג כדי לשמור אותם מאושרים. ציפורי אהבה

מוצא והיסטוריה

למעט ציפור האהבה מדגסקר – יליד האי ההוא – כל מיני ציפורי האהבה מכנים את היבשת האפריקאית. הם נוטים לחיות בלהקות קטנות.

מיני ציפורי אהבה אלה נשמרים רק לעתים רחוקות בשבי מלבד בציפורי ראווה:

  • ציפור אהבה חבשית או שחורת כנפיים ( Agapornis taranta )
  • ציפור אהבה שחורת לחיים ( Agapornis nigrigenis )
  • מדגסקר או ציפור אהבה אפורת ראש ( Agapornis cana )
  • ניאסה או ציפור האהבה של ליליאן ( Agapornis lilianae )
  • ציפור אהבה אדומה או אדום ראש ( Agapornis pullaria )
  • ציפור אהבה סונדרנית או צווארון שחור ( Agapornis Swindernia )

בטבע, אוכלוסיות פישר, ניאסה וציפורי אהבה שחורות לחיים מהוות סיבה לדאגה. למרות שהם עדיין לא ברשימת המינים בסכנת הכחדה, מספרם כל כך נמוך עד שכל אחד מהם נופל לאחת מהקטגוריות "כמעט בסכנת הכחדה" או "פגיעות".

טֶמפֶּרָמֶנט

ניתן לתאר אותן כפעילות, סקרניות, נמרצות ושובבות. כך שהן בהחלט אורזות הרבה אישיות בחבילה קטנה. הם ציפורים מאוד חברתיות היוצרות קשרים עמוקים עם בעליהם ויכולות להיות ציפורים מתלטפות מאוד כתוצאה מכך.

הן יכולות להיות מאוד טריטוריאליות, תוקפניות וקנאיות אם לא מאלפים כראוי ולא עובדים איתם מגיל צעיר. כמה מומחים מאמינים שציפורי אהבה נקבות נוטות יותר לקנאה ולטריטוריאליות מאשר לזכרים. אבל לציפורים משני המינים יכולות להיות אישיות נפלאה.

אמנם לא  כמו כמה תוכים גדולים יותר, אבל הן עדיין יכולות להפיק צווחה חזקה, במיוחד כשהן מחפשות את תשומת לבך. הציוצים הרגילים שלהם אינם חזקים מדי, אבל הם כן אוהבים לפטפט.

ככלל, הם אינם ידועים ביכולתם  לחקות דיבור או צלילים, למרות שתמיד יש חריגים לכלל. כמה מומחים אומרים שנקבות נוטות יותר לחקות צלילים או דיבור מאשר גברים, אבל לשני המינים יש פוטנציאל לפטפט.

צבעים וסימונים של ציפור אהבה

ציפורי אהבה ידועות בנוצות הזנב הקצרות להן, לציפורי אהבה יש מבנה גוף יותר.

הצבעים שמינים אלה מגיעים בהם יכולים להשתנות מאוד מאפרסק לצהבהב ללבן לירוק. כולם נוטים להיות חיים למדי עם ראשים ופנים בצבע שונה מאשר נוצות הגוף הראשיות. לרבים מציפורי האהבה הפופולריות יש בעיקר נוצות ירוקות.

Agapornis nigrigenis

מוטציות צבע שונות קיימות גם במספר מינים של ציפורי אהבה. זה נכון במיוחד לגבי ציפור האהבה בעלת פני האפרסק, הפופולרית ביותר לשמירה כחיית מחמד. קל לגדל אותו בשבי וזה נעשה כבר מאות שנים, כך שתמצא וריאציות צבע רבות.

ציפורי האהבה האבסניות, מדגסקר ואדומות הפנים הן דו-מורפיות. מה שהופך את קל להבדיל בין הזכרים והנקבות לפי צבע הנוצות שלהם. קשה להבחין בין המינים של המינים האחרים מכיוון שהם מונומורפיים וכמעט זהים.

לכמה מיני ציפורי אהבה יש טבעת עין לבנה בולטת, האופיינית לתוכים. לציפורי האהבה עם פני האפרסק ולציפורי האהבה של סווינדרן אין תכונה זו.

ראש ציפור האהבה הוא קרס וצבעו משתנה לפי מינים, מכתום-אדום מודגש ועד בז' חיוור. כפות הרגליים שלהם הן zygodactyl , כלומר שתי אצבעות מצביעות קדימה ושתי אצבעות מצביעות לכיוון האחורי. זה עוזר בזריזות ונותן להם אחיזה טובה יותר בענפים.

 

טיפול בציפורי אהבה

יש צורך בטיפול ואימון קבועים כדי לשמור על ציפור אהבה מאולפת. רכישת ציפור צעירה מוגבהת ביד תקל על אילוף ציפור האהבה החדשה שלך. אבל עם קצת זמן וסבלנות, תוכל לאלף כל ציפור. אם אתה מקבל ציפור אהבה מבוגרת יותר, נסה למצוא אחת שטופלה באופן קבוע ויש לה הכשרה כדי להקל על עצמך.

תפיסה שגויה נפוצה לגבי החזקת ציפורי אהבה היא שתמיד יש לשמור אותן בזוגות. הרבה ציפורי אהבה בודדות מסתדרות מצוין ללא בן זוג כל עוד הם מקבלים מספיק תשומת לב ואינטראקציה חברתית מבעליהם.

עם זאת, ציפורי אהבה הן חיות להקה ולכן הן באמת משגשגות כשהן מרגישות שהן חלק מלהקה ויש להן עם מי לתקשר. אם יש לך זמן קצר לבלות עם ציפור האהבה שלך, חשוב במיוחד להביא לו או לה בן לוויה.

האכלת ציפורי אהבה

ציפורי אהבה, כמו תוכים אחרים, יש להאכיל במגוון מזונות. ציפורי בר ניזונות מפירות, עשבים, זרעים וירקות, והתזונה של ציפור אהבה לחיות מחמד צריכה להיות מגוונת באותה מידה.

אוכל איכותי לציפורים בכדורים צריך להיות הבסיס לתזונה. אתה יכול להשלים את זה עם מגוון של מזונות טריים וכמה זרעים. זרעים צריכים להוות כ-5 אחוזים מכלל התזונה.

נסה לסובב את סוגי המזונות הטריים שאתה מציע. רק זכור שייתכן שייקח לציפור האהבה שלך קצת זמן להסתגל לדברים חדשים, כולל אוכל. 

כלובים לציפורים

כמינימום, תזדקק לכלוב ברוחב של לפחות שני מטרים על שני מטרים באורך ובגובה שני מטרים. עם זאת, כלוב לציפורים גדול יותר הוא תמיד טוב יותר.

אם אתה יכול לספק כלוב גדול יותר, התמקד יותר באורך ולא בגובה. זה יבטיח שציפור האהבה שלך תוכל לפרוש את כנפיה ואפילו לעוף קצת על פני הכלוב.

המרווח בין הסורגים צריך להיות לא יותר מ 4 ס"מ. יש לכוון אופקית כדי לאפשר לציפורים לטפס על צידי הכלוב. הימנע מכלובים עגולים , מכיוון שהם נוטים יותר לפגוע בנוצות הזנב. ספק מגוון גדלים וחומרים של מוטות (כולל ענפים טבעיים במידת האפשר) כדי לשמור על כפות הרגליים של ציפור האהבה שלך בריאות וחזקות, גם כן.

פעילות 

כמו כל התוכים, הן די פעילות ושובבות. הם יצליחו עם הרבה אינטראקציה וזמן משחק. מתן תשומת לב כל יום גם יחזק את הקשר שלכם וימנע התנהגות לא רצויה.

זה רעיון טוב להחזיק הרבה צעצועים לציפורים בהישג יד ולסובב אותם בכלוב כדי להעסיק את הציפורים האלה. ודא שכל הצעצועים הם נטולי אבץ וללא עופרת ושאין חוטים רופפים על הבד שעלולים לסבך את בהונות ציפור האהבה שלך או במקור שלהם.

הן יכולות ללעוס בצורה אגרסיבית, אז קחו זאת בחשבון בבחירת צעצועים. ודא שאין חלקים קטנים שניתן ללעוס ולבלוע. כדאי גם להימנע מקליפסים, חוטים רופפים וחלקים קטנים אחרים שבהם הציפור שלך עלולה להילכד במקורה, רגליה או ראשה.

צעצועים בטוחים כוללים צעצועי עץ, סיסל, עור, אקריליק ונייר, כמו גם פעמונים וסולמות. פריטים ביתיים כגון צינורות קרטון ריקים, כוסות נייר וצורות פסטה מיובשות עשויים לשמש גם את ציפור האהבה שלך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן