משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

חיסונים לכלבים: המדריך השלם שכדאי להכיר

חיסון לכלב האסקי סיבירי

תוכן הכתבה

כלבת? תילוע? תולעת הפארק? אולי חיסון משושה? את הכותרות של החיסונים השונים שכלבים צריכים לעשות כולנו פחות או יותר מכירים. אבל נראה שברגע האמת כשמחליטים לגדל כלב, הרבה מאד אנשים מתבלבלים ובסופו של דבר לא מקפידים על חיסון כזה או אחר. 

חשוב מאד לזכור כי החיסונים לכלבים הם עניין קריטי וחשוב מאד לבריאות שלהם. הם מגינים עליהם מפני נגיפים, חיידקים ומחלות שונות שעלולות לפגוע בהם בדרכים שונות. 

אם ככה – אם גם אתם חשים מעט בלבול בכל הנוגע לחיסונים, אנחנו רוצים לעשות קצת סדר בדברים ולהסביר בדיוק איך זה עובד ולמה זה כל כך חשוב. 

רגע לפני שנתחיל רק נזכיר שצוות המומחים שלנו זמין עבורכם בכל שלב. אתם מוזמנים ליצור קשר לייעוץ והכוונה. 

חיסונים לכלבים – איזה סוגים קיימים?

חיסון נגד כלבת:

אחד החיסונים לכלבים המוכרים והבסיסיים ביותר. כלבת היא מחלה קטלנית שנגרמת על ידי נגיף מסוים. לאחר הדבקה לא ניתן לטפל בה והיא תסתיים כמעט תמיד במוות. הטיפול היעיל ביותר נגד כלבת הוא בעצם טיפול מונע וזהו למעשה החיסון. מדובר על חיסון שהומצא מזמן, כזה שהוא בטוח למדי לשימוש (תופעות לוואי קלות בלבד וחמורות רק במקרים נדירים) ושאיננו יקר. חיסון שנתי לכלבים נגד כלבת הוא חובה על פי חוק ומי שלא יקפיד לחסן בזמן עשוי לחטוף קנסות ודו״חות. 

חיסון משושה:

החיסון המשושה כשמו כן מורכב מ 6 חיסונים נגד מחלות נפוצות בקרב כלבים וגורי כלבים. ההמלצה לחסן את הגורים בסדרה של שלושה עד ארבעה חיסונים – בגיל 6 שבועות, 9 שבועות ו 21 שבועות. מומלץ לחזור על החיסון פעם בשנה. 
מטרתו של החיסון היא לספק הגנה מפני שש מחלות שונות שלכולן סיבוכים קשים ומסכני חיים:

פרוו 

מחלה ויראלית מדבקת הנגרמת מוירוס שחודר למערכת העיכול ועשוי להתפשט לכל הגוף ולפגוע במערכת החיסונית. הוירוס נפוץ ונמצא בעיקר בהפרשות שונות של כלבים חולים (צואה, שתן, ריר). הוירוס עמיד מאוד, חשוב מאוד לחסן את גורי הכלבים טרם התפרצות המחלה. הפרוו עלול להתפשט למערכות נוספות בגוף. הפרוו הוא גורם לשלשולים דמיים, הקאות ופגיעה כללית במערכת החיסון.

דלקת כבד נגיפית (ICH)

מחלה ויראלית שעשויה להיות קטלנית ודורשת טיפול ממושך ומייגע. מחלת הכבד נגרמת מוירוס המועבר דרך הפרשות צואה, שתן או רוק של כלבים.  המחלה פוגעת בעיקר בגורים וכלבים בוגרים. מחלה היכולה לגרום למוות, נזק מתמשך לכבד, בצקות, דימומים ועוד.

כלבלבת 

ויראלית נוספת שפוגעת במערכת הנשימה ובמערכת העצבים ועלולה גם לפגוע במערכת העיכול ואף לגרום למוות. המחלה נגרמת על ידי וירוס שללא טיפול מונע יסב נזק בלתי הפיך.הוירוס שכיח יותר אצל גורים, יכול להופיע גם אצל כלבים בוגרים. תסמינים נפוצים: חום, הקאות, הפרשות ריריות ועוד. 

לפטוספירוזיס (עברת) 

מחלה זיהומית חיידקית שמסוכנת גם לכלבים וגם לאדם, במיוחד לנשים בהריון ופוגעת בכבד ובכליות. המחלה מועברת דרך זיהום בקטריאלי, מועברת דרך שתן של מכרסמים או ממים עומדים. תסמינים נפוצים: חום, עייפות ושילשולים.

פאראינפלואנזה 

מחלה נגיפית של דרכי הנשימה שאחראיים לה שני חיידקים שונים, זהו וירוס דמוי שפעת. 

חיסון נגד שעלת המכלאות

שעלת היא מחלה ויראלית דלקתית שמסוכנת עבור כלבים וכן עבור בני אדם. המחלה מתפרצת בקנה הנשימה ובסימפונות וגורמת לשיעול קשה ובלתי פוסק עד כדי ריור מוגבר והקאות. היא נקראת שעלת המכלאות בגלל שהיא נפוצה היכן שישנם ריכוזים של קבוצות כלבים גדולות כמו מכלאות או פארקי כלבים. החיסון מספק הגנה מפני הנגיף למשל כחצי שנה. 

טיפול מונע נגד תולעת הפארק

תולעת הפארק נפוצה מאד בישראל (וממש לא רק בפארקים). היא נדבקת לדופן הוושט של הכלבים, מטילה שם ביצים שבוקעות והזחלים מתחילים לנדוד ברחבי הגוף ולגרום לתסמינים קשים כמו חום, קשיי נשימה, קושי ובבליעה והקאות. הטיפול ניתן בכדורים ולא בזריקה. 

טיפול מונע נגד תולעי מעיים

תולעי מעיים עלולות לגרום לאובדן משקל, דימומים וחוסר שקט אצל כלבים. את הטיפול התרופתי המונע (שניתן גם הוא בכדורים ולא בזריקה) מומלץ לתת פעם בחצי שנה. 

האם כל החיסונים הם בגדר חובה?

מבחינת החוק החיסון היחיד שחייבים לבצע הוא החיסון נגד כלבת. כל שאר החיסונים הם בגדר בחירה ברמת העיקרון, אבל האמת היא שאין בכלל מה להתלבט בנושא. חשוב מאד להבין כי כל החיסונים והטיפולים המונעים הנ״ל נבדקו לעומק ונעשה בהם שימוש במשך שנים ארוכות. כולם בטוחים מאד ולא גורמים לתופעות לוואי חמורות וחשוב מכל – כולם יעילים ביותר. 

כלומר שמי שרוצה לשמור על הכלב שלו ולהבטיח איכות חיים ואריכות ימים עבורו. חייב לוודא שהוא נותן לו את כל הטיפולים בזמן. 

איך אדע איזה חיסון הכלב/ה שלי צריך ומתי?

אפשר בהחלט לערוך פנקס חיסונים באופן עצמאי ולכתוב ביומן את תאריכי החיסונים שנעשו והחיסונים העתידיים, אבל לרוב אין בזה ממש צורך. במרבית המרפאות הוטרינריות מקבלים פנקס חיסונים מסודר המפרט את כל החיסונים. אפילו מקבלים מסרונים לקראת החיסונים העתידיים שצריך לבצע.

בשורה התחתונה – חיסונים לכלבים זה לא משהו שצריך להתלבט לגביו וזה יכול להציל את החיים של הכלבים שלכם. אם הכלב שלכם עדיין לא מקבל את כלל החיסונים אנו ממליצים לגשת בהקדם למרפאה הוטרינרית ולוודא שכל הטיפולים אכן נעשים בזמן. הרבה בריאות לכל הכלבים החמודים!

מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה וצוות המומחים שלנו בגג לחיות ישמחו לסייע. באתר של גג לחיות תוכלו למצוא אוכל לכלבים מומלץ מהמותגים המובילים וכמובן  את כל הציוד לכלבים הנדרש לכם.

   

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן