משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

חתול בריטי קצר שיער

קצר שיער בריטי

תוכן הכתבה

קצר השיער הבריטי הוא חתול נוח. הוא נהנה מחיבה אבל לא נזקת ולא אוהב להתנשא. הוא ילווה אותך מחדר לחדר, מתוך סקרנות. בריטיים קצרי שיער הם לא חתולי ברכיים, אבל הם כן נהנים להתכרבל ליד האנשים שלהם על הספה.

 

מאפיינים של החתול הבריטי: 

חתול בריטי קצר שיער עגול בכל הגוף, עם חזה רחב ורגליים חזקות. הפרווה שלהם קצרה ועבה. צבע העיניים תלוי בצבע הפרווה, אבל אתה יכול לצפות לבלוז הבריטי יהיו עיניים זהב ולאלה עם צביעה נקודתית יהיו עיניים כחולות. צבעי עיניים אחרים נעים בין זהוב לנחושת.

תוחלת חיים של החתול הבריטי 

12 עד 17 שנים

צבע פרווה ועיניים

למרות שהפרווה שלהם מגיע כמעט בכל צבע ודוגמא אפשריים, הצבע הפופולרי ביותר הוא כחול (אפור). חתולים אלה מכונים לפעמים בלוז בריטי.

נְשִׁירָה

השער של החתול הבריטי הקצר שלך עשוי לחוות נשירה עונתית באביב ובסתיו. יש לסרק באופן קבוע במהלך התקופות הללו כדי להסיר שיער שנשר. מחוץ לעונות הללו, סירוק שבועי יספיק.

בעיות בריאותיות 

למרות שהגזע נקי ממחלות גנטיות רבות הפוקדות גזעים אחרים. חתולים בריטים רגישים לדלקות חניכיים,
קרדיומיופתיה היפרטרופית והמופיליה B. השמנת יתר היא דאגה נוספת, שכן חתול זה אוהב לאכול ומנהל אורח חיים בישיבה יחסית.

טֶמפֶּרָמֶנט של חתול בריטי קצר שיער 

ככל שהם מזדקנים, קצר שיער בריטי הם יותר ויותר בישיבה. אולם הזכרים הם לעתים קרובות יותר סוערים מהנקבות. הם מסתדרים היטב עם ילדים עדינים ומכבדים ולא אכפת להם מכלבים ידידותיים לחתולים.

בחירת המזון הטוב ביותר עבור חתול קצר שיער בריטי

בגלל חוסר הפעילות שלהם, במיוחד כשהם מזדקנים, עלייה במשקל היא דאגה עבור בעלי חתולים בריטיים.  בחר מזון לחתולים המתאים ביותר עבור החתול שלך לפי גיל ומשקל. עקבו אחר הנחיות ההאכלה המבוססות על גילו ומשקלו של החתול או התייעצו עם הווטרינר שלכם לקבלת הדרכה נוספת.

כמו גזעי חתולים בינוניים עד גדולים רבים אחרים ל-Shorthair הבריטי לוקח לפחות 3 שנים להתבגר במלואו. עם זאת, הם זקוקים לאוכל לגורי חתולים שנוסח במיוחד עם כל אבות המזון החיוניים לצמיחתם ולהתפתחותם במהלך שנת חייהם הראשונה. 

הִיסטוֹרִיָה

בתור הגזע העתיק ביותר באנגליה, השערות הבריטיות נחשבות כצאצאים מחתולי בית שיובאו ממצרים, וליוו את הרומאים כשפלשו לבריטניה הגדולה בשנת 43 לספירה. הם גדלו בפופולריות במהלך התקופה הוויקטוריאנית, כאשר יושמו תקני רבייה מחמירים יותר. בתחילת שנות ה-1900, ה-Shorthair הבריטי הוצלב עם הפרסי, והציג גן ארוך-שיער.

לאחר שתי מלחמות העולם, הגזע כמעט נכחד. הודות להכלאה, ה-British Shorthairs זכו לתחייה. בשנת 1967, איגוד החתולים האמריקאי קיבל את הגזע. זה לא התקבל על ידי איגוד החתולים הבינלאומי (TICA) עד 1979 ואגודת חובבי החתולים (CFA) שנה לאחר מכן. הגזע מוכר כעת על ידי כל אגודות החתולים.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן