משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

רעידות אצל כלבים: למה זה קורה והאם זה מסוכן?

כלבים קטנים רועדים

תוכן הכתבה

כלבים רבים נוטים לרעוד לא מעט, אפילו אם לא יותר מדי קר בחוץ, תופעה מוכרת ונפוצה בעיקר אצל זני כלבים קטנים כמו כלבי תחש, פינצ׳ר וצ׳יוואווה. העניין המבלבל הוא שבאותה מידה בה רעידות עשויות תופעה טבעית ונורמלית למדי אצל כלבים, הן גם עשויות לשמש סימן אזהרה ולהצביע על כך שמשהו בגוף לא עובד כמו שצריך. מי שיקבע בסופו של דבר אם מדובר על תופעה שגרתית ורגילה, כזו שהיא מסוכנת ודורשת טיפול או כל דבר אחר באמצע הוא כמובן הוטרינר שלכם. עם זאת בהחלט חשוב לדעת להבדיל בעצמינו בין המצבים השונים כדי לדעת מתי צריך לגשת לבדיקה רפואית. 
לפני שנדבר על הסיבות האפשריות לתופעה המוזרה/מצחיקה הזו אצל כלבים נזכיר שאנו זמינים עבורכם לייעוץ מקצועי, תרגישו חופשי לפנות אלינו בכל זמן עם כל שאלה שעולה. 

סיבות וגורמים לרעידות אצל כלבים

מזג אוויר קר

טוב, זוהי בלי ספק סיבה מתבקשת והגיונית וגם זו שהיא הכי פחות מדאיגה. נפוץ בעיקר אצל כלבים עם פרווה דקה יותר כמו פינצ׳רים, דוברמנים וכו׳. צריך לזכור שכלבים הם בדרך כלל רגישים לקור יותר מאיתנו ויחוו קור גם במזג אוויר שאנו נחשיב כנעים. ואם גם אנחנו רועדים לא מעט כשקר לנו, טבעי שכך יהיה גם אצל כלבים. אם הרעידות לא מפסיקות גם לאחר שהכלב מגיע לסביבה חמה, זה כבר צריך להדליק נורה אדומה. בסופו של דבר הרבה פעמים מזג האוויר הוא כל הסיפור ואין סיבה לדאגה מיוחדת. 

סינדרום רעד טיפוסי

פשוט כמו שזה נשמע. יש כלבים שרעידות זה פשוט חלק מהמנגנון הטבעי שלהם. אפשר לראות את זה לא מעט על צ׳יוואוות ופינצ׳רים וחוקרים סבורים שיש מגוון סיבות לכך. זה לא אמור להדאיג כלל אם זו תופעה מוכרת וחוזרת אצל הכלב. זה צריך להדליק נורה אדומה כאשר זו תופעה חדשה ולא מוכרת או כשהתופעה מתלווה לתסמינים אחרים. למרבה המזל ניתן לטפל בסוג הרעידות הזה בקלות והוטרינר שלכם יוכל להמליץ על תרופות כמו סטרואידים שיעזרו לפתור את הבעיה. 

 סימן לחולשה של השריר או לפציעה

אם יצא לכם להתאמן פעם כל כך חזק עד כדי שהשרירים שלכם רעדו או למתוח שריר שרועד בכל פעם שמזיזים אותו קצת מעבר לטווח התנועה הבסיסי, אתם יכולים להבין בעצמכם על מה מדובר ואותו הדבר קורה בדיוק לכלבים. בקיצור, רעד יכול להיות סימנים למגוון של תופעות הקשורות לשרירים כמו כאב, פציעה, חולשה בעקבות מאמץ ועוד. 

פחד, התרגשות או חרדה

רגשות עזים בהחלט עשויים לגרום לכלבים שלנו לרעוד. אם אתם שמים שהרעידות קורות בעיקר סביב סיטואציות מסוימות (למשל ביקור אצל הוטרינר, כשאדם אהוב מגיע הביתה, ליד כלבים אחרים המעוררים מתח ופחד וכן הלאה) זה בהחלט משהו שעשוי להצביע על מקור התופעה. אם זה משהו שחוזר על עצמו ומקשה על החיים של הכלב ועל החיים המשותפים שלכם, כדאי לדעת שאפשר להתמודד עם הבעיה באמצעות אילוף וחינוך ושווה לקבל ייעוץ מקצועי. 

מצבים רפואיים מורכבים

מקרים נדירים יותר אמנם, אבל בהחלט כאלו שצריך להכיר ולהיות ערניים לגביהם. תופעות כמו מחסור בסידן בדם, מחלות ניורולוגיות, הפרעות אפילפסיה, חשיפה לרעלנים וגידולים שפיריים וסרטניים – כל אלה עשויים לבוא לידי ביטוי ברעידות אצל הכלב שלכם. 

חשוב לשים לב לתסמינים אחרים שעשויים להופיע: שינויים ביציאות, מצב רוח ירוד, תוקפנות, גרד ופריחה בעור. בקיצור – כל שינוי גופני או נפשי אצל הכלב. אם משהו לא נראה לכם כדאי לפנות מיד לוטרינר להמשך בירור. 

טיפול

אם כך אפשר להבין שהטיפול בבעיה תלוי במקור שלה. בקצה אחד הפתרון עשוי להיות כניסה לבית והתעטפות בשמיכה, ובקצה השני ניתוח או טיפול רפואי מורכב ולעיתים גם מציל חיים (וכמובן כל מה שבאמצע). הוטרינר שלכם הוא זה שיוכל לאבחן את הבעיה המדויקת ולהציע את הטיפול המתאים ולכן השאלה שצריך לשאול היא מתי צריך לגשת אליו? אז בגדול:

  • כשהרעידות מתלוות לתסמינים מדאיגים אחרים. 
  • כשהרעידות פוגעות באיכות החיים של הכלב ומפריעות בפעולות בסיסיות כמו שינה, אכילה וכו׳. 
  • כשהן מתרחשות אחרי שהכלב אכל משהו שאתם לא יודעים מהו בדיוק (חשש לרעלנים כאלו ואחרים).
  • כשהרעידות הן חלק מביטוי של חרדה ומצוקה נפשית. 

רוב הסיכויים שהבעיה לא חמורה ושאפשר לפתור אותה בקלות. ועדיין, לא כדאי לשחק עם הסטטיסטיקה ובמקרים הקיצוניים אבחון וטיפול מהירים עשויים להציל חיים. בקיצור, אם משהו לא נראה לכם כשורה לגבי הרעידות, גשו לייעוץ וטרינרי. 

לסיכום

אין צורך להיכנס לפאניקה באף שלב. רעידות זו תופעה נפוצה כלבים ובמרבית המקרים היא לא מעידה על בעיה חמורה. חשוב להיות ערים לתופעה ולהכיר את הסיבות השונות אליה ותמיד לשים לב לנסיבות ולתסמינים אחרים. כמובן שגם בעניין הזה וגם בנושאים אחרים נשמח לעזור תמיד וצוות המומחים שלנו כאן לשירותכם בכל שלב!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן