משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

תוכים מומלצים למגדלים מתחילים

תוכים

תוכן הכתבה

אם גם אתם שוקלים לאמץ תוכי מחמד בקרוב, אז אין ספק שמחכה לכם חוויה מדהימה, אבל כזו שבהחלט צריך להתכונן אליה כמו שצריך מראש. חשוב מאד לדעת איך להכין את הסביבה לציפורים החדשות שלנו. אבל עוד הרבה לפני חשוב לבחור בתוכי שמתאים לגידול בבית, כזה שיסתגל לסביבה החדשה בקלות ויקל עלינו את תהליך ההסתגלות המשותף. 

אם ככה – אנחנו רוצים להמליץ על כמה זנים כאלו ששווה להכיר ואחרי שתבחרו אתם מוזמנים להצטייד במזון איכותי לתוכים וכן ציוד נלווה לתוכים שתוכלו למצוא כאן באתר. רגע לפני שנתחיל נזכיר שהצוות המקצועי שלנו זמין עבורכם בכל שלב וישמח מאד לייעץ בבחירת תוכי מתאים ובהתאמה של ציוד עבורו. בהצלחה!

סוגי תוכים המתאימים לגידול ביתי 

ג׳אקו

הג׳אקו (אפרור אפריקני) הוא זן שנחשב לאחד החכמים ביותר מבין התוכים. עם אוצר מילים של עד 700 מילים הוא עומד בשורה אחת עם הדולפינים והשימפנזים ברמת האינטליגנציה. המזון שלו מבוסס על כופתיות ומומלץ לשלב בנוסף גם זרעים שונים, פירות וירקות. כמו כן חשוב מאד לדאוג לצעצועים ומשחקים ולתת לו לא מעט יחס כדי למנוע שעמום שיוביל לדיכאון ולמריטת נוצות. 

תוכי ג'קו
תוכי ג'אקו

דררת קרמר  

הדררות הן מין פולש בישראל וזהו אחד התוכים הנפוצים ביותר במחוזותנו. הדררות הן ידידותיות ביותר, בעלות כושר חיקוי דיבור מרשים ומסתדרות בקלות בבתים של אנשים. הן אוהבות מאד לרחוץ במים ולטבול באמבטיות וכן חשוב לדאוג להן לצעצועים ומשחקים. 

תוכי דררת קרמר
תוכי דררת קרמר

 

ארת ענק יקינטונית

ציפור גדולה, מוכרת בשם מדעי Anodorhynchus hyacinthinus. היא כחולה ומרשימה שמגיע עד לאורך של מטר וזוהי בעצם הציפור הגדולה ביותר שניתן לגדל בבית. היא נוחה מאד לגידול ונחשבת לידידותית למדי ועל אף שהיא לא מדברת היא ציפור חכמה ביותר. מומלץ לגדל רק אם יש לכם מקום לכלוב גדול במיוחד, שכן זו ציפור שצריכה מרחב מחיה לא קטן והיא עלולה להרגיש רע מאד בכלוב קטן וצפוף. 

ארת ענק יקינתונית
ארת ענק יקינתונית

קוניור שמש

הקוניורים (שם מדעי Aratinga solstitialis) הם תוכים חברותיים ביותר שידועים במיוחד ביכולת המרשימה שלהם לחקות קולות של בני אדם. הם זקוקים להרבה מאד יחס מצד הבעלים שלהם ויעדיפו האכלה ידנית תמיד כשמומלץ לפרגן להם בחטיפים שונים ובפרט במקלות דבש טעימים שגם ישמרו על הצבע והברק של הנוצות. הקוניורים צריכים לישון לפחות 12 שעות ביממה ורצוי לקצוץ את הציפורניים שלהם אחת לכמה חודשים. 

קוניור השמש

אמזונה צהובת פנים

שם מדעי: Alipiopsitta xanthops, זהו תוכי בגודל בינוני שמגיע עד לאורך של 27 סנטימטרים. נחשבים למבוקשים ביותר מפני שניתנים לאילוף בקלות ומהווים בני לוויה מעולים לאדם. עם טיפול נכון מהשלב הראשון האמזונה תהיה נחמדה ביותר, אבל בכל דרך אחרת היא עשויה להיות מעט תוקפנית, כך שחשוב להיזהר איתה ולנהוג בה כראוי מהשלב הראשון. 

אמזונה צהובת פנים

ארה ארגמנית

שם מדעי: Ara macao, התוכי הגדול והמיוחד הזה הוא סקרן ביותר וחכם מאד. חשוב להדגיש כי בניגוד לזנים הקודמים, כאן מדובר על תוכי שמתאים קצת פחות למגדלים מתחילים בגלל כמה תכונות מעט מאתגרות. בעונת הרבייה הארות נעשות די תוקפניות ומעבר לכך מדובר בציפור מאד פעילה ורעשנית. מעבר לכך הן זקוקות לתזונה יחסית מורכבת, אז צריך לגשת למשימה רק עם הניסיון המתאים. 

ארה ארגמנית

תוכי סנגלי

הסנגלים (שם מדעי: Poicephalus senegalus) אוהבים הרבה מאד יחס. על אף שהם קרובי משפחה של הג׳אקו הם לא יודעים לדבר. הם ידידותיים ביותר ואוהבים את היחס מצד הבעלים שלהם ואפילו ישמחו לשחק במשחק של חיקוי שריקות. שימו לב שאצל האדם הסנגלים יכולים לחיות עד 50 שנה, ככה שכדאי להתכונן למערכת יחסים ארוכת טווח. 

גידול מוצלח מתחיל בסביבת מחייה תומכת ותנאים מתאימים לאורך השנים

אז נכון – יש תוכים וציפורים שיותר קל לגדל בהשוואה לאחרים. אבל בסופו של דבר הכל תלוי בזה שנדע לספק לציפורים שלנו סביבת מחייה שמתאימה להם. החל מכלוב לתוכי שנבחר, דרך הצעצועים והאביזרים שיהיו בו ועד למזון שנספק להם לכל אורך החיים.

כאן באתר גג לחיות תוכלו למצוא את כל מה שאתם צריכים מהשניה הראשונה. תוכלו לספק לציפורים שלכם את סביבת המחייה הטובה ביותר עבורם. אנו זמינים לייעוץ בכל שלב ונשמח להמליץ לכם על המוצרים שיתאימו לכם בהתחלה ובהמשך הדרך. זכרו- גידול של תוכי זו חוויה מספקת ונפלאה. אך כזו שמצריכה השקעה ומאמץ, קחו זאת בחשבון תמיד.  

 

כלוב לתוכים אליסה האכלת יד

ג'נגלווד נדנדה מפוארת לתוכי גדול

מזון לתוכים גדולים

קאנטרי מזון לקוקטלים ותוכים Country Large Parakeet

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן