משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

חתולים וציפורים מסרבים להיות אויבים – חזון או חלום רחוק?

חתול ליד כלוב של ציפור

תוכן הכתבה

חושבים שהסכסוך הישראלי פלסטיני הוא ביג דיל ושקשה לראות פתרון אמיתי באופק? זה ממש כלום לעומת אחת היריבויות הגדולות בהיסטוריה של חיות המחמד – היריבות בין חתולים וציפורים. אוהבי בעלי חיים בכל העולם שואלים את עצמם האם יצליחו השניים לחיות זה לצד זה. האם אפשר לאמץ חתול כשאנחנו כבר מגדלים בבית תוכי או ציפור כלשהי או להיפך. 

ובכן, כמו בסכסוכים עתיקי יומין אחרים, התשובה היא מן הסתם מורכבת ולא פשוטה. אם גם אתם מעוניינים לעשות חיבור כזה מתישהו בעתיד, חשוב להבין את כל המשמעויות של הדבר ואיך זה יכול לעבוד. 

לפני שניגע בכל הנושאים החשובים נזכיר שכאן באתר תוכלו למצוא את כל הציוד לחתולים או לציפורים. כולל דברים שיעזרו לכונן חיים משותפים ואתם מוזמנים ליצור קשר ולהתייעץ איתנו בכל שלב. 

האם דו קיום אפשרי?

אז קודם כל חשוב לומר שכן – באופן עקרוני אפשר לגדל חתולים וציפורים באותו הבית. אך במרבית המקרים זה יחייב אותנו לנקוט צעדים שיבטיחו שהחתול שלנו לא יוכל להגיע לציפור. צריך להבין כי האינסטינקט הטבעי של חתולים הוא לכידה, משחק ושעשוע עם ציפורים ובעלי חיים קטנים. מה שבהחלט עשוי להוות סכנת חיים לציפור שלנו. באותה נשימה חשוב להבין שכל חתול הוא אחר וכל ציפור היא אחרת. יש חתולים שיהפכו את מסע הציד למשימת חייהם, בעוד אחרים יגלו בעיקר אדישות כלפי הציפור שבבית. חלק חשוב מהחיים המשותפים הוא הערכה שלכם לגבי האופי וההתנהגות של בעלי החיים שלכם. 

האינסטינקטים הטבעיים של חתולים וציפורים

חתולים בטבע עוסקים בציד, מארבים ולכידה במפתיע של הטרף שכולל בדרך כלל יונקים קטנים, זוחלים, דגים וציפורים. עבור חתולים זהו מקור להנאה וחתולי הבית שלנו לא יבדילו בין ציפור מחמד לבין ציפור בר בטבע. 

מנגד, מרבית הציפורים בשבי ובטבע יפרשו כנפיים ויברחו למשמע רעש הכי קטן או כל דבר אחר שעשוי להתפרש כאיום. חלק מהציפורים אפילו ישמיעו קול מיוחד על מנת להזהיר ציפורים אחרות בסביבה. על אף שישנם ציפורי מחמד גדולות יחסית, נדיר לראות ציפור שתילחם בתגובה למתקפה של חתול או טורף אחר. 

איך חתולים מסוכנים לציפורים?

 חתולים מסוכנים לציפורים בכמה דרכים שונות:

  • הם יכולים לפצוע אותן עם הציפורניים החדות ולהעביר להם מחלות ויראליות ובקטריאליות.
  • לתלוש נוצות חשובות לתעופה, איזון ושמירה על טמפרטורה
  • לגרום לטראומה נפשית משמעותית שאף עשויה להסתיים בהתקף לב.

    בהרבה מאד מקרים מתקפה של חתול כנגד ציפור תסתיים במוות של הציפור. 

האם ציפורים עלולות להיות מסוכנות לחתולים?

על אף מאזן הכוחות שהוא די מובן מאליו, ציפורים גדולות עדיין מסוגלות לגרום לנזקים מסוימים לחתולים במפגשים משותפים. צריך לזכור שלתוכים וציפורי מחמד יש מקור חזק וחד וציפורניים חדות ביותר וזה בהחלט פוטנציאל לנזק משמעותי. ישנם בהחלט מקרים בהם ציפור מתעמרת בחתול ולא להיפך. 

כך נעזור לחתולים ולציפורים לחיות בשלום

אם החלטתם ללכת על זה ולגדל בבית גם חתול וגם ציפור מחמד, הנה כמה דגשים שיעזרו לכונן חיים משותפים נעימים ובטוחים ביחד: 

  • אבטחו את הכלוב של הציפור: חשוב ביותר לדאוג שהכלוב של הציפור מוגן לחלוטין. חשוב לוודא שהחתול לא יכול להיכנס פנימה או להפיל את הכלוב מהמקום שבו הוא נמצא. מומלץ לשים את הכלוב מראש במקום שאליו לחתול אין גישה. 
  • חדרים נפרדים: אם יש את האפשרות אז עדיף לגמרי למקם את השניים בחדרים נפרדים. אגב, גם מארב והפגנת תוקפנות מצד החתול ללא מגע עלולה לגרום לסטרס ובעיות הנלוות אליו אצל הציפור. 
  • לעולם אל תתנו גישה לחתול אל הכלוב: כלל ברזל שחייבים לזכור. גישה שכזו משמעותה ברוב המקרים מוות של הציפור. 
  • ערכו היכרות הדרגתית בין השניים: יכול להיות שעם הזמן השניים יוכלו לחיות יחד בשלום. אך כדי שזה יקרה יהיה עליכם לחבר ביניהם לאט לאט. הקפידו על חשיפה הדרגתית ובחנו היטב את התגובות של כל אחד מהשניים. אם אתם רואים אגרסיביות משמעותית או מנגד מתח וחרדה מצד הציפור, קחו צעד אחורה והמשיכו בפעם אחרת. 

לסיכום 

חתולים וציפורים אכן יכולים לחיות ביחד, אך חשוב להקפיד על כמה כללים שיאפשרו זאת. 
זקוקים לכלוב איכותי וציוד לציפורים וחתולים? באתר שלנו מגוון סוגים של אוכל לחתולים מהמותגים המובילים וכן את כל הציוד המשלים. צרו קשר עם המומחים של גג לחיות שישמחו לייעץ תמיד!

 

ריגל מזון סופר פרמיום הוליסטי לגורי חתולים

נייצ'רס פרוטקשן אינדור מזון לחתול בית בוגר

 

מזון לתוכונים B-14 800 גרם

מזון לתוכונים קטנים 800 גרם – B14 Versele laga

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן