משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

כלבים היפואלרגנים ואלרגיה לכלבים בואו נעשה סדר

כלב ארלגי

תוכן הכתבה

האם אני יכול להיות אלרגי לכלב שלי?

כלב הוא החבר הכי טוב של האדם – כלומר, אלא אם כן אנחנו אלרגיים אליו. אלרגיות לחיות מחמד נפוצה מאוד בעולם. בארצות הברית, על פי קרן האסטמה והאלרגיה בארה"ב, 15 – 30 אחוזים מכלל האמריקנים סובלים מכך. למרות שאלרגיות לחתולים שכיחות פי שניים, תגובות אלרגיות לכלבים נוטות להיות חמורות יותר. במיוחד אצל אלו הסובלים מאסטמה.

מה גורם לאלרגיות לכלבים?

כלבים מפרישים חלבונים בצורה של קשקשים (עור מת), רוק ושתן. תגובה אלרגית מתרחשת כאשר מערכת החיסון של האדם רגישה ומגיבה באופן לא פרופורציונלי לחלבונים שאינם מזיקים בדרך כלל. גזעים שונים מייצרים קשקשים שונים, כך שאפשר להיות אלרגיים יותר לכלבים מסוימים מאשר לאחרים. האלרגן מוצא בסופו של דבר את דרכו לפרוותו של בעל החיים, ומשם מגיע לשטיחים, בגדים, קירות ובין כריות הספה. שיער חיית המחמד עצמו אינו אלרגן, אך השיער יכול להכיל אבק ושאריות בעלות אלרגניים. קשקשים של חיות מחמד גם יכולים להישאר באוויר לפרקי זמן ארוכים, ובסופו של דבר זה למצוא את דרכם לעיניים או לריאות שלנו.

מה הם התסמינים של אלרגיות לכלבים?

הסימפטומים של אלרגיה לכלבים עשויים לנוע בין קל לחמור, וייתכן שאף לא יופיעו מספר ימים לאחר החשיפה אצל אנשים עם רגישות נמוכה.

התסמינים כוללים:

  • נפיחות וגירודים בקרומי האף או סביב העיניים
  • אדמומיות העור לאחר שליקק אותו על ידי כלב
  • שיעול, קוצר נשימה או צפצופים בחזה תוך 15 עד 30 דקות מחשיפה לאלרגנים
  • פריחה בפנים, בצוואר או בחזה
  • התקף אסטמה חמור (אצל הסובלים מאסטמה)
  •  ילדים הסובלים מאלרגיות לכלבים יפתחו לעיתים קרובות אקזמה בנוסף לתסמינים הנ"ל. אקזמה היא דלקת כואבת בעור.

בעבר, אנשים נהגו להאמין שחשיפת יילוד לכלב המשפחה עלולה לגרום לילד לפתח אלרגיה לחיות מחמד. למרבה המזל לבעלי כלבים, ההפך הוא הנכון. מספר מחקרים בשנים האחרונות – כולל מחקר שפורסם בכתב העת Journal of the British Society for Allergy and Clinical Immunology Trusted Source – גילו כי חשיפת תינוק לחיית מחמד אינה מעלה את הסיכון לפתח אלרגיות או אסטמה, ואף יכולה להגן עליו מפני פיתוחה בעתיד.

כיצד לטפל באלרגיות לכלבים

הדרך הבטוחה היחידה להיפטר מאלרגיה לחיות מחמד היא להוציא את חיית המחמד מביתך. יש, עם זאת, דרכים למזער את החשיפה שלך לאלרגנים ולהפחית את הסימפטומים שלך אם אינכם מתכוונים להיפרד.

תרופות:

ישנן מגוון של תרופות מרשם וללא מרשם כגון: אנטיהיסטמינים, נתרן קרומולין, ונוגדי קבע שנועדו לעזור לגוף האדם להילחם בתסמינים של האלרגיה ע"י צמצום תופעות הלוואי בנשימה ובעור.
בנוסף, ישנן זריקות אלרגיה (אימונותרפיה) שחושפות אותך לחלבון מן החי (אלרגן) הגורם לתגובה ועוזרות לגופך להיות פחות רגיש אליו ובעקבות מפחיתות את הסימפטומים.

תרופות טבעיות

אנשים רבים הסובלים מאלרגיה לכלבים עשויים לגלות כי מי מלח (מים מלוחים) המשמשים מדי יום בכדי לנקות את מעברי האף של אלרגנים. יכולה לעזור לשלוט בתסמינים כמו גודש וטפטוף לאחר האף. ישנם תרסיסים מלוחים OTC וערכות שטיפה ייעודיות לאף . ניתן גם להכין לבד ע"י ערבוב 1/8 כפית מלח טיבעי עם מים מזוקקים.

 

גג לחיות-חנות חיות שמלווה אתכם בטיפול חיית המחמד שלכם

שינויים באורח החיים

ישנם מספר דברים שבעלי כלבים יכולים לעשות ברחבי הבית בכדי להפחית את האלרגנים וביניהם:

  • הגדרת אזורים ללא כלבים (חדרים מסוימים, כגון חדר שינה, בו הכלב אינו מורשה).
  •  לרחוץ את הכלב מדי שבוע באמצעות שמפו ידידותי לחיות מחמד (צריך להעשות ע"י אדם שאינו אלרגי).
  • הסרת שטיחים, רהיטים מרופדים, תריסים אופקיים, וילונות וכל פריט אחר העלול למשוך קשקשים.
  • שימוש במטהרי אוויר חלקיקים יעילים (HEPA) להפחתת אלרגנים מוטסים בבית.
  •  החזקת הכלב בחצר בלבד (רק באקלים מסוים באזור כלול ובתנאים אנושיים).

רבים משינויים באורח החיים ותרופות לאלרגיה המפורטים לעיל יכולים לעזור לך להפחית תסמינים לא נוחים אם אתה אוהב כלבים ולא רוצה לוותר על נוכחות בסביבתם. אלרגיסט יכול לבצע בדיקות ולהגיד לך כמה האלרגיה שלך לכלב חמורה ואילו סוגי טיפולים יכולים לעזור. שוחח עם הרופא שלך על האלרגיה שלך ואפשרויות הטיפול בה.

האם יש גזעי כלבים היפואלרגניים?

ישנם סוגים שכלבים שסיבר להניח שיעוררו פחות תגובת אלרגיות בדרך אילו כלבים שאינם מנשירים שיער כלבים קטנים ושאינם נובחים כל התוכנות הללו גורמים להם להפיץ פחות אלרגנים .

רשימת כלבים היפואלרגנים

מלטז, שנאוצר, יורקשייר טרייר, שיצו, אפגני, סיני מצויץ, כלב מים פורטוגזי, קוטון דה טולייר, פודל, אפנפינצ'ר, ועוד.

זו רשימת חלקית ישנם עוד כלבים שיכולים להיות נוחים יותר לאנשים עם אלרגיה כמובן שהתגובה ומידת הרגישות שונה מאדם לאדם. בהצלחה

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

חתול קורניש רקס

חתול קורניש רקס (Cornish Rex)

צלילה עמוקה לתוך עולמו של חתול קורניש רקס, גזע חתולים הידוע באופיו השובב, החברותי ובמראהו הייחודי. נחקור את ההיסטוריה שלו, את מאפייניו ואת הקשר החזק

קראו עוד »
כלב רועים שטלנד

כלב רועים שטלנד (Shetland Sheepdog)

כלב רועים שטלנד, המכונה גם "שלטי", הוא כלב קטן וחכם שמקורו באיי שטלנד הסקוטיים. למרות גודלו הצנוע, הוא ידוע בכוחו הרב, באינטליגנציה הגבוהה ובנאמנותו הבלתי-מתפשרת

קראו עוד »
דילוג לתוכן