משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

חופי כלבים ציבוריים  שמותר לשחרר בהם את הכלב

תוכן הכתבה

במהלך השנים האחרונות, כתוצאה ישירה מהעלייה המבורכת במודעות ובהכרה בחיות מחמד כיצורים חיים הכמעט שווים במעמדם לבני האדם, החל תהליך נהדר שמטרתו העיקרית לספק לנו, לבעלי הכלבים, ולחברינו ההולכים על ארבע מתקנים ראויים להפקת שעשוע והנאה בדמות חופי כלבים, גינות כלבים שבהם מותר לשחרר את הכלב.  

חוקים וכלבים במרחב הציבורי

לאורך השנים חוקקו תקנות והוראות בחוק בכל משקשור להחזקת כלב. רגע שאנחנו מכניסים כלב לחיינו חלים עלינו הרבה חוקים בכל הנוגע לאופן החזקתו ו האחריות המוטלת עלינו לדאוג לרווחתו. באתר של צער בעלי חיים מרוכזים החוקים והתקנות שנחקקו לאורך השנים מומלץ לקריאה.  

חוק להסדרת הפיקוח על כלבים

ב 2002 נקבע חוק להסדרת הפיקוח על כלבים שבו נקבע שאסור לכלב לצאת מחצר הבית אלה רק עם רצועה שבעליו מחזיק החוק קובע גם את אורך הרצועה שלא יעלה על 5 מטרים וגם נקבעה תקנה לגבי טיב הרצועה " על אורך וטיב הרצועה לאפשר למי שמחזיק בכלב לשלוט בו, בכל רגע, ולמנוע מהכלב להשתחרר ממנה או לפגוע באחרים "

מכאן שחופי כלבים וגינות כלבים הם שטחים ציבורים המאפשרים באופן חריג ע"י הרשות המקומית לשחרר את כלבכם. לדוגמא בעמוד של עיריית תל אביב יפו שקבעה כ 83 פינות לשחרור כלבים . חשוב להשים לב שכלבים המוגדרים בחוק כמסוכנים  מחורגים והם חייבים  גם במקומות אלה להיות עם רצועה באורך עד 2 מטר ומחסום לפי הכבל או זמם.

ההנאה עם כלב שמשוחרר בחוף הים

הפעם החלטנו לשתף אתכם במאמר העוסק בנושא חופי כלבים למאמר  על גינות ניתן לקרוא כאן ובכל המשתמע מכך כשנעשה זאת תוך שאנחנו מסבירים, מציינים ומפרטים על כל חופי הכלבים שניתן למצוא בארצנו הקטנה, כפי שתוכלו לקרוא בהמשך. חופי כלבים הם אמצעי נהדר לשיפור היחסים שבינינו לבין חברינו הכלבים ולכן חשוב להקפיד לעשות זאת בצורה נכונה וראויה שתאפשר לתופעה המבורכת הנ"ל להמשיך ולנסוק לגבהים חדשים.

באופן כללי, חשוב להבין שבילוי עם הכלב בים הוא באופן חד משמעי אקט מקרב ומעצים, בעיקר ליצורים המקסימים ההולכים על ארבע שפשוט נהנים מכל רגע חופשי להשתובב. בין אם מדובר בריצה בלתי פוסקת על החוף ובין אם בחפירה בחול, כלבים פשוט נהנים במהלך שהותם באותם חופי כלבים, קל וחומר כאשר הם נמצאים עם האנשים האהובים עליהם יותר מכל – אתכם!

נכון להיום, הרוב המוחלט של חופי הים המוכרזים בישראל מאפשר להכניס כלבים אך חובה עליהם להישאר קשורים ומוגבלים בתנועתם למשך כל שהייתנו שם. כמו כן, ישנם חופי כלבים שלא מותירים לבעלי כלבים להיכנס עם חבריהם הכלבים למים עצמם כשהטענה לאיסור הנ"ל רחוקה מלהיות מספקת או מתקבלת על הדעת, כך אנחנו חושבים לפחות.

כללי התנהגות שמומלץ שנכיל על עצמנו ועוד הרבה ערנות, שאנחנו  בחופי רחצה לכלבים.

אז לאחר שהסברנו בפשטות מה תפקידם העיקרי של חופי כלבים ומהי השפעתם עלינו ובעיקר על חברינו הכלבים, בואו נמשיך ונבין איך עלינו להתנהג בהגיענו לאותם חופי כלבים. חשוב להבין שבמידה ולא נשמע להוראות, נקבל את התוצאות ההפוכות מאלה שרצינו להשיג – מה שיוביל להפחתה ואף לחיסול מוחלט של התופעה הנהדרת הנ"ל. כולנו מבינים שעל כולנו כאחד לפעול ולציית להוראות השונות על מנת שנוכל למקסם את הרווחיות האדירה שכרוכה בכך.

אולם למרות כל אותם חוקים וסנקציות מגבילות, אשר נועדו בעיקרם להועיל ולא לגרוע כפי שהזכרנו קודם לכן, כתוצאה ישירה מחשיבות בעלי החיים והפיכתם התודעתית ליצורים חיים שווי ערך אלינו לבני האדם, החליטו מספר בלתי מבוטל של עיריות מבורכות על הגדרת חופי כלבים מוגדרים שיאפשרו לנו ולחברינו ההולכים על ארבע להפיק את התועלת המקסימלית מהשהות באותם חופי מאפשרים לנו לשחרר את כלבנו מהרצועה.

את כל אותם חופי כלבים ניתן למצוא על רצועת החוף שמתחילה בראשון לציון ומסתיימת בהרצליה, כשמרבית החופים נמצאים, איך לא, בחופי תל אביב כשבאופן עקרוני, לרוב נתקל באותם חוקים חוזרים ומשנים במעבר בין החופים השונים. חשוב לזכור שהרעיון המרכזי העומד מאחורי ההחלטה להכריז על חופי כלבים קשור ברובו בחברינו ההולכים על ארבע שכה משתוקקים להשתולל ולהשתובב ולכן אי שמירה וציות לחוקים הנ"ל עלול לפגוע רק בנו עצמנו ולא באף אחד אחר. שימו לב לכך!

בנוסף, עלינו לגלות ערנות ומעורבות אמתית עם הגיענו לאחד מחופי הכלבים המדוברים, שמא הכלב שלנו סובל מקושי מסוים – מה שעלול להוביל לנזקים בלתי הפיכים וכואבים. במידה ואתם מתקשים לאבחן את מצבו הנפשי והבריאותי של חברכם ההולך על ארבע במהלך השהות בים, גשו ביחד אתו לרופא החיות שלכם על מנת לקבל טיפים והכוונה להמשך.

כמו כן, קיימים באותם חופי כלבים לא מעט הסחות דעת אשר עלולות להפוך את השהות בחוף אפילו למאתגרת יותר. השתדלו להיות קשובים ולהימצא תמיד בקשר עין עם כלבכם על מנת למנוע תקלות עתידיות שלעתים יכולות להפוך לצרות של ממש.

בפעם הראשונה בים עם כלבכם

במידה וכלבכם טרם היה בים כך שזוהי הפעם הראשונה שלו למעשה, השתדלו להיות צמודים אליו, לבטח ברגעים הראשונים בהגיעכם לחוף, על מנת לאבחן את תגובותיו למצב החדש. חשוב להבין שישנם כלבים שרואים במרכיבים השונים של הים כסכנה או כגורם עיקרי לפחד ולכן עלינו להיות קשובים אליהם ולרצונותיהם.

לאחר שאתם מתמקמים בחוף, דאגו להסביר לכלבכם שזהו מקום 'ההתרעננות' שלו שבו הוא יוכל לשכב בצל, לשתות מים ולאגור כוחות מחודשים להמשך. מומלץ להצטייד בבקבוקי מים קרים שיישארו בטמפרטורה קרה לאורך כל שהותכם שם ובשמשיה על מנת לספק צל לכלבכם וחשוב לא פחות, לכם.

הסכנות שיש בחופי הרחצה

כמו כן, ישנם חופים הלוקים בחסר בכל הקשור לשמירה על הניקיון ולכן חשוב לשים לב לחפצים אשר חברכם ההולך על ארבע מכניס לפה, קל וחומר על שתיית\בליעת מים מלוחים שעלולים לסכן את בריאות כלבכם עד לכדי מצב של התייבשות וחנק, ובמקרים מסוימים – אף מוות.

חשוב לזכור לפני היציאה מהחוף

עם היציאה מהחוף, הקפידו לרחוץ את חברכם ההולך על ארבע באופן יסודי על מנת להסיר מעליו כל זכר, ולו הקטנטן ביותר, למים המלוחים שעלולים להשפיע לרעה על בריאותו השוטפת. לא מעט פעמים כלבים נוטים להקיא ולשלשל זמן מה לאחר שהותם בים כתוצאה מבליעת מים מלוחים או מהחום הכבד שהכה בהם ולכן חשוב לגלות ערנות ולבדוק שמדובר בהרעלה מינורית שתחלוף במהרה ולא בנזק נגרר שישפיע בהמשך.

לפניכם רשימת חופי כלבים מוכרזים שתוכלו למצוא בארצנו:

חוף תל ברוך חוף תל ברוך – מדרום לחוף המיועד לקייט סרפינג בהתאם לשילוט המוצב במקום.

חוף צ'רלס קלור – מדרום לחוף המוכרז, בהתאם לשילוט המוצב במקום.

חוף הילטון – מצפון לחוף המוכרז, בהתאם לשילוט המוצב במקום.

חוף גבעת עליה – מדרום לחוף המוכרז, בהתאם לשילוט המוצב במקום.

מאמר נוסף מבית היוצר של גג לחיות הגיע לסיומו – מקווים כברגלנו שהצלחנו לחדש לכם דבר או שניים בנושא. נשמח לשמוע במידה וכן ואף יותר במידה ולא. ניפגש בפעם הבאה חברים!

 

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

גרייהאונד

גרייהאונד (Greyhound)

התעמקו בעולמו המרתק של הגרייהאונד, גזע הידוע במהירותו, זריזותו ותכונותיו הפיזיות הייחודיות. בלוג זה מספק מבט מעמיק על מאפייני הגזע, הטיפול, האימון והבעיות הבריאותיות של הגזע.

קראו עוד »
אקיטה אמריקאי

אקיטה אמריקאי | American Akita

במאמר זה אנו מתעמקים בעולמו של האקיטה האמריקאית, זן ייחודי ונאמן האהוב על רבים. נחקור את המאפיינים הפיזיים המייחדים את הגזע הזה, נדון בהבדלים בין

קראו עוד »
דילוג לתוכן