משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

אהבה כואבת: למה החתול שלי נושך ואיך לגרום לו להפסיק?

חתול נושך

תוכן הכתבה

כל מי שמגדל חתול בבית יודע שבדרך כלל מדובר בחיה חמה, נעימה ואוהבת. בדרך כלל, אבל ממש לא תמיד. מסתבר שממש כמו כלבים ולפעמים אפילו יותר, חתולים נוטים לנשוך לא אחת את הבעלים שלהם. נושכים באופן כללי אנשים שמתקרבים אליהם ומנסים ליצור אינטרקציה חיובית. זה יכול להיות מבהיל ולא נעים במקרה הטוב ובמקרים פחות טובים גם לגרום לפציעות ודימומים לא נעימים עד מסוכנים. 

החדשות הטובות הן שעל אף שזוהי התנהגות לא רצויה היא בהחלט נורמלית. ניתן למגר אותה אם רק נדע להבין מאיפה היא נובעת ואילו כלים יוכלו לעזור. לפני שנתחיל ונדבר על הדברים האלו בדיוק נגלה לכם שחלק חשוב בתהליך הוא שימוש בצעצועים לחתולים שינתבו את יצר הנשכנות של החתול אליהם. כאן באתר תוכלו לבחור מתוך מגוון של צעצועי איכות לחתולים במחירים מעולים. מוזמנים ליצור קשר ולהתייעץ בכל שלב. 

אז קודם כל – למה חתולים בכלל נושכים?

חתולים עשויים לנשוך מסיבות שונות לרבות כאמצעי תקשורת, משחק, מתוך פחד או חרדה, כאב או תוקפנות. הנה כמה הסברים אפשריים לתופעה:

  • משחק: חתלתולים וחתולים צעירים נושכים לעתים קרובות במהלך משחק באופן כזה שמביע תוקפנות במידה מסוימת. זוהי בעצם הדרך שלהם לתרגל מיומנויות ציד ולהתקרב אל בני המשפחה בבית. 
  • תקשורת: חתולים עשויים לנשוך כדרך לתקשר את הצרכים או הרצונות שלהם. למשל נגיסות קטנות  בבעליהם כדי למשוך תשומת לב, או נשיכות שמבהירות שהם פשוט רוצים להישאר לבד.
  • פחד וחרדה: חתולים עשויים לנשוך כשהם מרגישים מאוימים או מפוחדים. זה יכול לקרות אם הם מרגישים שהם בסיטואציה כזו שהם דחוקים לפינה או כשהם נמצאים בסביבה לא מוכרת.
  • כאב: כשחתול חווה כאב או אי נוחות הוא עשוי לנשוך את הבעלים שלו במטרה לאותת שהוא סובל וזקוק לעזרה.
  • תוקפנות: חתולים בהחלט עשויים לנשוך מתוך תוקפנות. יכולות להיות לה סיבות שונות לרבות סכסוכים טריטוריאליים, הגנה על משאבים או אתגרים הקשורים בהיררכיה חברתית.

חשוב מאד להבין למה החתול נושך על מנת לטפל בבעיה ולמנוע אותה. כמובן שבמקרים קיצוניים אם לא מצליחים להבין מהיכן היא נובעת ואיך למגר אותה מומלץ להתייעץ עם וטרינר. 

איך למנוע מהחתול שלי לנשוך? חמישה טיפים שימושיים

  • השתמשו בצעצועים: ספקו לחתול שלכם צעצועים מתאימים כמו בובות רכות או חבלים. הוא יוכל לשחרר את האנרגיה והתוקפנות שלו דרך משחק איתם במקום לנשוך.

משחק פטקס לחתול

משחק פטקס לחתול עם קטניפ | דגם HF1242

  • השתמשו בחיזוקים חיוביים: ​​כשהחתול שלכם נמנע מנשיכות במצבים שהוא בדרך כלל נושך חשוב מאד לשבח ולתגמל אותו עם חטיפים לחתולים, צעצועים או ליטופים תשומת לב. חיזוק חיובי זה מה שבעצם יעודד את החתול לחזור על אותה ההתנהגות פעם אחר פעם.
  • הסחת דעת: כשחתול שלכם מנסה לנשוך, הפנו את תשומת הלב שלו באמצעות צעצועים או דרך משחק ושעשוע. זה יעזור לו לשחרר את האנרגיה שלו וינטרל את האינסטינקט הטבעי שלו לנשוך. 
  • הימנעו ממשחק אגרסיבי: הימנעו ממשחקים קשוחים עם החתול שלכם. זה משהו שיכול לעורר את אינסטינקט הטרף והציד ולהוביל לנשיכה. עודד משחקים עדינים במקום וגם כאן חשוב לחזק את ההתנהגות הזו דרך התנייה חיובית. 
  • ספריי פרומונים: ספריי פרומונים לחתול זו עוד דרך שבה אפשר להפחית את ההתנהגות הזו. הסוגים השונים אומנם לא משמשים במיוחד בשביל זה. באמצעות הריחות הללו אפשר גם לנטרל דפוסי התנהגות לא רצויים אצל חתולים. 

ביהפר דפיוזר חשמלי הרגעה לחתול

ביהפר דפיוזר חשמלי הרגעה לחתול

היעזרו במגוון המוצרים באתר

חתול נושך זה דבר לא נעים בכלל, צריך לזכור שזו לא גזרת גורל ושממש לא חייבים להשלים עם זה. כמו שאפשר לראות יש כמה וכמה טריקים וטיפים שיעזרו למגר את ההתנהגות הזו ולהפחית אותה. רבים מהם הם כאלו שתוכלו ליישם באמצעות ציוד מתאים לחתולים כמו צעצועים וחטיפים. 

כאן באתר תוכלו לבחור מתוך מגוון עצום של אפשרויות והכל במחירים מעולים ללא תחרות. 

לא בטוחים עד הסוף מה יכול לעזור? צרו קשר עם המומחים שלנו כאן בגג לחיות. נשמח לעמוד לשירותכם בכל שלב עם המלצות אישיות וייעוץ ללא שום התחייבות. 



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן