משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

דלקת מפרקים אצל כלבים: גורמים, תסמינים ודרכי טיפול ומניעה

כלב מבוגר שוכב במיטה

תוכן הכתבה

כל מי שמגדל כלב יודע שמדובר בלא פחות מבן משפחה אהוב. כזה שנרצה לעשות עבורו הכל ולשמור על שלומו כמה שרק אפשר. המשמעות של הדבר היא שעלינו לדאוג לחברים שלנו על ארבע לתנאי מחייה טובים הכוללים פינה חמה לישון בה, תזונה איכותית ועשירה ולא מעט חום ואהבה. עלינו להיות מודעים לבעיות רפואיות נפוצות שביום מן הימים כל מי שמגדל כלב עשוי להיתקל בהן. 

אחת מהבעיות מהסוג הזה היא תופעה שנקראת דלקת מפרקים והיא נפוצה בהחלט אצל כלבים מכל הסוגים. רגע לפני שנתחיל ונדבר על זה יותר לעומק ונגע בתופעה עצמה, בגורמים לה ובתסמינים שלה. נזכיר שחלק מהותי במניעה שלה קשור באורח חיים בריא. כאן באתר תוכלו למצוא מזון איכותי לכלבים וכן מוצרים משלימים שיאפשרו זאת. מוזמנים ליצור קשר לייעוץ מקצועי בנושא בכל שלב. 

מהי דלקת מפרקים אצל כלבים?

דלקת מפרקים אצל כלבים היא מצב רפואי שכיח למדי במיוחד בקרב כלבים מבוגרים. זוהי למעשה מחלה ניוונית הפוגעת במפרקים השונים בגוף וגורמת לכאבים, נוקשות והגבלה בתנועתיות. דלקת פרקים עשויה להשפיע לרעה באופן משמעותי על איכות החיים של כלבים. אך עם טיפול וניהול נכון כלבים יכולים להמשיך לנהל חיים מאושרים, פעילים ונטולי כאבים וסבל מיותר.

דלקת פרקים אצל כלבים – גורמים

ישנם מספר גורמים עיקריים שיכולים לתרום להתפתחות של דלקת פרקים אצל כלבים והנפוץ ביותר מביניהם הוא ההזדקנות. ככל שכלבים מתבגרים, המפרקים שלהם נעשים פחות גמישים והסחוס שתפקידו לסכך ולהפריד בין המפרקים מתחיל להתפרק ולהישחק. יחד עם זאת גיל מבוגר הוא לא הגורם היחיד וישנם גורמים נוספים שיכולים לגרום לדלקת מפרקים לרבות השמנת יתר, פציעה, גנטיקה ומצבים בריאותיים מסוימים כמו דיספלזיה של מפרק הירך או מחלת ליים. 

תסמינים

התסמינים של דלקת פרקים אצל כלבים עשויים להשתנות בהתאם לחומרת המצב ובהתאם למפרקים המושפעים ממנו. כמה מהסימנים הנפוצים של דלקת פרקים כוללים צליעה, נוקשות של הגוף, קושי לקום או לשכב וחוסר רצון לרוץ או לשחק. כלבים עם דלקת מפרקים עשויים גם להביע כאב בדרכים שונות לרבות יבבות או יללות כאשר נוגעים בהם. כן עלולים לחוות ירידה בתיאבון או תחושת עייפות, חוסר אנרגיה ואפילו דיכאון וחרדה. 

האם ניתן למנוע דלקות פרקים אצל כלבים?

אמנם אין דרך ודאית למנוע דלקת פרקים אצל כלבים, אך ישנם צעדים שאפשר לנקוט כדי להפחית את הסיכון לכך. שמירה על משקל תקין היא חיונית שכן השמנת יתר עלולה להפעיל עומס נוסף על המפרקים. פעילות גופנית סדירה תעזור גם לשמור על גמישות המפרקים ותפחית את הסיכון לפציעה. בנוסף חשוב לשמור על תזונה מאוזנת היטב עם רכיבים תזונתיים חיוניים כמו חומצות שומן מסוג אומגה 3 שיסייעו לשמור על בריאות המפרקים. לעיתים הוטרינר ימליץ על תזונה מותאמת לבעיות בעצמות ומפרקים.

טיפול

טיפול בדלקת פרקים יכלול בדרך כלל שילוב של תרופות, שינויים באורח החיים וטיפולים תומכים נוספים. תרופות נוגדות דלקת שאינן סטרואידיות נרשמות לעתים קרובות כדי לסייע בניהול הכאב והפחתת הדלקת. בנוסף – טיפולים כמו פיזיותרפיה, עיסוי או הידרותרפיה, יכולים לעזור לשפר את הניידות ולהפחית את הנוקשות. במקרים קיצוניים בלבד ייתכן שיהיה צורך בניתוח לתיקון או החלפה של מפרקים פגומים.

מעבר לטיפול הרפואי ישנם מספר צעדים שאפשר לנקוט בהם בבית כדי לסייע בטיפול במחלה. מיטה נוחה ותומכת יכולה לסייע בהפחתת כאבי פרקים בזמן השינה. הוספת רמפות או מדרגות יכולה לעזור להקל על הכלבים לנוע בבית. משטחים רכים ותומכים לפעילות גופנית כמו  דשא או שטיח, יכול להיות מועילים ומומלצים בהחלט. 

אורח חיים בריא לכלבים מתחיל באתר גג לחיות

בסופו של דבר התשובה לשאלה האם הכלב שלכם יסבול מדלקת פרקים ובאיזה היקף תלויה בכם. אם תקפידו על אורח חיים בריא מגיל צעיר תוכלו למנוע את הופעת המחלה מלכתחילה ולמזער את הנזקים והסבל הנגרמים שלה למינימום האפשרי במידה והיא מופיעה. 

כאן באתר תוכלו למצוא את כל המוצרים שיעזרו לכם בזה ובמחירים מעולים. מותגי מזון מובילים כולל אוכל רפואי לכלבים, מגוון צעצועים/משחקים לשמירה על כושר, חטיפים וכן תוספי תזונה ועוד. זקוקים לייעוץ והכוונה? צרו קשר ונשמח לעזור. 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן