משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

איך לאלף את התוכי שלי ולעשות אותו יותר חברותי?

איך לאלף תוכי

תוכן הכתבה

אחת התלונות הנפוצות ביותר של אנשים המגדלים תוכים וציפורים מזנים שונים היא שהם פשוט לא נחמדים כלפי שאר הנפשות בחיים שלהם. מה שמעניין לדעת זה שברוב המכריע של המקרים הללו האחריות היא דווקא על הבעלים וממש לא על התוכי. למרבה המזל יש לא מעט דברים שאפשר לעשות, ועם קצת נחישות וסבלנות אפשר בהחלט לאלף ולהרגיל את התוכי האהוב שלנו להתנהגות שונה. 

אספנו עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם לעודד את התוכי שלכם להיות קצת יותר חברותי כלפי בני המשפחה והחברים, וקודם כל שיהיה כך עבורכם. בעזרת התרגולים הפשוטים הללו אפשר לראות תוצאות יפות בתוך זמן קצר. זה לא משהו שמצריך הרבה זמן או מאמץ, אבל זה כן יצריך מכם התמדה ועקביות, אז הכינו את עצמכם מנטלית למשימה. שנתחיל?

  • קודם כל – גשו לבדיקה אצל הוטרינר

ככלל, לא משנה באיזו חיית מחמד מדובר – אם אתם מבחינים בשינוי התנהגותי כלשהו אצלה מומלץ ללכת לבדוק זאת אצל הוטרינר. באשר לתוכים, התנהגות תוקפנית או חסרת סבלנות בהחלט עשויה להעיד על בעיה גופנית או כאב כלשהו. ממש כמו בני אדם שלא מפגינים חברות וסבלנות כשהם חולים. חשוב לבחון את הדברים לעומק ולשלול בעיות שונות כגון הפרעות עיכול, בעיות במבנה השלד וכו׳. 

  • למדו אותו טריקים

בסופו של דבר הכל מתנקז לקשר האנושי שלנו עם הציפור. תוכי הוא בעל חיים מיוחד, אינטליגנט ביותר וזקוק לקשר האנושי. למידה של טריקים זה תהליך ארוך שמצריך המון התמדה. הוא לא רק מחדד את היכולת הקוגניטיבית של הציפור הלכה למעשה, אלא גם מחזק את הקשר בין התוכי לבעלים. אפשר להתחיל עם טריקים פשוטים כמו נפנוף לשלום ולהמשיך לתרגילים מורכבים יותר לפי ההתקדמות הטבעית. עם הזמן תראו כמה הפעולה הזו מחזקת את הקשר ביניכם. 

  • החזיקו את התוכי מדי יום

את מרבית הזמן שלו הוא יבלה כמובן בכלוב, אבל זה לא אומר שאתם יכולים לוותר על זמן יומי שהוא נמצא אצלכם בידיים. זו הזדמנות עבורכם לחזק עוד את הקשר ביניכם ותוכים זקוקים לכך כדי להרגיש ביטחון בסביבה שלהם. אם הוא מאפשר זאת אפשר בהחלט ללטף ולשחק בעדינות עם הנוצות בגב וממש להתקרב אל התוכי שלנו. 

  • חלקו איתם ארוחה

כמו הרבה חיות מחמד אחרות, גם הדרך לליבם של התוכים שלנו היא הרבה פעמים דרך הקיבה. ואם זה עובד מצוין עם בני זוג כועסים, אין שום סיבה שזה לא יעבוד גם עם התוכי שלנו. פנקו אותם בפירות וירקות טריים, גרעינים, חטיפים מיוחדים לתוכים או מזון לתוכים שמותר להם וישמחו לאכול. היו בטוחים שככה הם לכל הפחות יתרככו מעט. באופן הזה גם אפשר בהחלט לקרב בין התוכי לאנשים ספציפיים שיש לו מחלוקת איתם.

  • הקפידו לספק לו צעצועים

זכרו את המשוואה הפשוטה: ציפור משועממת זו ציפור עצבנית. חוסר גירוי מנטלי אצל תוכים יגרום לעצבנות וחוסר עניין וזה גורם מרכזי להתנהגות עצבנית. הקפידו לספק לו הרבה צעצועים לתוכים מסוגים שונים שיאפשרו גירויים מנטליים לאורך כל שעות היום. נדנדות, משחקי אוכל, מראות מסוגים שונים, גלגלים מסתובבים וכן הלאה. מפעם לפעם שווה לרענן את הסדר של הצעצועים והמתקנים כדי ליצור גירוי מנטלי חדש. מפעם לפעם הקפידו לפנק עם צעצוע חדש. זה משהו שלחלוטין עשוי להרגיע באופן מיידי את החבר המכונף שלכם. 

 

גירויים מנטליים, קשר אנושי ובריאות פיזית איתנה 

בסופו של דבר מדובר על דברים בסיסיים וחשובים מאד, בהיעדרם גם אנחנו בני האדם נהיה כנראה עצבניים, רגישים ותוקפניים כלפי כל מי שרק יעז להתקרב. בראש ובראשונה בריאות פיזית בסיסית, לא רק מחלות אלא גם כאבים כרוניים שעשויים להוציא מהדעת. כמובן שהכל תוך הקפדה על הצרכים הבסיסיים של הציפור, מזון איכותי, שתייה נקייה, סביבת מחייה ראויה וכיו״ב. 

קשר אנושי יציב וחזק עם הבעלים זה דבר קריטי במיוחד. רבים טועים לחשוב שתוכים לא נקשרים כמו כלבים או חתולים, אבל זה ממש לא נכון. מדובר בציפור חכמה ורגישה שצריכה תחושת הגנה וחיבור אמיתי עם הבעלים שלה. 

לכל זה חשוב להוסיף שלל גירויים מנטליים. צעצועים ומשחקים, תחושה של מרחב ושלל גירויים מנטליים בסיסיים שתוכים זקוקים להם. 

יכול מאד להיות שממש ברגעים אלו אתם מתמודדים עם תוכי נרגן ואולי אפילו מרגישים קצת מתוסכלים. קחו נשימה עמוקה וזכרו שלגמרי ניתן לשנות את התמונה ושזה אפילו לא כזה מסובך. כל מה שזה מצריך זה את יכולת ההתמדה והעקביות שלכם. בתוך זמן קצר תוכלו לראות תוצאות ואפילו לגלות מחדש את הציפור האהובה שלכם. 

כמובן שאתם מוזמנים לחפש כאן באתר צעצועים ומשחקים מדליקים לתוכים, כלובים לתוכים מיוחדים וחטיפים שיעזרו לכם במשימה. בכל שאלה שיש לכם בנושא ובכל עניין אחר –  אל תהססו ליצור קשר, נשמח לעמוד לשירותכם בכל שעה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן