משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

מזון רפואי לחתולים לטיפול בבעיות בדרכי השתן

מזון רפואי לחתולים

תוכן הכתבה

בעיות שונות בדרכי השתן זו תופעה נפוצה למדי אצל חתולים. זיהומים בקטריאליים למשל עשויים להתלוות למגוון בעיות שונות בדרכי השתן התחתונות כמו גבישים בשתן או אבנים בכיס המרה. אל דאגה, הבעיות הללו כולן ניתנות לטיפול, אבל הדרך עשויה בהחלט להיות כואבת ולא נעימה לחתול וגם לנו כמובן בתור הורים דואגים. בואו ננסה להבין למה הבעיות הללו בכלל קורות ונבחן את השאלה האם ניתן למנוע אותן ולהקל עליהן באמצעות מזון רפואי לחתולים.

הסיבות לגבישים בשתן ואבנים בכיס המרה אצל חתולים

גבישי שתן ואבנים בכיס המרה נוצרים כאשר ישנם בגוף עודפי סידן, מגנזיום, אבץ וחלבון מעבר למה שהמערכת מסוגלת לפרק. ישנן דיאטות מסוימות הנשענות על כמות גדולה של אחד מהרכיבים הללו והן למעשה הגורם העיקרי למצב, כך שעדיף להימנע מתזונה כזו ולהקפיד תמיד על תזונה מאוזנת. 

מעניין לדעת כי בשנים האחרונות נעשה מחקר מקיף ומעמיק לבחינת הקשר בין בעיות שתן אצל חתולים והרכב המזון שלהם, מה שהביא לשינוי תפיסתי די משמעותי על פני תקופת זמן קצרה. בעבר הנטייה הייתה לעודד דיאטות עשירות במגנזיום, אך כיום משיודעים שזה לא הצעד הנכון, הדגש הוא על איזון חומציות (PH) נכון של השתן שצריך להיות בטווח שבין 6.0 ל-6.5.

מזון  רפואי לחתולים שעשוי לסייע במניעת בעיות בדרכי השתן

אז קודם כל, בראש ובראשונה וללא צל של ספק – ה״מזון״ החשוב ביותר לבריאות מערכת השתן של החתול הוא דווקא המים שהוא שותה. למעשה, כאשר הגוף של החתול רווי כהלכה, גם במקרים של עודפי מינרלים יש סיכוי גדול שלא תיווצר התגבשות מסוכנת שלהם לכדי גבישים בשתן או אבנים בכיס המרה. 

עם זאת, כל מי שמגדל חתול יודע טוב מאד שזה עשוי להיות קשה לשכנע אותו/ה לשתות יותר מים, וחתולים הם מטבעם בעלי חיים שלא צורכים יותר מדי נוזלים. פתרון אחד הוא רכישת מוצרים חכמים לשתייה.
מזרקת מים לחתולים  מעודדת שתייה מרובה תודות לזרימה של מים טריים כל הזמן שמוגשים בכמה אפשרויות שונות, זה לגמרי עשוי לעודד את החתול לשתות יותר. חתולים מעדיפים לשתות מים זורמים וטריים וזה היתרון המשמעותי של המוצרים בסגנון הזה. 

מזרקת מים לחתול

פרפלאסט מזרקת מים לחתולים 

באופן כללי, לטיפול ומניעה של בעיות בדרכי השתן עדיף ללכת על מזון רטוב איכותי בפחית שימורים על פני
מזון יבש. עם זאת, ישנם מוצרים מסוימים של מזון יבש עם רמות מאוזנות וטובות של חומציות שבהחלט יהיו בסדר גמור. עליכם לזכור תמיד שגם אם החלטתם ללכת על מזון כחלק מסוים מהתזונה היומית, הדרך הטובה ביותר להילחם בבעיות בדרכי השתן אצל חתולים היא בעזרת מזון רטוב והרבה מים. 

אז מה לקנות?

באופן טבעי בעלי חתולים רבים מכוונים למזון אורגני או מזון טבעי מיוחד, אבל אלא אם כן מדובר על בעיה כרונית בדרכי השתן או שהוטרינר ממליץ על כך במיוחד, זה לא לגמרי הכרחי. באופן כללי, מזון מסחרי איכותי אמור להיות בסדר גמור עבור החתולים שלנו. הימנעו ממזון בטעמי דגים שכן יש קשר (שטרם הוכח בצורה מדויקת) בינו לבין היווצרות גבישים בשתן. 

אם החלטתם ללכת על מזון יבש (בחירה של הרבה בעלי חתולים שפשוט לא עומדים בריח החריף של המזון הרטוב), בהחלט כדאי לשלב לפחות עם כמות קטנה של מזון רטוב מדי יום. שוב, עדיף להימנע מסוגי המזון בטעם דגים. 

הקפידו לוודא שיש לחתול שלכם מים טריים ונקיים בכל רגע במהלך היום. האכלה בשאריות המזון שלכם היא מיותרת לחלוטין ועשויה להחמיר את הבעיה. אם החתול שלכם לא שותה מספיק מים, נסו לרכוש מתקן מים מיוחד שיעודד אותו לשתות, להחליף לו את המים בתדירות גבוהה יותר ולהוסיף עוד קעריות מים במקומות שונים בבית ובחצר. שימו לב לסימני מצוקה שעושיים להעיד על החמרה של בעיות בדרכי השתן וכאבים עזים שיצריכו פנייה לוטרינר. 

הנה כמה מוצרים שתוכלו למצוא באתר ששווה להכיר:



 

 

 

 

 

חשוב להדגיש – לפני שאתם בוחרים תזונה מתאימה לחתול שלכם הסובל מבעיות בדרכי השתן, מומלץ תמיד להיוועץ בוטרינר שלכם. עם זאת חשוב לזכור תמיד כי לתזונה של החתול שלנו יש השפעה ישירה על המצבים הללו. חשוב להקפיד על איזון חומציות תקין, על צריכה מרובה של נוזלים ועל הימנעות ממזון בטעם דגים. על אף הסבל הגדול שהבעיות הללו גורמות לחתולים, ניתן בהחלט לטפל בהן בצורה טובה. באמצעות מזון מתאים תוכלו לזרז תהליכי החלמה ולמנוע הישנות בעתיד. בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן