משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

אימוץ גורים- באיזה גיל מומלץ להביא אותם הביתה?

אימוץ גורים

תוכן הכתבה

בשעה טובה החלטתם לאמץ גור או גורה מתוקים. עכשיו אתם כבר לא יכולים לחכות לרגע שבו תביאו אותם אליכם הביתה. אין ספק שמדובר על צעד מרגש וההתלהבות היא בהחלט מובנת, אבל רגע לפני שאתם עושים את הצעד הזה. חשוב לקחת בחשבון דבר אחד שהוא קריטי במיוחד. אימוץ של גור בגיל צעיר מדי עשוי לגרום לבעיות התנהגות וקשיים חברתיים שילוו אותו במשך כל החיים. 

אז מהו הגיל האידיאלי שבו ניתן להפריד גור מאימו ולהביא אותו הביתה? ובכן, אפשר למצוא בקלות דעות שונות לכל מיני כיוונים כמו גם מגוון של משתנים שמשפיעים על התשובה. עם זאת, נראה כי הדעה הרווחת של מומחים היא שסביב גיל 8 שבועות ואילך זהו זמן טוב. למה? בואו ננסה להבין.

אימוץ גורים- תקופת החיברות האנושית

אחד הפרמטרים החשובים בהחלטה מתי לאמץ גורי כלבים היא השלמה של תהליך החיברות שלהם. על פי וטרינרים ומומחי התנהגות רבים התקופה מתחילה לרוב בגיל 6 שבועות ונמשכת עד גיל 12-14 שבועות. 

במהלך התקופה הגורים לומדים את הנורמות והכללים של העולם הסובב אותם. הם מתחילים בעיצוב הרגלי התנהגות שילוו אותם גם בחייהם הבוגרים. על פי מומחים זוהי התקופה שבה גורים צריכים להיות חשופים לכמה שיותר בני אדם, בעלי חיים אחרים, סביבות מחייה שונות וסיטואציות מגוונות (כמובן, מבלי להגזים ולגרום לתגובה שלילית של גירוי יתר). 

התקופה החשובה הזו תשפיע במידה רבה על ההתנהגות של הגור בתור כלב בוגר, על הבטחון העצמי ועל ההתנהגות שלו מול אנשים. 

למידה דרך ״קבוצת השווים״

אם כך, אימוץ כלבים גורים זה משהו שכדאי לעשות החל מגיל שמונה שבועות ויש לכך סיבה חשובה ביותר. עוד לפני שלב החיברות האנושי, ישנו שלב חשוב ביותר של חיברות ולמידה דרך קבוצת השווים. כלומר, הגור לומד איך כלבים צריכים להתנהג דרך אימו ואחיו. הוא לומד איך משחקים, איך אוכלים, כיצד עושים צרכים וכיצד מתקשרים עם כלבים אחרים. 

אינספור מחקרים מוכיחים שכלבים שיופרדו מוקדם מדי מאמם ואחיהם יטו הרבה יותר לבעיות התנהגות. לרבות אגרסיביות ותוקפנות, התנהגות חרדתית והפגנת פחד.כמו כן טריטוריאליות מופרזת ותקשורת לקויה עם בעלי חיים אחרים. מנגד, כלבים שישארו יותר מדי זמן עם אחיהם ואמם עשויים לפתח בעיות התנהגות של דומיננטיות יתר מחד. או של כניעות מוגזמת מנגד ולכן חשוב לבצע את הפרידה בזמן הנכון. 

 

רגע לפני אימוץ גורים – איך אדע שהגור מוכן?

לא תמיד יש לנו את הפריבילגיה לדעת בדיוק מה עבר הגור לפני שהגיע אלינו. בטח שלא להתייעץ עם מי שטיפל בו עד עכשיו, אבל חשוב בכל מקרה לנסות ולדלות כמה שיותר פרטים:

  • החיים אצל המגדל: נסו להבין פחות או יותר איך נראו החיים של הגור עד כה. האם הייתה לו פינה חמה ובטוחה? האם התחילו לעודד אותו לעשות צרכים בחוץ? האם האנשים שהיו סביבו החלו לחשוף אותו באופן הדרגתי לעולם – לבעלי חיים, אנשים אחרים, מכוניות, סביבות רועשות וכו׳. 
  • גמילה: באופן נורמלי גורים עוברים מחלב אם לאוכל לגורים מוצק סביב גיל 3-5 שבועות אך לפעמים זה נמשך קצת מעבר. בשום אופן אין להפריד גור מאימו אם הוא עדיין יונק ויש לעשות זאת רק כשהוא אוכל מזון גורים מוצק בשמחה ובחדווה.
    אם הגור הופרד מאמו בשל סיבות שונות, ניתן להזינו בתחליף חלב לגורי כלבים  עד גיל 5 שבועות. 
  • מצב גופני: כמובן שלא כדאי לאמץ גור כלבים שהוא עדיין חלש ולא מפותח דיו. בשלב הראשון אפשר לנסות ולבחון זאת בעצמנו דרך הסתכלות ומשחק עם הגור. גורים בוגרים ישמחו לשחק ויהיו פעלתנים במיוחד. אם גור לא מבטא התנהגות כזו, יכול מאד להיות שיש לכך סיבה רפואית ויש סיכוי שצריך להתמודד איתה לפני שיהיה ניתן להפריד אותו מאימו. כך או כך, לפני שעושים את הצעד מומלץ לגשת לבדיקה וטרינרית.

הכינו את הבית לקראת הגור החדש

המוצרים שתצטרכו לגור הקטן והמתוק שאימצתם: 

  • פינה שקטה עם מיטה נוחה- מיטה לכלב שתתאים למידותיו ותהיה לו נוחה. נציב את המיטה בפינה שקטה בה הכלב יוכל לשהות בעת הצורך שלו בפרטיות.
    קיימים מגוון סוגים של מיטות- שני סוגים עיקריים : 
    מיטה מבד – בעיצוב צבעוני ומודרדני במגוון בדים, מאוד נוחה ומתאימה עצמה לגופו ל הגור. חשוב לוודא שהבד דוחה כתמים וניתן לניקוי באמצעות מגבון או מטלית רטובה. 
    מיטה מפלסטיק- לא נמצא דגמים מעוצבים או בגוונים מעניינים. המיטה קלה מאוד לניקוי.כדאי להוסיף מזרן או שמיכה שיהיה לגור שלנו נוח. 
  • קערות לאוכל ולמים – קערות שבהן נוכל להגיש לגור שלנו את האוכל שלו והוא יזהה שהן שלו. לדאוג שתמיד יהיו לו מים נקיים לשתיה. 
  • מזון לגורים איכותי – חשוב מאוד לדאוג לתזונה מותאמת לגור הקטן שלנו. המזון צריך להיות מתאים לגיל ולסוג הגזע. באתר תוכלו למצוא מגוון סוגים מהמותגים המובילים ביותר. 
    כמו כן ניתן לשלב בתזונה חטיפים לכלבים כפינוק, לא להגזים כדי שהגור שלנו לא יעלה הרבה במשקל. 
  • צעצועים- הגור שלנו עלול להשתעמם ולכן נדאג לו לצעצועים לכלבים שיעסיקו אותו וכן יגרמו לו לרוץ , לקפוץ ולהוציא אנרגיה.
  • טיפול בפרעושים לכלב – חשוב לטפל בפרעושים וקרציות בכלבים. קיימים מגוון תכשירי הדברה. התכשירים העיקריים הם: אמפולות נגד פרעושים לכלבים ותכשיר נוסף מומלץ הוא כדור נגד פרעושים לכלבים.

כדאי מאד להצטייד בכל הדברים הללו מראש כדי שנוכל לאפשר לגור החמוד נחיתה רכה ככל שרק ניתן. אצלנו באתר תוכלו למצוא ציוד ומזון איכותי במחירים מעולים. אתם מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ והכוונה בכל זמן!  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן