משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

סקוטיש פולד- הרבה יותר מאוזניים שמוטות

חתול סקוטיש פולד

תוכן הכתבה

את זן החתולים סקוטיש פולד כולם מכירים בזכות האוזניים השמוטות שלהם. אך עם כל הכבוד לסימן ההיכר המשמעותי הזה, כדורי הפרווה החמודים האלו הם הרבה יותר מזה. מדובר על זן של חתולים חמודים וידידותיים במיוחד. הם הופכים לבני משפחה מהר מאד ומתאימים גם בבתים עם ילדים קטנים. 

אם אתם שוקלים לאמץ בקרוב חתול, הסקוטיש פולד הוא זן נהדר. בהחלט שווה להכיר וזה הזמן להכיר אותם קצת יותר לעומק. רגע לפני שנתחיל נזכיר שכאן באתר תוכלו למצוא מזון לחתולים איכותי, חטיפים לחתולים ומבחר גדול של ציוד משלים לחתולים. אתם מוזמנים לפנות אלינו ולהתייעץ בכל שלב!

סקוטיש פולד – היסטוריה

חתולי הסקוטיש פולד הופיעו לראשונה בתחילת שנות ה-60 בסקוטלנד. שם נולדה לראשונה חתולה שאוזניה היו מקופלות לאחור. עם השנים התברר כי האוזניים המקופלות מגיעות לא אחת עם עם מגבלות רפואיות שונות כמו מומים בעמוד השדרה וברגליים האחוריות. לצורך כך הורבעו החתולים עם זנים אחרים לצורך מניעת המומים. עד היום לא מרביעים בין שני חתולים שמוטי אוזניים כדי להימנע מהמומים הללו.  

מראה חיצוני

המאפיין החיצוני העיקרי הוא כמובן האוזניים השמוטות שהן קטנות ומקופלות כלפי פנים. החלק החיצוני של האוזן מקופל לחלוטין ומכסה לגמרי את פתח האוזן והוא בעל מרקם קשיח וסחוסי. מעבר לאוזניים השמוטות האופייניות מדובר על חתול בגודל בינוני עם ראש מעוגל ואף קצר עם עיקול עדין. לסקוטיש פולד עיניים עגולות וגדולות בנוסף שהצבע שלהן תואם את צבע הפרווה. 

חתול סקוטיש פולד

אופי ותכונות אישיות

מי שמכיר חתולים מקרוב, יודע היטב שחלקם עשויים להיות קצת פחות חברותיים מהמצופה. אך זהו בהחלט לא המקרה עם הזן הזה. חתול סקוטיש פילד הוא לרוב חתול חברותי ועדין ביותר שנהנה מאד מחברת בני האדם סביבו. הוא יעדיף תמיד להימצא איתם באותו חדר. יחד עם זאת, על אף האהבה והקרבה לבני האדם, הסקוטיש פילד מעריכים את הפרטיות שלהם.  הם ימצאו איך לבדר את עצמם אם יישארו לבד בבית. בנוסף, למי שמעוניין לאמץ יותר מחתול אחד, מדובר כאן על חתולים ידידותיים ביותר כלפי בני מינם שממש לא יתנגדו לחברה של חתולים נוספים. 

שגרת טיפוח וטיפול

לחתולי סקוטיש פולד יש פרווה קצרה אמנם, אך דחוסה למדי. מומלץ להבריש אותה בפעם בשבוע כדי להימנע מכדורי שיער. מומלץ לגזוז ציפורניים אחת לשבועיים פחות או יותר ושווה בהחלט להשקיע בצעצועי גירוד ובפרט במתקן גירוד לחתולים איכותי. בנוסף מומלץ בחום להקפיד על שגרת צחצוח שיניים לפחות אחת לשבוע. אצל הסקוטיש פולד חשוב מאד לשים לב לאוזניים. העובדה שהן שמוטות מעלה את הסיכון לזיהומים ומתקפות של טפילים ולכן מומלץ לבדוק אותן במיוחד אחת לשבוע. שימו לב שמדובר על חתולים פעלתנים ביותר שזקוקים למשחקים וגירויים רבים וחשוב לרכוש בעבורם מגוון של צעצועים ומשחקים לחתולים  לגירוי מנטלי ופיזי. 

מתקן גירוד מפנק לחתול

מתקן גירוד מפנק לחתול Petex 

 

טיפ חשוב! כשאתם מלטפים חתול סקוטיש פולד, היזהרו מאד עם הזנב. הוא לרוב חסר גמישות וכיפוף שלו עשוי להכאיב ביותר. 

בעיות רפואיות אופייניות נפוצות

הבעיה העיקרית היא כאמור הבעיה הגנטית המשפיעה על התפתחות העצמות ועמוד השדרה בחלקו האחורי של הגוף. חשוב לאתר את הבעיה מוקדם ככל האפשר וצריך לזכור שאם היא קיימת היא ככל הנראה תחמיר עם הזמן. זה בהחלט לא נעים, אבל חתולי הסקוטיש יכולים לחיות חיים מלאים גם עם המחלה. מעבר לכך, בעיות רפואיות נפוצות אחרות הן:

  • היווצרות של שקי נוזלים בכליות (כליות פוליציסטיות). 
  • קרדיומיופתיה – סוג של מחלת לב. 

תזונה

ככלל מדובר על תזונה שגרתית לחתולים מבויתים כשהדגש הוא על חלבון ממקור אחד ידוע כמרכיב עיקרי. עם זאת, בגלל הנטייה למחלות גב ועמוד שדרה, בגילאים מבוגרים חשוב לשים דגש על מניעת השמנת יתר. שהלחץ של משקל עודף על הגוף עלול לגרום לכאבים רבים ואי נוחות.
מומלץ להתייעץ עם הוטרינר שיתאים אוכל רפואי לחתולים לטיפול בבעיות השמנה.

כל סוגי המזון האיכותי והציוד המשלים – כאן באתר

לסיכום – חתולי סקוטיש פולד הם חיות מחמד נהדרות שמתאימות גם למגדלים מתחילים. כאן באתר תוכלו למצוא את כל מה שאתם צריכים לגידול. החל ממזון איכותי, דרך צעצועים ומשחקים ועד לציוד משלים כמו כלי אוכל ומים או תכשירים לטיפול נגד פרעושים לחתולים. צריכים עזרה והכוונה? דברו איתנו ונשמח לעזור!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן