משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

בחירת אוכל לחתולים: טיפים מנצחים לתזונה נכונה וחיים בריאים

בחירת אוכל לחתולים

תוכן הכתבה

מזון לחתולים איכותי ובריא ,זו אמנם אחת ההוצאות הגדולות ביותר של בעלי החתולים. אך בלי ספק מדובר באחת החשובות שבהן לצד טיפולים וטרינריים מסודרים. במובן הזה,חשוב לקחת בחשבון כי בחירת אוכל לחתולים חשובה מאוד. תזונה נכונה ומסודרת המותאמת באופן אישי לכל חתול,היא הדרך הטובה והבטוחה ביותר למנוע ביקורים תכופים אצל הוטרינר. לחסוך אלפי שקלים על טיפולים מיותרים ולבלות עם החתול האהוב שלנו כמה שנים שרק אפשר. 

אם כך, אנחנו רוצים לחלוק איתכם כעת כמה טיפים חשובים בבחירת אוכל לחתולים .המטרה בסופו של דבר ,לעזור לכם להבין את משמעות התוויות על האריזות של מותגי המזון השונים. אבל קודם לכן, בואו נגיד כמה מילים על התזונה הבסיסית לה חתולים זקוקים. 

הצרכים התזונתיים הבסיסיים של חתולים

אז מה בעצם חתולים צריכים בבסיס התזונה שלהם?

  • חלבון ממקור ידוע ואחיד כמו בשר בקר, כבש, דגים וכו'. 
  • טאורין, אחת מחומצות האמינו החשובות ביותר עבור חתולים. 
  • ויטמינים, מינרלים וחומצות שומן מסוגים שונים כמו אומגה 3, אבץ וכו'.
  • מים.

בגדול, חתולים לא ממש צריכים פחמימות.  אומנם ניתן למצוא מוצרים המכילים פחמימות כמו חיטה, תירס ואורז כדי להוזיל את עלויות המזון. מעבר לכך, חלק מחברות המזון מוסיפות רכיבים כמו חומרים משמרים וחומרי צבע, טעם וריח. זאת כדי לרצות את הלקוחות, הבעלים והחתולים כאחד. שימו לב כי על אף שהחלבון הוא רכיב שבולט מעל כולם.  מבחינת הכמות והאיכות הנדרשת, אין להמעיט בחשיבותם של שאר הרכיבים הנדרשים. 

שילוב של מזון יבש עם מזון רטוב

מומחים רבים לתזונת בעלי חיים מסכימים כי השילוב הנכון עבור חתולים הוא של מזון יבש ומזון רטוב גם יחד מכמה סיבות:

  • על אף שהמזון היבש נשמר להרבה זמן ומאפשר האכלה לזמן ארוך, הוא לא מכיל כמות מים גדולה כמו זו שיש במזון רטוב. זה יתרון עבור חתולים מפני שרבים לא שותים מספיק מים במהלך היום. 
  • בעזרת מזון רטוב אפשר להשלים חוסרים תזונתיים. בעלי חתולים רבים מרוצים באופן כללי מהמזון היבש שהם קונים לחתול שלהם. אבל מרגישים שזה המוצר ה"כמעט מושלם" ומחפשים את הדרך להגיע לתזונה מאוזנת לחלוטין עבור החתול. 
  • חתולים נוטים להשתעמם מהר יחסית מסוגי מזון שמביאים להם, גם מאלו שהם נלהבים מהם במיוחד בהתחלה. שילוב של מזון רטוב עוזר לחתול לגוון את הטעמים ומבטיח תזונהה סדירה בכל זמן. 
  • כמו בני אדם, גם חתולים מפתחים אלרגיות לרכיבי מזון שונים עם הזמן. חשוב שיסתגלו מגיל צעיר לטעמים וסוגים חדשים וכך יוכלו לעבור למזון חדש במידה ותגובה אלרגית מתרחשת. 
  • מניעה של "התמכרות" לסוג מזון אחד עם קושי לנסות סוגי מזון אחרים, דבר שגם עשוי לקרות לחתולים במשך השנים. 

שימו לב, זה לא אומר שאתם צריכים להחליף מזון לחתול שלכם בכל יום. זה בהחלט נכון להתמיד עם מותג איכותי לאורך זמן, בעיקר של מזון יבש. יחד עם זאת זה בהחלט יבוא לטובתו ורווחתו של החתול אם תתמידו לשלב מפעם לפעם סוגים שונים של מזון רטוב איכותי. 

מה שעולה בזול יעלה בסוף ביוקר

זוהי כנראה הקלישאה הכי שחוקה כשמדברים על הוצאות ועל הכסף שלנו, אבל אין נכונה ממנה כשמדובר במזון לחתולים. באופן טבעי בעלי חתולים מתפתים לרכוש את המזון הזול ביותר כדי לחסוך בעלויות.  אבל לאורך זמן הדבר הזה עלול לעלות לנו מאד ביוקר. 

בראש ובראשונה, מוצרים זולים לא מכילים בדרך כלל את הכמות המספקת של הרכיבים התזונתיים החשובים. מה שיגרום לחתול לאכול יותר ממה שהוא צריך, ולכם לקנות יותר אוכל מדי שנה. מעבר לכך, הרכיבים המזיקים בסוגי המזון הזולים כמו תוצרי לוואי של בשר וחומרי טעם וריח. הם בהחלט פוטנציאל לבעיות רפואיות רבות שיצריכו בעתיד טיפולים לא זולים כלל. מהסיבה הזו עדיף להשקיע תמיד במזון איכותי, השקעה שתשתלם בעתיד מכל הכיוונים. 

אז מה חשוב למצוא בתווית בבחירת אוכל לחתולים ?

  • ארגון AAFCO הוא הארגון האמריקאי והגדול בעולם לפיקוח על תזונת בעלי חיים. על מוצרי מזון שונים תוכלו למצוא את תו האיכות שלהם והמזון הטוב ביותר הוא זה המוגדר כ"Complete and Balanced". 
  • מקור חלבון מדויק כמו עוף, בקר, טלה, הודו וכן הלאה, במקום "בשר" בלבד (נרחיב בהמשך על הנושא). 
  • מומלץ לבחור במזון שמרכיב הפרוטאין בו הוא הראשון ברשימה (כלומר הרכיב העיקרי במזון), במיוחד כשמדובר על מזון רטוב בקופסאות שימורים. 
  • תוקף המוצר. 

מאילו דברים חשוב להימנע?

  • מושגים כמו "תוצרי לוואי", "חלבון מבשר ועצם", "עיכול בעלי חיים" או כל מושג אחר עם המילה "עיכול" בתוכו. 
  • כימיקלים משמרים מסוג BHA ו-BHT, אתוקסיקווין ופרופיל גלאט. 
  • קמח תירס כפחמימה משלימה. 
  • כמות מופרזת של פחמימה משלימה, מעל 50 אחוזים. 

חשוב לזכור כי חתול הוא בעל חיים קרניבורי וכי איננו מסוגל לשרוד על דיאטה צמחונית בלבד. על אף שהוא כן יכול לעכל ולאכול את מרבית המזון הצמחי. על כן, מותג מזון לא יכול מבחינה חוקית להדפיס את חותמת האיכות של ארגון AAFCO – Complete and Balanced אם הוא לא עומד בתנאים הבאים:

  • המזון חייב לעבור מבחני האכלה ארוכים בהתאם לגיל אליו המזון מותאם. 
  • הרכב המזון חייב לעמוד בסטנדרטים שהציב הארגון. 
  • ללא כימיקלים משמרים כלל או כאלה שהוכחו שאינם גורמים לנזק גופני או שמצויים בכמות נמוכה מאד. 

היזהרו מתוצרי הלוואי בעת בחירת אוכל לחתולים

תוצרי הלוואי הם בדרך כלל תערובות שונות של חלקי בעלי חיים: ריאות, כבד, טחול, קיבה ואפילו עצמות ובגזרת הפחמימות. אנו מדברים בעיקר על תוצרי של תירס וקמח תירס. על אף שגם בסוגי המזון האיכותיים ביותר תהיה כמות מסוימת של תוצרי לוואי, זה משהו שמומלץ להימנע ממנו ולדאוג לכל הפחות שתוצרי הלוואי לא יהוו רכיב מרכזי במזון. תוצרי הבשר עוברים תהליך חימום גדול יותר ומאבדים מהערכים התזונתיים שלהם ומשומרים בחומרים שאינם מומלצים לחתולים .  תוצרי התירס בכמות גדולה לא מיטיבים עם החתולים. חפשו את המותגים בהם המקור המדויק של החלבון מצוין ראשון עם כמות נמוכה יחסית של פחמימות, עדיף מסוג חיטה או אורז. 

לסיכום

לפני בחירת אוכל לחתולים , חשוב להבין את הצרכים התזונתיים הבסיסיים של חתולים. לאחר מכן קל יותר לקרוא את התוויות על מותגי המזון השונים ולהבין מה הסטנדרט שצריך לשאוף אליו. הקפידו לבחור במזון עם עם מקור חלבון איכותי וללא תוצרי לוואי וכימיקלים לשמירה על בריאות החתול שלכם. כמובן שבמקרים של בעיות רפואיות חשוב להתייעץ לגבי התזונה עם הוטרינר שלכם. בהצלחה!  

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן