משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

צחצוח שיניים של גורי הכלבים שלנו

צחצוח שיניים לכלב

תוכן הכתבה

רבים טועים לחשוב כי טיפוח של גורי כלבים חמודים כולל בעיקר תספורות והתעסקות בכל מה שקשור בפרווה, אך ההיגיינה הדנטלית שלהם היא חשובה לא פחות וזה משהו שאנחנו חייבים לדאוג לצחצוח שיניים של הכלב שלנו כבר מגיל צעיר. כמובן שהריח הוא אינדיקטור טוב למצב הדנטלי וריחות רעים עשויים להצביע על כאבים ובעיות שונות בשיניים ובחניכיים. הסטטיסטיקה מראה שעד גיל שלוש יסבלו שמונים אחוזים מהכלבים מבעיה דנטלית כלשהו, וזה די הגיוני בעובדה שבניגוד אלינו, הם לא מקפידים על צחצוח שיניים מדי בוקר וערב לכל הפחות. מפני שכלבים בוגרים די נוטים להתנגד ולדחות את מברשות השיניים, חשוב להנחיל את ההרגל מגיל צעיר ולצחצח את שיני הגורים כבר מגיל כמה שבועות בלבד. 

כמובן שחשוב להקפיד לגשת לוטרינר לטיפולי שיניים תקופתיים, כולל ניקוי שיניים תחת הרדמה מפעם לפעם (לפעמים צריך גם לעשות עקירות), אך בטווח הרחוק, הטיפול הנכון ביותר (שגם יחסוך בביקורים אצל הוטרינר וגם יקל על הטיפול שלו) הוא שגרת ניקיון וטיפוח דנטלי בבית. הנה שישה טיפים איך תעשו זאת כמו שצריך. 

שמירה על השיניים בבית

בראש ובראשונה נציין את העדיפות לאוכל יבש על פני מזון רטוב שנוטה להידבק לשיניים ומעודד היווצרות חיידקים וזיהוים. אם אתם משלבים בין השניים, עודדו את הכלב לסיים דווקא עם המזון היבש שיעזור להסיר שאריות דביקות של מזון רטוב. ניתן לשפר הבריאות הדנטלית בכעשרה אחוזים רק ככה. בנוסף, יש הרבה כלבים שנהנים מחטיפים בריאים של פירות וירקות. סוגים שמותרים לכלבים כמו תפוחים, גזרים או מלפפונים למשל, הם בריאים ועל הדרך עוזרים לנקות שאריות לכלוך מהשן. 

אפשרות נוספת היא מה שנקרא ״דיאטה דנטלית״ – מזון לבעיות דנטליות . מזון  שעוזר במניעה וטיפול בבעיות שיניים וחניכיים וכן חטיפים וצעצועים. מתאים במיוחד לזנים שידועים בנטייה למחלות דנטליות. בעיקר מזונות המכילים סודיום HMP – רכיב חיוני שעוזר למנוע הידבקות של פלאק לשיניים. 

חשוב לזכור:

  • וטרינרים נוטים שלא להמליץ על חטיפים כמו עצמות חזיר או פרה שיכולים לעזור לנקות את השיניים, אבל עלולים גם להישבר ולגרום נזק. עצמות דנטליות המיועדות למטרה הזו לעומת זאת זה פיתרון מצוין. 
  • נסו להרגיל את הגורים שלכם לשחק מגיל צעיר עם צעצועים מיוחדים שעוזרים לניקיון השיניים. תוכלו למצוא באתר אינספור צעצועים דנטליים לגורים וכלבים בגילאים שונים.
    למגוון מוצרים לניקוי שיניים .

צחצוח שיניים לכלב – שישה טיפים מנצחים

אם הכלב שלכם סובל באופן עקבי מבעיות דנטליות, ההמלצה החמה ביותר היא להקפיד על שגרת צחצוח קבועה של השיניים שלו. כמובן שעדיף לעשות את זה מדי יום, אבל זה לא מתאפשר. נסו להקפיד לכל הפחות על ניקיון שבועי שיעזור לשמור היטב על היגיינת הפה. כך תצחצחו שיניים לגורים:

  • הרגילו אותו למגע סביב הפה: כבר מגיל צעיר במשך מספר שבועות, הרגילו את הכלב למגע והתעסקות באיזור הפה והפנים. אתם יכולים ללטף אותו בעדינות, להציע חטיף או לשחק עם צעצוע קטן סביב הפה שלו. 
  • הציעו לו משחת שיניים כחטיף: כמובן שמדובר על משחת שיניים של כלבים בלבד (משחה של בני אדם היא מסוכנת ביותר עבור כלבים, שימו לב). הציעו לו כמות קטנה כתגובה להתנהגות חיובית. הוא ילמד לקשר את הטעם להתנהגות טובה עם הזמן. 
  • היעזרו בצעצוע: אחרי שהכלב רגיל להתעסקות סביב הפה ולטעם של משחת השיניים נסו לשלב צעצוע לעזרה. בחרו בצעצוע חזק שמשאיר את הפה פתוח בצורה טובה כשהכלב נושך אותו. זה בעצם ייתן לכלב משהו להתעסק בו בזמן שאתם חופשיים לגמרי לצחצח להם את השיניים בלי הפרעה. אם תתחילו עם ההרגלים האלו מגיל צעיר יש סיכוי לא רע שהם ישתרשו עם הזמן. 
  • מברשת שיניים מתאימה: שווה בהחלט לחפש מברשות שיניים קטנות וייעודיות לכלבים שתוכלו למצוא כאן באתר ובחלק מחנויות החיות. אם עדיין לא הספקתם לרכוש מברשת מתאימה אתם לגמרי יכולים להתחיל עם מברשת שיניים קטנה של ילדים. 
  • צחצוח עם האצבע: יש גורים שיעדיפו את המגע של האצבע ולא של גוף זר כמו מברשת השיניים. אפשר לקנות מעין אצבעונים מיוחדים עם ראש של מברשת שיניים או פשוט לעשות ניקיון עם מטלית מיוחדת. 
  • תדירות: שוב, האידיאל (גם אצלנו בני האדם אגב) הוא צחצוח שיניים אחרי כל ארוחה. אם יש לכם את הפנאי והחשק לעשות את זה, אתם לגמרי עושים טובה ענקית לגור החמוד שלכם. ברור שזה לא משהו שכולנו יכולים להרשות לעצמנו (גם אם אנחנו ממש רוצים יש לנו עוד דברים בחיים כמו משפחה ועבודה), ולכן אם אתם שואלים אותנו, אנחנו חושבים שצחצוח בתדירות של 2-3 בשבוע זה האידיאל לחלוטין וכך תוכלו בהחלט לשמור על הבריאות הדנטלית של הכלב שלכם לאורך זמן. 

ומה לגבי טיפולים אצל הוטרינר?

בגדול, אם אתם מקפידים לבקר את הוטרינר שלכם באופן קבוע לצורך טיפולים, זריקות וביקורת כללית, תקבלו ממנו את כל המידע שרלוונטי לכם. ישנם לא מעט כלבים הזקוקים לניקוי שיניים בהרדמה אחת לכמה זמן. הליך פשוט יחסית אך כזה שבהחלט מצריך ידע וניסיון מפני שמדובר על הרדמה כללית. זהו ניקיון מצוין לתחזוקה אצל כלבים שסובלים מאבן, זיהומים ועששת. לעיתים יש צורך בעקירת שיניים, אך אל דאגה. הכלבים מסתדרים היטב גם עם שן אחת או שתיים פחות. כמובן שאם אתם יודעים שהכלב שלכם סובל מבעיות דנטליות באופן מיוחד, חשוב לעדכן את הוטרינר מראש. 

אם ככה אפשר לראות שטיפול שוטף בהיגיינת הפה של גורים וכלבים תחסוך מהם הרבה כאבים וסבל וגם עשויה לחסוך לנו לא מעט כסף ומומלץ להקפיד על זה כבר מגיל צעיר. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן